Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Επετειακό photocall, ένας spaghetti ήρωας και διάφορα άλλα στις Κάννες

Επετειακό photocall, ένας spaghetti ήρωας και διάφορα άλλα στις Κάννες

Με σιγή ενός λεπτού, στις τρεις το μεσημέρι, τοπική ώρα, σε μνήμη των θυμάτων του τρομοκρατικού χτυπήματος στο Μάντσεστερ, συνεχίστηκε η έβδομη μέρα του 70ού φεστιβάλ Καννών. Ενός φεστιβάλ όπου η απόλυτη προτεραιότητα δίνεται στο ζήτημα της ασφάλειας, με αποτέλεσμα να δημιουργείται το αδιαχώρητο έξω από τις αίθουσες προβολών, και μια ξεχασμένη τσάντα, όπως συνέβη στην αίθουσα Debussy το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου, να γίνει η αιτία να βγουν οι ταξιθέτες σχεδόν αλλόφρονες έξω από την αίθουσα και η ασφάλεια να σπρώχνει τους δημοσιογράφους αρκετά μέτρα πιο πέρα.

Ανταπόκριση από τις Κάννες: Χριστίνα Μπίθα

Με σιγή ενός λεπτού, στις τρεις το μεσημέρι, τοπική ώρα, σε μνήμη των θυμάτων του τρομοκρατικού χτυπήματος στο Μάντσεστερ, συνεχίστηκε η έβδομη μέρα του εβδομηκοστού φεστιβάλ Καννών. Ενός φεστιβάλ όπου βέβαια η απόλυτη προτεραιότητα δίνεται στο ζήτημα της ασφάλειας, με αποτέλεσμα να δημιουργείται το αδιαχώρητο έξω από τις αίθουσες προβολών, και μια ξεχασμένη τσάντα, όπως συνέβη στην αίθουσα Debussy το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου, να γίνει η αιτία να βγουν οι ταξιθέτες σχεδόν αλλόφρονες έξω από την αίθουσα και η ασφάλεια να σπρώχνει όλους εμάς τους δημοσιογράφους που είχαμε σχηματίσει, μετά από δυο ώρες αναμονής, ένα τεράστιο πλήθος απ’ έξω -για την προβολή της ταινίας Le Redoutable του Μισέλ Χατζηναβίσιους – αρκετά μέτρα πιο πέρα. Με αποτέλεσμα να μην καταφέρω να δω, εγώ τουλάχιστον, την ταινία, μια αρκετά επιφανειακή, για πολλούς από τους συναδέλφους που τελικά την παρακολούθησαν, αποδόμηση του θρύλου του Ζαν Λικ Γκοντάρ, με πρωταγωνίστριες την Μπερενίς Μπεζό και τη Στέισι Μάρτιν του Nymphomaniac.

Σε γενικές γραμμές, σ’ ένα φεστιβάλ όπου είναι πολύ λογικό να βλέπει την ίδια ταινία με σένα, την ίδια στιγμή και στην ίδια αίθουσα, ο Πάολο Σορεντίνο και ο Πέδρο Αλμοδόβαρ, αντιμετωπίζεις μάλλον με συγκατάβαση τα διάφορα εμπόδια, όπως ας πούμε ότι η προβολή της πρώτης ever ταινίας που το Netflix έφερε στις Κάννες ξεκίνησε σε λάθος format (!), με αποτέλεσμα το κεφάλι της Τίλντα Σουίντον να φαίνεται μισό για τουλάχιστον πέντε λεπτά και το φεστιβάλ ν’ απολογηθεί δημοσίως και να βεβαιώσει σε όλους τους τόνους ότι δεν έγινε επίτηδες. Ο δε Κρις Σαράντος, το μεγάλο αφεντικό του Netflix, δήλωσε χθες πως το να επιστρέψει στις Κάννες με ταινίες του εκτός Διαγωνιστικού – αφού πια θεσπίζονται νέοι κανόνες σχετικά με τις ταινίες που παίζονται κατευθείαν στην τηλεόραση – μοιάζει πια «πολύ λιγότερο ελκυστικό»…

Δύο ήταν τα μεγάλα γεγονότα των τελευταίων ημερών, το πρώτο η προβολή της πρώτης virtual reality ταινίας που γυρίζεται από σκηνοθέτη του βεληνεκούς του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου, το Carne Y Arena. Το VR τα τελευταία χρόνια αποτελεί μια ισχυρά αναπτυσσόμενη αγορά που, ενώ προσελκύει καλλιτέχνες με τεράστιο ταλέντο απ’ όλον τον κόσμο, ακόμα δεν έχει καταφέρει να προσελκύσει επενδυτές ώστε ν’ αποφέρει και κέρδος. Πάντως όπως δήλωσε ο Ινιάριτου, σε λίγα χρόνια αυτό θ’ αλλάξει σε τέτοιο βαθμό που οι δημιουργοί θα πρέπει να συμβαδίσουν με αυτήν την παράλληλη πραγματικότητα. Για να δούμε. Το δεύτερο ήταν βέβαια το masterclass από τον Κλιντ Ίστγουντ και η συγκίνηση όλων εμάς που καταφέραμε να τον δούμε και να τον ακούσουμε από κοντά να εξιστορεί τη ζωή του, από την εφηβεία του μέχρι το επόμενο σχέδιο του – μια ταινία για την αποτυχημένη, χάρη σε δυο Αμερικανούς τουρίστες, τρομοκρατική επίθεση σε τρένο στη Γαλλία πριν από μερικά χρόνια… – ήταν τόσο μεγάλη που τον χειροκροτούσαμε όρθιοι τουλάχιστον δέκα λεπτά. Vaut le voyage.

Εμφανίστηκε και η Νικόλ Κίντμαν με το πρώτο από τα τέσσερα projects στα οποία συμμετέχει στις Κάννες, το The Killing of a Sacred Deer, τη νέα ταινία που ο Γιώργος Λάνθιμος σκηνοθέτησε και συνέγραψε με τον Ευθύμη Φιλίππου και που αυτή τη φορά διαγωνίζεται για το Χρυσό Φοίνικα. Μια μοντέρνα τραγωδία που εμπνέεται από τον μύθο της Ιφιγένειας – κάποιος θυσιάζεται στην κυριολεξία κι εδώ… – και με το πρωταγωνιστικό δίδυμο Κόλιν Φάρελ-Νικόλ Κίντμαν (η ερμηνεία της οποίας θυμίζει λίγο εκείνη στο τηλεοπτικό hit Big Little Lies) να παίζουν συγκλονιστικά. Περισσότερο κι από τον Κυνόδοντα και από τον Αστακό – που, εντάξει, ήταν σαφώς ανώτερος… – το Ιερό Ελάφι αφήνει μια αίσθηση «ανοικτού» τέλους, μιας κάθαρσης που όσο κι αν φαίνεται να επιτυγχάνεται μέσα στην ταινία, άλλο τόσο αιωρείται σαν αέναο ερωτηματικό. Το ίδιο άλλωστε θα μπορούσες να πεις και για τη νέα ταινία του Μίκαελ Χάνεκε, Happy End, με τους Ζαν-Λουί Τρεντινιάν και Ιζαμπέλ Ιπέρ να εκπροσωπούν μια κοινωνία που παραμένει ταμπουρωμένη στο καβούκι της ενώ γύρω της συμβαίνουν πράγματα και – λίγα – θάματα: Το τέλος, τόσο ανοικτό όσο και ο ορίζοντας της θάλασσας προς την οποία σπεύδει ο Τρεντινιάν στα τελευταία λεπτά του φιλμ αφήνει πολλά ακόμα θέματα να ψάξεις (αν δεν ακουγόταν τόσο αιρετικό, θα θέλαμε ένα σίκουελ για του χρόνου).

Σήμερα έγινε και το επετειακό photocall με παρόντες τους πάντες, απλά, από τον Βενσάν Λιντόν που ήρθε εδώ για αν παρουσιάσει την ταινία του για τον Ροντέν μέχρι τον περυσινό νικητή του Φεστιβάλ, Κεν Λόουτς, την ίδια την Κλαούντια Καρντινάλε που κοσμεί τη φετινή αφίσα, τον Όλιβερ Στόουν και την Τζέιν Κάμπιον, της οποίας η δεύτερη σεζόν του Top of the Lake παρουσιάστηκε σαν special screening με πρωταγωνίστριες την Ελίζαμπεθ Μος – πρωταγωνίστρια και στο The Square, στο Διαγωνιστικό Τμήμα, του σκηνοθέτη της Ανωτέρας Βίας, που εδώ λίγο σαν να έχασε τον σκηνοθετικό έλεγχο – και τη Νικόλ Κίντμαν. Στο πεδίο της auteur TV προηγήθηκε και η προβολή των πρώτων επεισοδίων του νέου Twin Peaks (που απέκτησε ήδη καινούργιους φανατικούς).

Last but not least βέβαια, αν και όχι άμεσα σχετικό, ότι σήμερα απεβίωσε και ο Ρότζερ Μουρ, στα 89 του χρόνια.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Ο Ζέλσον στο πλάνο του Μεντιλίμπαρ

Ο έμπειρος εξτρέμ είναι παίκτης που μπορεί να κάνει τη διαφορά με μια κίνηση και ο Μεντιλίμπαρ ποντάρει πολλά πάνω του

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024