ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

 

«Οι χήρες» (Widows, ΗΠΑ). Δραματική περιπέτεια σε σκηνοθεσία Στιβ Μακ Κουίν. Σε ένα Σικάγο που φλέγεται στον προεκλογικό πυρετό των δημοτικών εκλογών, τρεις χήρες κακοποιών (Βαϊόλα Ντέιβις, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι) αντιμετωπίζουν αδίστακτους γκάνγκστερ και διεφθαρμένους πολιτικούς έτοιμες για όλα, γιατί όταν δεν έχεις τίποτε, δεν έχεις και τίποτε να χάσεις.

ΑΘΗΝΑ: ΕΜΠΑΣΣΥ ODEON – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ΑΕΛΛΩ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ – ΑΒΑΝΑ – NOVACINEMA ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ODEON ΙΛΙΟΝ – ΦΟΙΒΟΣ – WEST CITY – ΝΑΝΑ – ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ – ODEON STARCITY – NOVACINEMA ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ΣΙΝΕΑΚ – ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΑΡΤΕΜΙΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ ΘΕΣ/ΚΗ: ΒΑΚΟΥΡΑ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – CINEMA ONE

«Dogman» (Ιταλία, 2018). Δραματική του Ματέο Γκαρόνε. Τι κάνεις όταν ενώ δεν είσαι βίαιος χαρακτήρας, οι συνθήκες γύρω σου σε αναγκάζουν να προσφύγεις στη βία; Αυτό είναι το δίλημμα στο οποίο θα βρεθεί ο Μαρτσέλο (Μαρτσέλο Φόντε – βραβείο ανδρικής ερμηνείας στο περασμένο φεστιβάλ των Καννών), ένας κοντούλης, μοναχικός άνθρωπος, ο οποίος καταπιέζεται από τον Σιμόνε (Eντοάρντo Πέσε), έναν άνθρωπο-βουνό, ένα μεγαλόσωμο αγρίμι που τρομοκρατεί την περιοχή. Με μια ιστορία αμυδρά βασισμένη σε ένα αληθινό περιστατικό, ο Μ. Γκαρόνε χτίζει έναν γοητευτικά κινηματογραφημένο εφιάλτη, βουτηγμένο μέσα στη σκόνη, τη βροχή και τη λάσπη, ο οποίος καταφέρνει να σε παρασύρει στα βρώμικα νερά του.

ΑΘΗΝΑ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ – ΔΑΝΑΟΣ – ΔΙΑΝΑ – ΕΛΛΗ –  ΖΕΑ ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ – ΟΣΚΑΡ – ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ –  ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ ΘΕΣ/ΚΗ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ

ΟΥΤΕ ΚΡΥΟ ΟΥΤΕ ΖΕΣΤΗ

 

«Ανάσα ελευθερίας» (And Breathe Normally, Ισλανδία / Σουηδία / Βέλγιο, 2018). Της Ισόλντ Ιγκατοτίρ. Η άθλια ζωή μιας γυναίκας με ύποπτο παρελθόν (Κριστίν Χαραλντσντοτίρ) που προσπαθεί να μεγαλώσει το παιδί της (Πάτρικ Νόκβι Πέτουρσον) δείχνει να αλλάζει όταν έρχεται σε επαφή με μια μαύρη, ενδεχομένως λαθρομετανάστρια από τη Γουινέα-Μπισάου (Μπαμπεντίτα Σάτζο), η οποία συνελήφθη στον έλεγχο διαβατηρίων όπου η πρώτη εργάζεται.

ΑΘΗΝΑ: ΑΣΤΥ – ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ

 

«Το ξεκίνημα της μέρας» (Dita se fill, Αλβανία). Δράμα του Τζεντιάν Κότσι. Μια απελπισμένη, ταλαιπωρημένη Αλβανίδα, η Λέτα (Ορνέλα Καπετάνι), με ένα βρέφος στην αγκαλιά, χωρίς δική της κατοικία γιατί την έδιωξαν και άνεργη, προσπαθεί να τα φέρει βόλτα φροντίζοντας την ηλικιωμένη μητέρα μιας άλλης κοπέλας. Ακόμη μία καταγραφή της δυσβάσταχτης σκληρότητας των καιρών μας, αλλά συγχρόνως το ακριβές πορτρέτο μιας πεισματάρας, θαρραλέας γυναίκας, η οποία δεν δέχεται να καταθέσει τα όπλα και θα πολεμήσει μέχρι τελικής πτώσης.

ΑΘΗΝΑ: ΑΑΒΟΡΑ ΘΕΣ/KH: Σ. ΤΟΡΝΕΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

 

«Tuftland» (Φινλανδία, 2017). Θρίλερ του Ρούπε Ολένιους. Εδώ, η κεντρική ηρωίδα (Βέρα Βίλο), επίσης άνεργη, με επαναστατικές απόψεις και παντελώς αδιάφορη απέναντι στις σπουδές της (κλωστοϋφαντουργία), αποφασίζει να στραφεί προς τη φύση πιάνοντας δουλειά σε ένα απομονωμένο χωριό, του οποίου οι κάτοικοι συμπεριφέρονται τόσο αλλόκοτα που σου δίνουν την εντύπωση ότι προέρχονται από άλλο αιώνα (ή άλλο πλανήτη). Εφόσον λοιπόν από την πρώτη στιγμή το λιγότερο που λες γι’ αυτούς είναι ότι έχουν κάποια «λόξα», η σταδιακή «μεταμόρφωση» της ταινίας σε παγανιστικό θρίλερ, τύπου ας πούμε «Wicker man» (τρομάρα του), προσωπικά δεν μου προκάλεσε καμία απολύτως έκπληξη. Για να μην αναφερθώ στις ίδιες τις σκηνές τρόμου, τόσο πρόχειρα και κακόγουστα κινηματογραφημένες, που αντί για τρόμο προκαλούν γέλια.

ΑΘΗΝΑ: ΠΑΛΛΑΣ