Από τον geohot, στα χέρια της κοινότητας ανοικτού λογισμικού το αυτόνομο αυτοκίνητο
Εκτός από πολυμήχανος, ο νεαρός Τζορτζ Χοτζ είναι και ιδιαίτερα επίμονος. Είχε υποσχεθεί ότι πριν το τέλος του χρόνου, τουλάχιστον κάποια μοντέλα αυτοκινήτων Honda θα μπορούν να αποκτήσουν ικανότητες οδήγησης χωρίς οδηγό, χάρη στη λύση που ανέπτυξε στο γκαράζ του. Όταν όμως η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των Αυτοκινητοδρόμων στις ΗΠΑ απαίτησε αποδείξεις για την ασφάλειά του, ο Χοτζ φάνηκε να κάνει ένα βήμα πίσω «μπροστά σε ρυθμιστές και δικηγόρους». Τελικά όμως, βρήκε τρόπο να τους παρακάμψει.
Spotlight
-
Προκλητικός ο Τσελίκ για τα θαλάσσια πάρκα στο Αιγαίο: «Δεν θα δεχτούμε μονομερείς ενέργειες»
-
Φοιτητής βρήκε παξιμάδι... βίδας στη σαλάτα που έτρωγε στο Πολυτεχνείο Κρήτης
-
Στα χέρια όχι και τόσο λαμπρών μυαλών ο πυρηνικός υποβρυχιακός στόλος της Κίνας
-
Οι 4 κακές συνήθειες που πρέπει να «κόψετε» αν θέλετε να εξελιχθείτε
Εκτός από πολυμήχανος, ο νεαρός Τζορτζ Χοτζ, γνωστός και ως geohot, είναι και ιδιαίτερα επίμονος. Είχε υποσχεθεί ότι πριν το τέλος του χρόνου, τουλάχιστον κάποια μοντέλα αυτοκινήτων Honda θα μπορούν να αποκτήσουν ικανότητες οδήγησης χωρίς οδηγό αντί 999 δολαρίων, χάρη στη λύση που ανέπτυξε στο γκαράζ του.
Όταν όμως η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των Αυτοκινητοδρόμων στις ΗΠΑ απαίτησε αποδείξεις για την ασφάλειά του, ο Χοτζ φάνηκε να κάνει ένα βήμα πίσω «μπροστά σε ρυθμιστές και δικηγόρους» και φάνηκε να εγκαταλείπει την προσπάθεια. Τελικά, ο Χοτζ βρήκε τρόπο να παρακάμψει τα εμπόδια.
Η νέα ιδέα του Χοτζ τέθηκε ήδη σε εφαρμογή και έτσι ο νεαρός που έγινε διάσημος επειδή κατάφερε να αποδεσμεύσει το πρώτο iPhone από τα δεσμά του προεπιλεγμένου παρόχου υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, τήρησε την υπόσχεσή του. Όλος ο κώδικας αυτόνομης οδήγησης του Comma One είναι διαθέσιμος ως ανοικτό λογισμικό στο αποθετήριο GitHub, προς βελτίωση, διόρθωση και επέκταση από την πολυπληθή κοινότητα open source. Το ίδιο και τα σχέδια για το hardware, το νέο Comma «Neo».
«Το ίδιο έκανε η Google με το δωρεάν Gmail, το ίδιο έγινε με το δωρεάν Android. Γιατί να επενδύσει κανείς τόσα πολλά στην ανάπτυξη ενός συστήματος διαχείρισης e-mail ή, ενός λειτουργικού συστήματος για κινητά τηλέφωνα; Γιατί όλοι εσείς αποτελείτε και παραμένετε μέρος του εκτεταμένου δικτύου της Google.», εξηγεί σε συνέντευξή του ο Χοτζ στο Fortune. «Με τον κώδικά μας open source, θα αναπτύξουμε το δίκτυο Comma των αυτόνομων οχημάτων», συμπλήρωσε.
Την άποψή του ενστερνίστηκε ο επικεφαλής της φερώνυμης εταιρείας επενδύσεων Andreessen Horowitz, «το μέλλον δεν είναι στο hardware, είναι στο software», σημειώνει ο Χοτζ χαρούμενος από τη διορατικότητα του επενδυτή του.
Το σχέδιο Χοτζ έχει ως εξής: Αρχικά, χομπίστες βασισμένοι στα ανοικτά σχέδια του Comma Neo και στον κώδικά του συστήματος αυτόνομης οδήγησης θα παρέχουν τα πρώτα κρίσιμα δεδομένα για τις απαιτήσεις στους δρόμους, υπό διαφορετικές συνθήκες. Αρκούν μόλις 100 άνθρωποι που θα το κάνουν για να αποκτήσει η Comma.ai το μεγαλύτερο δίκτυο αυτόνομων οχημάτων, μετά την Tesla, δεδομένου ότι η τεχνολογία βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο.
Διαβάστε στο tech.in.gr πώς ο Χοτζ επιχειρούσε να μάθει στα αυτοκίνητα να οδηγούν επενδύοντας στην καταγραφή της οδηγικής εμπειρίας των ανθρώπων παρά σε ακριβό εξοπλισμό.
- Comma One από τον χάκερ του iPhone και του Playstation: Σύντομα με 1.000 δολάρια θα έχετε αυτοκίνητο χωρίς οδηγό, λέει ο geohot
- Είπε «όχι» στον Έλον Μασκ: O χάκερ του iPhone και του PS3 μαθαίνει οδήγηση στο αυτοκίνητο του
«Αν, πρώτον, διασκεδάσουμε, δεύτερον βρούμε πώς τα αυτοκίνητα θα οδηγούν μόνα τους, τότε θα μπορούμε να ασχοληθούμε το τρίτο, δηλαδή πώς θα αποκομίσουμε κέρδη», λέει ο Χοτζ. Το ανταγωνιστικό δίκτυο που ήδη έχει αναπτύξει η Tesla αξιοποιεί τη γνώση που συγκεντρώνουν τα οχήματά της στους δρόμους υπό διαφορετικές συνθήκες έτσι ώστε να τη μοιράζονται όλα και να είναι έτοιμα όταν αντιμετωπίσουν ανάλογες συνθήκες.
Ένας από τους τρόπους που θα μπορούσαν να αποφέρουν κέρδη στον Χοτζ και τους εν δυνάμει συνεργάτες-κατασκευαστές του Comma Neo είναι να μπορεί κανείς να στέλνει το αυτόνομο όχημά του να κάνει διαδρομές για την Uber και τα έσοδα από τις υπηρεσίες του αυτοκινήτου-ρομπότ θα μοιράζονται μεταξύ Uber, Comma.ai και του ιδιοκτήτη του οχήματος.
tech.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις