Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Αεροπορικά εισιτήρια: Μύθοι και πραγματικότητα

Αεροπορικά εισιτήρια: Μύθοι και πραγματικότητα

Ο πρώτος μύθος είναι και ο δημοφιλέστερος: όσο νωρίτερα κλείσει κανείς εισιτήριο, τόσο φθηνότερα θα το πληρώσει. Ποιοι είναι οι υπόλοιποι;

Tέσσερις μύθους για το «έξυπνο» κλείσιμο αεροπορικών εισιτηρίων που τελικά κοστίζουν περισσότερα αποδομεί η ιστοσελίδα Marketwatch δίνοντας συμβουλές στους επίδοξους ταξιδιώτες για το ποιες διαδικτυακές υπηρεσίες να χρησιμοποιήσουν για να κλείσουν φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια.

Ο πρώτος μύθος είναι και ο δημοφιλέστερος: όσο νωρίτερα κλείσει κανείς εισιτήριο, τόσο φθηνότερα θα το πληρώσει. Αυτό μπορεί να ισχύει σε ορισμένες περιπτώσεις ή για ορισμένες προσφορές, ωστόσο γενικά δεν ισχύει.

Το ιδανικό διάστημα για να πετύχει κανείς τη φθηνότερη τιμή αεροπορικού εισιτηρίου είναι να το κλείσει κατά μέσον όρο 76 ημέρες πριν ταξιδέψει, σύμφωνα στοιχεία της έρευνας του αμερικανικού πρακτορείου ταξιδίων CheapAir.

Δεν αποκλείονται οι καλές ή συμφέρουσες προσφορές, ωστόσο φαίνεται πως, κατά μέσον όρο, αν κλείσει κανείς αεροπορικό εισιτήριο 315 με 203 ημέρες νωρίτερα θα το πληρώσει 50 δολάρια περισσότερο. Αν κλείσει 202 με 116 ημέρες νωρίτερα θα πληρώσει  20 δολάρια περισσότερο. Η χρονική περίοδος για να πετύχει κανείς τη χαμηλότερη τιμή είναι να ψάξει εισιτήριο 115 με 20 ημέρες πριν κάνει το ταξίδι. Αν περιμένει έως την τελευταία στιγμή ενδέχεται να πληρώσει το εισιτήριο μέχρι και κατά 220 δολάρια περισσότερο.

Μία επιπλέον συμβουλή είναι ο έλεγχος από τον ταξιδιώτη, όχι μόνο της τιμής των εισιτηρίων αλέ-ρετούρ με την ίδια αεροπορική εταιρεία, αλλά των εισιτηρίων χωρίς επιστροφή από διαφορετικές εταιρείες, λέει στο Marcketwatch η Γκέιμπ Σάγκλι του ταξιδιωτικού ιστότοπου Travelzoo. Επίσης μπορεί κανείς να δει αν η τιμή που του προσφέρεται είναι συμφέρουσα ή όχι μέσω Google.  Καθώς αρχίζει να κοιτάζει τιμές αεροπορικών εισιτηρίων για συγκεκριμένο προορισμό εμφανίζει ένδειξη που λέει κατά πόσον η τιμή που βλέπει ο καταναλωτής είναι υψηλή, συνηθισμένη ή χαμηλή σε σύγκριση με τον μέσο όρο. Επίσης, όταν  η Google έχει στοιχεία, πληροφορεί τον καταναλωτή για ενδεχόμενη αύξηση ή μείωση της συγκεκριμένης τιμής.

Ο δεύτερος μύθος είναι πως, αν υπάρχει ενδιάμεση στάση με αλλαγή αεροπλάνου μέχρι τον τελικό προορισμό, τότε το εισιτήριο θα είναι πάντοτε φθηνότερο.

Κατά μέσον όρο ο ταξιδιώτης θα εξοικονομήσει 5% της τιμής αν το εισιτήριο περιλαμβάνει μια ενδιάμεση στάση. Ωστόσο αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των απευθείας πτήσεων που ενδέχεται να είναι φθηνότερες, σύμφωνα με στοιχεία του αμερικανικού ιστότοπου Hooper.

Αυτό που καθορίζει αν η τιμή με ενδιάμεση στάση είναι φθηνότερη ή όχι, είναι αν η μοναδική εταιρεία που εκτελεί το δρομολόγιο απευθείας είναι χαμηλού κόστους. Τότε το πιθανότερο είναι το εισιτήριο με ενδιάμεση στάση από άλλη εταιρεία να είναι ακριβότερο.

Τρίτος μύθος είναι πως αν παραμείνει ο ταξιδιώτης στον τόπο διακοπών το Σαββατοκύριακο, τότε το αεροπορικό εισιτήριο θα είναι ακριβότερο. Η μοναδική περιοχή όπου ισχύει αυτό είναι η Καραϊβική, ενώ στην Ευρώπη ισχύει το αντίθετο. Αν μείνει ο ταξιδιώτης στον τόπο διακοπών το Σάββατο βράδυ, τότε το αεροπορικό εισιτήριο είναι κατά μέσον όρο 40% φθηνότερο.

Τέταρτος μύθος είναι πως τα αεροπορικά εισιτήρια είναι πάντοτε φθηνότερα τις Τρίτες. Σύμφωνα με την έκθεση του CheapAir, οι τιμές είναι σχεδόν παρόμοιες όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Κατά το Hooper οι τιμές για εσωτερικές πτήσεις στις ΗΠΑ είναι χαμηλότερες τις Τρίτες κατά 1,6%.

Πάντως, κρίνεται προς το συμφέρον του  καταναλωτή να ψάχνει για εισιτήριο περίπου τρεις μήνες πριν από το ταξίδι του, να συγκρίνει πάντοτε τιμές, αεροπορικές εταιρείες και ιστοτόπους και φυσικά να έχει τον νου του στις προσφορές.

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024