Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ο Ματέο Σαλβίνι και το... μάρκετινγκ

Ο Ματέο Σαλβίνι και το… μάρκετινγκ

Ο Σαλβίνι έχει περισσότερους από τρία εκατομμύρια οπαδούς στο Facebook, ένα εκατομμύριο στο Instagram και 937.000 στο Twitter

Ο ιταλός αναπληρωτής πρωθυπουργός, Ματέο Σαλβίνι, είναι γνωστός για ρατσιστικά συνθήματα, αλλά και για την έντονη χρήση των social media. Πρόσφατα, ο Σαλβίνι εξέπληξε πολλούς με διαφημιστικά μηνύματα για την προβολή ζυμαρικών, ακόμη και μπίρας. Το γιατί το κάνει αυτό διερωτάται το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel.

«Ο άνθρωπος που διαφημίζει πίτσα, ζυμαρικά ακόμη και μπίρα, όπως φαίνεται, δεν είναι επαγγελματίας ηθοποιός, αλλά ένας από τους πιο ισχυρούς άνδρες στην Ιταλία: ο Ματέο Σαλβίνι, ο επικεφαλής της ακροδεξιάς εθνικιστικής Λέγκας, υπουργός Εσωτερικών και αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης, και ένας μανιακός χρήστης των social media».

Πρόσφατα δε δίστασε να διαφημίσει… γερμανική μπίρα στο Twitter. «Καταλαβαίνω την καλή μπίρα» τουίταρε ο Σαλβίνι, «αυτή είναι η καλύτερη μπίρα σίτου στη Γερμανία και τον κόσμο. Παρασκευάζεται στο Löwenbräu, ανήκει στον όμιλο InBev της Anheuser-Busch. Αλλά ποιος νοιάζεται;»

Σε μια άλλη περίπτωση ο Σαλβίνι διαφήμισε στο Twitter ιταλικά ζυμαρικά και κρασί: «200 γραμμάρια ζυμαρικά Bucatini από Barilla» έγραψε σε tweet, «ένα κομμάτι ραγού και ένα ποτήρι Barolo από τον Τζιάνι Γκαλιάρδο σε ανεβάζουν».

Ο Σαλβίνι είχε 2966 απαντήσεις, 341 retweets και 3713 likes σε αυτό το tweet. Μερικοί ήταν ενθουσιασμένοι, πολλοί ήταν μάλλον αρνητικοί. Από το «δεν τρώγεται» έως το «το σκυλί μου τρώει καλύτερα» ήταν μερικά από τα σχόλια. «Αλλά, πάνω απ’ όλα, το ερώτημα ήταν: Είναι απλώς το μαγείρεμα πραγματικό – ή ίσως ψεύτικο; Ή είναι συγκεκαλυμμένη διαφήμιση και ο Σαλβίνι πληρώνεται γι’ αυτό;» διερωτάται το γερμανικό περιοδικό.

Πληθωρικός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Ο Σαλβίνι έχει περισσότερους από τρία εκατομμύρια οπαδούς στο Facebook, ένα εκατομμύριο στο Instagram και 937.000 στο Twitter. Στις καλές του μέρες, ο Σαλβίνι είναι παρών σε εθνικό επίπεδο με περισσότερες από 50 αναρτήσεις και tweets. Ένας ολόκληρος μηχανισμός εργάζεται για να προβάλει τον «Il Capitano» -όπως του αρέσει να αποκαλείται από τους οπαδούς του- όλο το εικοσιτετράωρο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης .

Ο Σαλβίνι δε διστάζει να παρουσιάζει καθημερινά τρόφιμα και ποτά που του αρέσουν. Ακόμη και ένα κομμάτι πίτσα και ένα μπουκάλι μπίρας. Και μάλιστα, χωρίς να κρύβει την εμπορική ονομασία του παραγωγού. Γιατί το κάνει αυτό; Είναι αρκετά αλαζονικό για έναν πολιτικό να διαφημίζει προϊόντα;

Οι δημοσιογράφοι της εφημερίδας La Repubblica απευθύνθηκαν στις εταιρείες που φέρεται να διαφημίζει πιο συχνά ο Σαλβίνι, για να ερευνήσουν αν υπάρχει κάποια σύμβαση. Αποτέλεσμα; Όλες οι εταιρείες διαβεβαιώνουν ότι ούτε ο Σαλβίνι ούτε το κόμμα του, η Λέγκα, λαμβάνουν χρήματα ή άλλα οφέλη. Κάποιοι, επίσης, τόνισαν πως δεν γνωρίζουν αν πραγματικά είναι επωφελές να διαφημίζει τα προϊόντα τους ένας αμφιλεγόμενος ακροδεξιός πολιτικός.

Αν όχι για οικονομική ενίσχυση, τότε γιατί το κάνει, ρωτούν πολλοί. Απλώς για διασκέδαση; Από την παθολογική ανάγκη για αναγνώριση; Λόγω ναρκισσισμού;

«Για να δείξω την καθημερινότητά μου», λέει ο Σαλβίνι, «δεν υπάρχει κάποια στρατηγική πίσω απ’ αυτό». Αλλά κανείς δεν το πιστεύει.

Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, αυτό που θέλει να περάσει ο Σαλβίνι στους οπαδούς του είναι ότι αυτός μπορεί να φέρει λύσεις, γιατί είναι πιο κοντά στο μέσο πολίτη: «Ο αθώος, ο ανυποψίαστος, που βλέπει τον Σαλβίνι με τα ζυμαρικά ή με την πίτσα, θα σκεφτεί: Ω, ο Il Capitano τρώει σαν κι εμένα, πίνει σαν κι εμένα, είναι ένας άνθρωπος σαν κι εμένα».

Όπως λέει ο Φίλιππο Σένσι, εμπειρογνώμονας στην επικοινωνία και βουλευτής του αντιπολιτευόμενου Δημοκρατικού Κόμματος, «ο Σαλβίνι δε διαφημίζει, αλλά μάλλον τα προϊόντα τον διαφημίζουν, τον κάνουν δημοφιλή, τον δείχνουν ως έναν κανονικό άνθρωπο, όπως εσύ κι εγώ».

Αν αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί ο Σαλβίνι, τότε τίθεται ένα άλλο ερώτημα, γράφει το Spiegel: «Γιατί άλλοι πολιτικοί, όπως οι κομματικοί φίλοι του Σένσι, δεν καταφέρνουν να έλθουν πιο κοντά στο λαό;»

Sports in

Άσχημα μαντάτα για τον Αντετοκούνμπο

Αμφίβολος και για τις επόμενες αναμετρήσεις κόντρα στους Ιντιάνα Πέισερς, παραμένει ο ηγέτης των Μιλγουόκι Μπακς, Γιάννης Αντετοκούνμπο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024