Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
To Facebook αρχίζει να μαρκάρει ειδήσεις «υπό αμφισβήτηση»

To Facebook αρχίζει να μαρκάρει ειδήσεις «υπό αμφισβήτηση»

Η λειτουργία δεν είναι διαθέσιμη για όλους τους χρήστες, εντούτοις η υπηρεσία άρχισε να πειραματίζεται με την προσθήκη της ετικέτας "Disputed" σε ειδήσεις που κρίνει ότι δεν έχουν επιβεβαιωθεί, μεταδίδονται όμως με αστραπιαία ταχύτητα από Φίλο σε Φίλο στο δίκτυό της.

Η λειτουργία δεν είναι διαθέσιμη για όλους τους χρήστες, εντούτοις η υπηρεσία άρχισε να πειραματίζεται με την προσθήκη της ετικέτας «Disputed» σε ειδήσεις που κρίνει ότι δεν έχουν επιβεβαιωθεί, μεταδίδονται όμως με αστραπιαία ταχύτητα από Φίλο σε Φίλο στο δίκτυό της.

Ήδη, στο Facebook επισημάνθηκαν ειδήσεις με το tag Disputed, αναφέροντας και τις υπηρεσίες ελέγχου που αμφισβητούν την εγκυρότητά τους (π.χ. Snopes.com, PolitiFact κ.ά.). Εντούτοις, η υπηρεσία συνεχίζει να μεταδίδει τις «ειδήσεις», χωρίς να της χαρακτηρίζει «ψευδείς», αλλά «υπό αμφισβήτηση», και μάλιστα, παρά το γεγονός ότι στο σχετικό λήμμα της Βοήθειας εξηγείται ότι το tag αυτό αποδίδεται στις ψευδείς ειδήσεις.

H πρώτη μάχη κατά των ψευδών ειδήσεων στο Facebook δείχνει ότι τα μέτρα που έχει λάβει η υπηρεσία δεν είναι αρκετά: όπως αναφέρουν τα ξένα ειδησεογραφικά μέσα, μια σημαντική, αλλά ψευδής είδηση (Trump’s unsecure Android device source of recent White House leaks») δημοσιεύτηκε στο Facebook στα τέλη Φεβρουαρίου και χρειάστηκε τουλάχιστον τρεις ημέρες για να αναγνωριστεί ως ψευδής από τα μέλη του, να προωθηθεί προς διασταύρωση στοιχείων προς τα συνεργαζόμενα Snopes και PolitiFact και τελικά να της αποδοθεί η ετικέτα «υπό αμφισβήτηση».

Μάλιστα, η επίμαχη είδηση προερχόταν από ένα μέσο που ανήκει σε μια οικογένεια μέσων που δημιουργούν σατιρικές ειδήσεις (Seattle Tribune, Associated Media Coverage) και το δηλώνουν στο δικτυακό τους τόπο (ως σατιρικά δημοσιεύματα), εντούτοις τα εργαλεία του Facebook δεν είχαν παραμετροποιηθεί έτσι ώστε ό,τι προέρχεται από τα μέσα αυτά να χαρακτηρίζονται από την αρχή τουλάχιστον ως Disputed.

Το Δεκέμβριο, μετά τις επικρίσεις -κυρίως στον απόηχο της εκλογής Τραμπ- για το πόσο εύκολα διαδίδονται στο Facebook ανυπόστατες και ψευδείς ειδήσεις, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης ανακοίνωσε πως εισάγει εργαλεία που στοχεύουν στον περιορισμό των λεγόμενων fake news. Η έννοια των fake news συνδέεται με τον άλλον όρο που επίσης ακούγεται στη δημόσια συζήτηση μετά τον Τραμπ, την «μετα-αλήθεια». Tα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα ψευδών ειδήσεων κατά την περίοδο της μάχης για τον Λευκό Οίκο, ήταν η δήθεν υποστήριξη που εξέφρασε ο Πάπας για την υποψηφιότητα του Τραμπ, πως δήθεν ένας πράκτορας του FBI που ερευνούσε την Κλίντον βρέθηκε νεκρός ή το διαβόητο Pizzagate.

Τα μέτρα που προτίθεται να λάβει η υπηρεσία για την αντιμετώπιση της διάχυσης ψευδών ειδήσεων στην πλατφόρμα του αναλύονται στο ακόλουθο βίντεο:

Addressing Hoaxes and Fake News from Facebook on Vimeo.

Στη συνεργασία με καταξιωμένους δημοσιογραφικούς οργανισμούς, ειδησεογραφικά πρακτορεία και εφημερίδες στρέφονται Facebook και Google για να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο της διασποράς ψευδών ειδήσεων στις πλατφόρμες τους. Η πρωτοβουλία Cross Check ξεκινά άμεσα και αφορά στη Γαλλία, λίγους μήνες πριν τις προεδρικές εκλογές στη χώρα.

Διαβάστε σχετικά, στο in.gr:

tech.in.gr

Sports in

Το «Μαύρο Θηρίο» απειλεί τη Ρεάλ Μαδρίτης

Η μεγάλη επιτυχία του Αντσελότι και το ευρωπαϊκό clasico στον ημιτελικό

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024