ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

Ευτυχία (La Bonheur, Γαλλία, 1965). Αισθηματικό δράμα της Ανιές Βαρντά. Το ιδεώδες φλερτ ανάμεσα στα δύο νέα, φρέσκα, χαμογελαστά πρόσωπα (Zαν Κλοντ Ντρουό, Μαρί Φρανς Μπουαγέ) προσγειώνεται απότομα στον κυνισμό και στη σκληράδα της καθημερινότητας σε μια από τις καλές ταινίες μυθοπλασίας της Ανιές Βαρντά, η οποία περιέργως δεν είχε ποτέ μέχρι σήμερα παιχθεί στην Ελλάδα.

ΑΘΗΝΑ: ΡΙΒΙΕΡΑ – ΔΙΑΝΑ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ

Κόκκινη έκλειψη (Rojo, Αργεντινή, 2018). Θρίλερ του Μπενγιαμίν Ναϊστάτ με τους Ντάριο Γκραντινέτι, Αλφρέδο Κάστρο. Τοποθετημένη στα περίχωρα του Μπουένος Αϊρες λίγο πριν από το πραξικόπημα του δικτάτορα Βιδέλα στη δεκαετία του 1970, αυτή η παράξενη «κόκκινη» ταινία (ένα κόκκινο φίλτρο στη φωτογραφία «λεκιάζει» μονίμως την εικόνα) «παίζει» τόσο άνετα με διάφορα είδη, (νουάρ, πολιτικό θρίλερ, οικογενειακό δράμα) που χωρίς καλά-καλά να το καταλάβεις και παρά τα κάποια ατοπήματα στο σενάριο, σε έχει κερδίσει.

ΑΘΗΝΑ: ΑΒΑΝΑ – ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΣΠΟΡΤΙΓΚ – ΓΑΛΑΤΣΙ – ΦΙΛΙΠ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΑΛΟΜΑ – ΑΡΙΑΝ – ΛΑΟΥΡΑ

Toy Story 4 (ΗΠΑ, 2019). Κινούμενα σχέδια του Τζος Κούλι, στα οποία οι διασημότερες κούκλες στον πλανήτη (των οποίων η δράση αρχίζει το 1995) αποκτούν έναν νέο φίλο, τον Φόρκι, που θεωρεί τον εαυτό του σκουπίδι καθότι φτιαγμένος από τα χέρια της τελευταίας ιδιοκτήτριάς τους.

Προβάλλεται σε παραπάνω από 220 αίθουσες σε όλη την Ελλάδα, μεταγλωττισμένη και με υποτίτλους, δισδιάστατη και τρισδιάστατη.

ΟΥΤΕ ΚΡΥΟ ΟΥΤΕ ΖΕΣΤΗ

Ο έρωτας της Βιρτζίνια Γουλφ (Vita & Virginia, Αγγλία, 2019). Ερωτικό δράμα της Τσάνια Μπάτον πάνω στην ερωτική σχέση που αναπτύχθηκε ανάμεσα στην βρετανίδα συγγραφέα Βιρτζίνια Γουλφ (Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι), με την αριστοκράτισσα, επίσης συγγραφέα Βίτα Σάκβιλ-Γουέστ (Τζέμα Αθερτον) * μια σχέση που είχε ως αποτέλεσμα την συγγραφή του διάσημου βιβλίου της πρώτης, «Ορλάντο».

ΑΘΗΝΑ: ΑΜΥΝΤΑΣ – ΑΝΟΙΞΙΣ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ – ΕΚΡΑΝ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΛΙΛΑ – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ – ΣINE ΠΑΡΙ – ΣΙΝΕΡΑΜΑ – ΧΛΟΗ

Επαπανεκδόσεις

Αγριες φράουλες (Smultronstallet, Σουηδία, 1957). Δράμα του Ινγκμαρ Μπέργκμαν με τους Βίκτορ Σιέστρομ, Μπίμπι Αντερσον, Ινγκριντ Τούλιν, Γκούναρ Μπιόρνστραντ κ.α. Κατά τη διάρκεια ενός οδικού ταξιδιού με προορισμό το πανεπιστήμιό του, ένας ηλικιωμένος καθηγητής της Ιατρικής (Βίκτορ Σιέστρομ) αναπολεί τα σημαντικότερα γεγονότα της ζωής του.

Σε μία από τις πιο μεστές ταινίες της καριέρας του, ο Ινγκμαρ Μπέργκμαν θέτει καίρια ερωτήματα γύρω από το νόημα της ανθρώπινης ύπαρξης αναμοχλεύοντας τον χαμένο παράδεισο της νιότης, το τίμημα της επιτυχίας, την κρίση του ζευγαριού, την μάταιη ελπίδα για μια θετική κατάληξη και βέβαια τον φόβο μπροστά στον θάνατο γιατί ο καθηγητής θυμίζει κάπως τον ιππότη που μάχεται τον θάνατο για παράταση ζωής στην «Εβδομη σφραγίδα», επίσης του Μπέργκμαν.

ΑΘΗΝΑ: ΚΑΡΜΕΝ – ΣΤΕΛΛΑ – ΑΘΗΝΑΙΑ – ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ: ΑΛΕΞ

Θάνατος στη Βενετία (Morte a Venezia, Ιταλία, 1971). Δράμα του Λουκίνο Βισκόντι με τους Ντερκ Μπόγκαρτ, Μπιόρν Αντερσεν κ.α. Με καταφύγιο τη ρομαντική Βενετία όπου προσπαθεί να αναρρώσει, ένας ασθενικός γερμανός μαέστρος (Ντερκ Μπόγκαρντ) θα βρεθεί ανήμπορος ανάμεσα στη ζωή και στον θάνατο. Η γνωριμία του με ένα πανέμορφο αγόρι (Μπιορν Αντερσεν), την πηγή της ζωής, θα γίνει την ώρα που η πόλη μαστίζεται από την πανούκλα.

Ενα ανεπανάληπτο έργο επάνω στη μοναξιά και στη μελαγχολία, στην αδυναμία έκφρασης των κρυφών πόθων και βέβαια στον θάνατο που στέκεται άκαμπτος μπροστά μας και περιμένει. Διασκευή του αριστουργηματικού βιβλίου του Τόμας Μαν, το φιλμ στα χέρια του Λουκίνο Βισκόντι πλησιάζει την τελειότητα.

ΑΘΗΝΑ: ΒΟΞ – ΖΕΦΥΡΟΣ – ΟΑΣΗ

Γράψτε το σχόλιο σας