Τους δεσμούς της οικογένειας της με τον διάσημο καλλιτέχνη Σλοβένο αρχιτέκτονα και σχεδιαστή Γιόζε Πλέτσνικ ανακάλυψε μια Αμερικανίδα στο ταξίδι του μέλιτος.

Το νιόπαντρο ζευγάρι από τις ΗΠΑ αποφάσισε να επισκεφθεί έκθεση με έργα του καλλιτέχνη στο Βατικανό. Η γυναίκα, που ονομάζεται Μάργκαρετ Πλέτσνικ επικοινώνησε με τους διοργανωτές για να αγοράσει ένα βιβλίο, δώρο για τον πατέρα της. Τότε ανακάλυψε ότι ο διάσημος καλλιτέχνης ήταν μέλος της οικογενείας του προπάππου της.

Η έκθεση από τα Μουσεία του Βατικανού θα φιλοξενηθεί στην Λιουμπλιάνα, μέχρι τις 24 Νοεμβρίου. Περιλαμβάνει σχέδια των αντικειμένων που φιλοτέχνησε εμπνευσμένος από τη θρησκεία και την ιερότητα. Μέχρι τώρα φιλοξενούνταν στην Πινακοθήκη των Μουσείων του Βατικανού, με 33 επιλεγμένα έργα και βιντεοπαρουσιάσεις αυτών.

Ο Σλοβένος πρωθυπουργός, Μάριαν Σάρετς, στα εγκαίνια της έκθεσης τον Ιούνιο είχε τονίσει ότι είναι μεγάλη τιμή για τη χώρα του, καθώς πρώτη φορά φιλοξενήθηκε έκθεση με έργα Σλοβένου καλλιτέχνη στο Βατικανό.

Σύμφωνα με τον Πέτερς Κρέτσιτς, εμπειρογνώμονα για τη ζωή και το έργο του Πλέτσνικ (1872-1957), η Ευρώπη και ο κόσμος ανακάλυψαν το μεγαλείο του έργου του, όταν αυτό παρουσιάστηκε στο Κέντρο Πομπιντού του Παρισιού το 1986.

Ποιος ήταν

Καθιερώθηκε ως αρχιτέκτονας και μεγάλος σχεδιαστής, με τα έργα του να κοσμούν τρεις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες -τη Βιέννη, την Πράγα και τη Λιουμπλιάνα.

Ο ίδιος καθιερώθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα σχεδιάζοντας το διάσημο μέγαρο Zacherl στη Βιέννη.  Στη συνέχεια προχώρησε στην ανακαίνιση του Κάστρου της Πράγας, μετατρέποντάς το στο πολιτικό κέντρο ενός σύγχρονου δημοκρατικού κράτους.

Ο Πλέτσνικ μετέτρεψε την πατρίδα του τη Λιουμπλιάνα σε μια σύγχρονη πρωτεύουσα. Σχεδίασε πολλά κτίρια και άλλους δημόσιους χώρους, ανάμεσά τους η πανεπιστημιακή βιβλιοθήκη, κοιμητήρια, γέφυρες, σιντριβάνια και εκκλησίες.

Το αρχιτεκτονικό του «αποτύπωμα» στη Λιουμπλιάνα θεωρείται από πολλούς ότι μπορεί να συγκριθεί με την επιρροή του Αντόνιο Γκαουντί στη Βαρκελώνη.

Με προτροπή του αδελφού του, ο οποίος ήταν ιερέας, άρχισε να σχεδιάζει κληρικά σκεύη το 1913, συμπεριλαμβανομένων δισκοπότηρων. Έτσι επανέφερε τις παραδοσιακές έννοιες συνδυασμένες με σύγχρονες, καθαρές γραμμές και απλή διακόσμηση με πολύτιμους λίθους.

Γράψτε το σχόλιό σας