Ο Γιάννης Σπανός εισήλθε στη δισκογραφία με το τραγούδι «Μια αγάπη για το καλοκαίρι» και από τότε έγραψε πάρα πολλά τραγούδια για το «Νέο Κύμα».

Στις αρχές της δεκαετίας του ‘60, ο σπουδαίος συνθέτης ήταν ένας από τους νέους τότε καλλιτέχνες που άλλαξε την μουσική στη χώρα, φέρνοντας μία… λυρική επανάσταση.

Ήταν η εποχή που ρομαντικές μελωδίες γέμιζαν τις μπουάτ, κερδίζοντας τις μουσικές προτιμήσεις της νεολαίας.

Ο Γιάννης Σπανός μάλιστα είχε μιλήσει στην εκπομπή «Μηχανή του Χρόνου» εξηγώντας πόσο σημαντικό ήταν για εκείνον που ήταν μέρος αυτού του νέου μουσικού ρεύματος. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που κάθε νέο του τραγούδι πρώτα «κυκλοφορούσε» στις μπουάτ της Πλάκας και στη συνέχεια γινόταν δίσκος.

Σπανός για το «Νέο Κύμα»: Τότε υπήρχε μία χρυσή ατμόσφαιρα

«Ο κόσμος ερχόταν να δει κάτι καινούριο. Εγώ έπαιζα στην «Κουκουβάγια», μια μικρή μπουάτ δίπλα στις «Εσπερίδες». Υπήρχε μια χρυσή ατμόσφαιρα. Καθόμουν στο πιάνο, έπαιζα το καινούριο μου τραγούδι πριν βγει σε δίσκο και έβλεπα τις αντιδράσεις της νεολαίας. Υπήρχε δηλαδή επικοινωνία με το κοινό», είχε αφηγηθεί ο Γιάννης Σπανό.

Στις μπουάτ η ατμόσφαιρα ήταν μαγική. Ήταν ένας χώρος που οι καλλιτέχνες αισθάνονταν άνετα, έρχονταν κοντά με το κοινό τους. Στην κυριολεξία. Τα μαγαζιά ήταν πολύ μικρά και οριακά χωρούσαν 60 θαμώνες. Έτσι οι μουσικοί γίνονταν ένα με το κοινό τους.

Τότε δεν υπήρχε καν ουίσκι

Ο Γιάννης Σπανός είχε αναφέρει μάλιστα : «Μας άρεσε, γιατί ερχόταν η νεολαία, όλων των τάξεων, από εργάτες μέχρι φοιτητές. Τότε δεν υπήρχε ούτε ουίσκι, ούτε τίποτα. Βερμουτάκι έπιναν. Ήταν μια ατμόσφαιρα που δεν μπορείς να την περιγράψεις. Έπρεπε να τη ζήσεις»….

Το «Νέο Κύμα» φέρνει τις μπουάτ στην Αθήνα

Οι μπουάτ άρεσαν στους μουσικούς της εποχής επειδή δεν εμφανίζονταν ως επαγγελματίες. Έκαναν απλά το κέφι τους, όπως έλεγε ο Σπανός. «Φτιάχναμε τραγούδια για μας, για την ευχαρίστησή μας και του κοινού.

Και ευτυχώς που υπήρχε η δισκογραφική Λύρα και ο Πατσιφάς, η μόνη εταιρία που βοήθησε να αναπτυχθεί το Νέο Κύμα».

Ο Γιάννης Σπανός ήταν ένας από τους πρωταγωνιστές του νέου μουσικού ρεύματος που αγάπησε η νεολαία και στην συνέχεια όλος ο κόσμος. «Ήταν σαν παρθενογένεση. Συναντηθήκαμε χωρίς συνεννόηση κάποιοι άνθρωποι τη δεκαετία του ’60. Ήμουν εγώ, ο Νότης ο Μαυρουδής και άλλοι δημιουργοί. Βρισκόμασταν στην Πλάκα και παίζαμε τα κομμάτια μας. Δεν αποσκοπούσαμε σε εμπορική επιτυχία, αλλά υπήρχε ένα ξέσπασμα, μια φρεσκάδα από νέους ανθρώπους».

Γράψτε το σχόλιό σας