Αν η οικογένειά σας έχει μία υγιή σχέση με την τεχνολογία, όλα τα μέλη προσπαθούν να την χρησιμοποιούν με τρόπους που επιδρούν θετικά στη μεταξύ σας σχέση. Επίσης, είναι πιθανότερο να έχετε θετικές εμπειρίες με τα Μέσα που ταιριάζουν στα ενδιαφέροντα και τις ατομικές ανάγκες σας. Μπορείτε να το επιτύχετε με το να συμφωνήσετε σε βασικούς κανόνες και αρχές ως προς την ορθή χρήση των Μέσων και της τεχνολογίας.

 

Βήμα 1ο: το καλό πρότυπο. Το πώς χρησιμοποιείτε την τεχνολογία ως γονέας σχηματίζει και την αντίληψη του παιδιού για το τι είναι εντάξει. Του δείχνετε επίσης και πόσο σημαντική είναι η τεχνολογία. Ένα ημερολόγιο μπορεί να σας βοηθήσει να δείτε πόση ώρα περνάτε και να προτρέψετε και το παιδί να κάνει το ίδιο ώστε να τα δείτε μαζί στο τέλος της εβδομάδας. Δημιουργήστε ένα ασφαλές περιβάλλον, όπου θα του λέτε ποιες εφαρμογές χρησιμοποιείτε ή ποιους ανθρώπους ακολουθείτε και γιατί.

Βήμα 2ο: γνωρίστε το παιδί ως χρήστη. Τα παιδιά τείνουν να κάνουν χρήση της τεχνολογίας διαφορετικά από τους ενήλικες. Έτσι δείχνετε σεβασμό και ενδιαφέρον ως προς τα δικά του ενδιαφέροντα. Ρωτήστε το με τι ασχολείται και αν υπάρχουν τυχόν ανησυχίες. Ακόμα κι αν δεν καταλαβαίνετε πλήρως, δείξτε ενθουσιασμό και συνεργατικό πνεύμα.

Βήμα 3ο: βρείτε τα Μέσα καλής ποιότητος. Αναζητήστε εκείνα που συμβάλουν στην εκπαίδευση και στα ενδιαφέροντα του παιδιού και προτείνετε στο παιδί τις ανάλογες εφαρμογές ή ιστοσελίδες. Αν κάνετε κι εσείς το ίδιο με τον εαυτό σας, το παιδί θα θέλει να σας μιμηθεί.

Βήμα 4ο: κάντε συμβιβασμούς στο θέμα των κανόνων. Ένα οικογενειακό σχέδιο θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε κανόνες σε ασφαλείς και θετικούς τρόπους. Πρέπει να φανείτε ελαστικοί και να σκεφτείτε ότι η καθημερινότητα αλλάζει μέσα στις γιορτές αλλά και σε ιδιαίτερες περιστάσεις. Επομένως είναι καλό να αναθεωρείτε τους κανόνες κάθε λίγους μήνες.

Βήμα 5ο: χρησιμοποιήστε μαζί την τεχνολογία. Κάντε το με τέτοιο τρόπο που να είναι ευχάριστος και να βελτιώνει τη μεταξύ σας επικοινωνία. Ζητήστε του να σας μάθει το αγαπημένο του παιχνίδι και κάντε κι εσείς το ίδιο μαζί του, αν το επιτρέπει η ηλικία του.