Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Facebook: Προτεραιότητα σε αξιόπιστα MME για περιορισμό των fake news

Facebook: Προτεραιότητα σε αξιόπιστα MME για περιορισμό των fake news

Το Facebook ανακοίνωσε ότι θα δίνει πλέον προτεραιότητα στο News Feed του σε ειδήσεις από αξιόπιστες πηγές ενημέρωσης. Το ποιες όμως είναι αυτές, θα το αποφασίζει η ίδια η κοινότητα των χρηστών μέσω ειδικών «γκάλοπ» και όχι οι εργαζόμενοι του Facebook ή κάποιοι ειδικοί εκτός του δικτύου.

Το Facebook ανακοίνωσε ότι θα δίνει πλέον προτεραιότητα στο News Feed του σε ειδήσεις από αξιόπιστες πηγές ενημέρωσης. Το ποιες όμως είναι αυτές, θα το αποφασίζει η ίδια η κοινότητα των χρηστών μέσω ειδικών «γκάλοπ» και όχι οι εργαζόμενοι του Facebook ή κάποιοι ειδικοί εκτός του δικτύου.

Η απόφαση αυτή, που θα αρχίσει να τίθεται σε ισχύ από την επόμενη εβδομάδα στις ΗΠΑ, αναμένεται να έχει αντίκτυπο στα μέσα ενημέρωσης σε όλες σχεδόν τις χώρες, αν ληφθεί υπόψη ο κεντρικός ρόλος που παίζει πια το Facebook για την ενημέρωση ενός πολύ μεγάλου αριθμού ανθρώπων.

Ο διευθύνων σύμβουλος του μεγαλύτερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης Μαρκ Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι το ειδησεογραφικό περιεχόμενο σύντομα θα αποτελεί περίπου το 4% -από 5% έως τώρα- του συνολικού περιεχομένου που εμφανίζεται στο News Feed των χρηστών.

Στόχος είναι να μειωθούν κατά 20% οι ειδήσεις, αλλά να είναι πιο ποιοτικές, ώστε να περιορισθεί η εξάπλωση της προπαγάνδας, της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων (fake news).

Η απόφαση του Facebook, το οποίο έχει πάνω από δύο δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες, να χρησιμοποιήσει έρευνες μεταξύ των χρηστών του, μεταθέτει από τους εργαζόμενους του δικτύου στους ίδιους τους χρήστες την ευαίσθητη κρίση σχετικά με την αξιοπιστία ή όχι, ενός μέσου ενημέρωσης.

«Θα μπορούσαμε να προσπαθήσουμε να πάρουμε εμείς την απόφαση, αλλά δεν νιώθουμε άνετα με κάτι τέτοιο. Εξετάσαμε την πιθανότητα να ρωτήσουμε εξωτερικούς εμπειρογνώμονες, κάτι που θα έπαιρνε την απόφαση από τα δικά μας χέρια, αλλά πιθανότατα κάτι τέτοιο δεν θα έλυνε το πρόβλημα της αντικειμενικότητας. Ή τελικά μπορούμε να ρωτήσουμε εσάς, την κοινότητα των χρηστών, και από τις απαντήσεις σας να προκύψει η αξιολόγηση», δήλωσε ο Ζούκερμπεργκ, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Ρόιτερς.

Οι χρήστες θα ερωτηθούν αν αναγνωρίζουν ένα μέσο ενημέρωσης και κατά πόσο το εμπιστεύονται. Το Facebook ευελπιστεί ότι από αυτή τη «δημοκρατική» διαδικασία θα προκύψει μια ομάδα μέσων ενημέρωσης που χαίρουν ευρείας αποδοχής.

Το σύστημα αξιολογήσης θα δοκιμασθεί αρχικά σε χρήστες στις ΗΠΑ και τα αποτελέσματα της «ψηφοφορίας» των χρηστών δεν θα δημοσιοποιηθούν. Έτσι, το κοινό δεν θα γνωρίζει ποιά βαθμολογία δόθηκε σε κάθε μέσο ενημέρωσης, αλλά τα «σκορ» θα ληφθούν υπόψη από τον αλγόριθμο του Facebook, που καθορίζει τι θα εμφανισθεί στο News Feed των χρηστών. Για το αν θα εμφανισθεί μια είδηση στο News Feed ενός χρήστη, παίζουν ρόλο διάφοροι άλλοι παράγοντες, όπως το θέμα της, ποιός την έγραψε, ποιός τη σχολιάζει κ.α.

Εκ πρώτης όψεως παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, όπως το BBC και οι New York Times αναμένεται να ευνοηθούν, αλλά αυτό είναι κάτι που θα επιβεβαιωθεί στην πράξη εν καιρώ. Λιγότερο γνωστά μέσα, παρόλο που θεωρούνται αξιόπιστες πηγές ειδήσεων, αναμένεται να έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα, επειδή δεν είναι τόσο αναγνωρίσιμα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ,in.gr

Sports in

«Τρελάθηκε» ο Μπαρτζώκας: Οι πανηγυρισμοί μετά το τέλος του Παρτίζαν – Ολυμπιακός (vid)

Ο Γιώργος Μπαρτζώκας ξέσπασε μετά την ανατροπή και το μεγάλο διπλό στο Βελιγράδι και πανηγύρισε έξαλλα τη νίκη του Ολυμπιακού.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024