Σε νέους Ροντέν θα επιχειρήσει να μεταμορφώσει τους επισκέπτες του το Βρετανικό Μουσείο καθώς όσοι το επιθυμούν θα μπορούν στη νέα περιοδική έκθεση που ετοιμάζει «Ο Ροντέν και η τέχνης της Αρχαίας Ελλάδας» να προμηθεύονται με μπλοκ σχεδίου, μολύβια, γόμες, ποδιές κι έναν μπερέ για να αισθανθούν πιο κοντά στον σπουδαίο γλύπτη, αλλά και να ανακαλύψουν τη χαρά του σχεδίου.

Τα εφόδια αυτά δεν είναι οι μόνες διευκολύνσεις που σκοπεύει να παρέχει το Βρετανικό Μουσείο στους επισκέπτες της έκθεσης με τα 80 έργα του δημιουργού του διάσημου «Φιλιού» και 12 από τα Γλυπτά του Παρθενώνα θα μετακινηθούν από την  Dunveen Gallery στον εκθεσιακό χώρο Sainsbury, κάτι που συμβαίνει εξαιρετικά σπάνια με στόχο  να αναπτυχθεί διάλογος ανάμεσα στα Γλυπτά που θεωρούνται ως οι κορυφαίες δημιουργίες της κλασικής αρχαιότητας και στα έργα του καλλιτέχνη που απέδωσε εξαιρετικά την ανθρώπινη αδυναμία και το πάθος.

Για να ενθαρρύνουν την επιστροφή στο σχέδιο οι υπεύθυνοι σχεδιάζουν κατά τέτοιο τρόπο την έκθεση που θα ανοίξει στις 26 Απριλίου ώστε να υπάρχει περισσότερος χώρος από ότι συνήθως ανάμεσα στα έργα, ενώ τα Γλυπτά του Παρθενώνα θα τοποθετηθούν σε χαμηλότερα βάθρα για  να μπορούν οι επισκέπτες να τα παρατηρήσουν καλύτερα. Παράλληλα, μεγάλα παράθυρα θα παραμείνουν ακάλυπτα ώστε να επιτρέπεται η είσοδος του φυσικού φωτός στην αίθουσα και να διαμορφωθεί «ο ιδανικός χώρος για σχέδιο».

«Ελπίζουμε ο κόσμος που θα θελήσει να ζωγραφίσει θα ενθαρρυνθεί, ειδικά στη συγκεκριμένη έκθεση, επειδή και ο Ροντέν ήταν παθιασμένος με το σχέδιο», λέει η Ρεμπέκα Πενρόουζ, εκ των πρωτεργατών της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας η οποία γεννήθηκε τόσο επειδή ο ίδιος ο Ογκίστ Ροντέν θεωρούσε απαραίτητα τα σχέδια για τη γλυπτική του όσο κι επειδή έχει παρατηρηθεί πως το τελευταίο διάστημα ολοένα και περισσότεροι ενδιαφέρονται να σχεδιάζουν τα έργα τέχνης που εκτίθενται στα μουσεία.  Γεγονός που φαντάζει οξύμωρο στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας και των ευκολιών που παρέχουν τα έξυπνα τηλέφωνα και οι ταμπλέτες στον τομέα της φωτογραφίας.

Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί σε έναν ευρύτερο προγραμματισμό που έχει σκοπό την επιστροφή τόσο των θεατών όσο και των ίδιων των καλλιτεχνών στο σχέδιο. Για τον λόγο αυτό το 2016 το Βρετανικό Μουσείο δημιούργησε μια περιοδεύουσα έκθεση με τα σημαντικότερα σχέδια των συλλογών του, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι οι νεαροί φοιτητές στις σχολές καλών τεχνών είναι πιθανότερο να διαθέτουν blog από ένα μπλοκ σχεδίου. Αντιθέτως το σχέδιο ήταν απαραίτητο για κάθε καλλιτέχνη πριν την έλευση και την επικράτηση της εννοιολογικής τέχνης.

Η τάση επιστροφής στο σχέδιο αποτυπώθηκε και μέσω των αντιδράσεων που υπήρξαν το 2016 όταν το μουσείο Βικτορίας και Αλβέρτου απαγόρευσε σε όσους το επιθυμούσαν να σχεδιάσουν τα εκθέματα περιοδικής έκθεσης λόγω περιορισμών που είχαν τεθεί μέσω των όρων δανεισμού ορισμένων αντικειμένων.

Γράψτε το σχόλιο σας