Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Taide Guajardo: Η εμμονή μας να καινοτομούμε είναι στο DNA μας

Taide Guajardo: Η εμμονή μας να καινοτομούμε είναι στο DNA μας

Η Taide Guajardo, Marketing Director P&G Europe, βρέθηκε στην Αθήνα με αφορμή το συνέδριο του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος με τίτλο "Digital Transformation: Take it or…leave" και είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε μαζί της.

Η Taide Guajardo, Marketing Director P&G Europe, βρέθηκε στην Αθήνα με αφορμή το συνέδριο του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος με τίτλο «Digital Transformation: Take it or…leave» και είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε μαζί της.

Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει αρκετές καμπάνιες της P&G που έχουν ξεχωρίσει και έχουν βραβευθεί παγκοσμίως όπως «Σ’ Ευχαριστώ Μαμά» και Always#LikeAGirl . Αυτό είναι αποτέλεσμα μιας νέας προσέγγισης στην επικοινωνία;

Η P&G, εδώ και 175 χρόνια, είναι μια εταιρία που χτίζει μάρκες. Στη διαδρομή αυτή η επικοινωνία μας ακολουθούσε πάντα τις εξελίξεις στην τεχνολογία και προσαρμοζόταν ανάλογα. Για παράδειγμα, όταν η τεχνολογία της εκτύπωσης επέτρεψε την εκτύπωση εφημερίδων και περιοδικών γεννήθηκε η έντυπη διαφήμιση. Η P&G έκανε την πρώτη έντυπη καταχώρηση στο Cosmopolitan το 1896!

Στη συνέχεια, η τεχνολογία οδήγησε στην εμφάνιση των ραδιοφωνικών σταθμών, και τότε δημιουργήσαμε την «σαπουνόπερα», ένα τρόπο έμμεσης διαφήμισης, που έμπαινε σε όλα τα σπίτια για να παρουσιάσει τα μηνύματα μας μέσα από ενδιαφέρουσες ιστορίες που κρατούσαν παρέα στις οικογένειες της δεκαετίας 30’. Και όταν η τηλεόραση κατέκτησε την πρωτοκαθεδρία στη ζωή μας, με εικόνες που είχαν ήχο και κίνηση, δημιουργήσαμε τις πρώτες τηλεοπτικές διαφημίσεις. Το 1939, ακριβώς πέντε μήνες μετά από την εξάπλωση της τηλεόρασης στην Αμερική, η P&G έβγαλε στον «αέρα» το πρώτο διαφημιστικό για το σαπούνι Ivory στο διάλλειμα του πρώτου πρωταθλήματος μπάσκετ που μεταδόθηκε τηλεοπτικά.

Αν δούμε ένα σημερινό παράδειγμα όπως τη καμπάνια Always#Likeagirl θα διαπιστώσουμε ότι είχε τεράστια επιτυχία, έγινε viral με εκατομμύρια views σε όλο τον κόσμο, προκάλεσε συζητήσεις και μοιράστηκε στα social media. Aυτό που δεν είναι γνωστό είναι ότι δεν ξεκίνησε από την τηλεόραση αλλά ως μια καμπάνια digital που πολύ σύντομα προσαρμόστηκε για όλα τα υπόλοιπα μέσα (τηλεόραση, κατάστημα κτλ.)

Με αυτά τα παραδείγματα θέλω να δείξω ότι η εμμονή μας να καινοτομούμε στην επικοινωνία αγγίζοντας τον καταναλωτή εκεί που εκείνος κάθε φορά βρίσκεται, είναι στο DNA μας.

Με την έκρηξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τη δύναμη την έχουν οι χρήστες του internet, οι καταναλωτές. Εκείνοι αποφασίζουν τι αξίζει να κοινοποιηθεί και τι όχι. Τα περισσότερα διαφημιστικά μηνύματα δεν καταφέρνουν να προκαλέσουν ενδιαφέρον. Τι πιστεύετε ότι κάνει μια διαφήμιση να ξεχωρίσει και να κυκλοφορήσει στα μέσα αυτά;

Τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία μας επιτρέπει να επικοινωνήσουμε με τους καταναλωτές μας με τρόπους που ούτε μπορούσαμε να φανταστούμε στο παρελθόν – μέσα από τις μηχανές αναζήτησης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα κινητά, τα tweets, το Snap chat, το e-commerce… Και είναι ήδη στο κατώφλι μας κι άλλα – μηχανές τεχνητής νοημοσύνης, εικονική πραγματικότητα κτλ.

Η έκρηξη όμως αυτή της τεχνολογίας μπορεί να δημιουργήσει παγίδες για τους διαφημιζόμενους όταν ξεχνάμε τι θέλουμε πραγματικά να πετύχουμε, όταν σαγηνευόμαστε από τις πλατφόρμες και την τεχνολογία και χάνουμε τον καταναλωτή! Σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι απαραίτητο να διατηρήσουμε στο επίκεντρο όσων κάνουμε τον καταναλωτή. Κανένα εργαλείο και κανένα τεχνολογικό επίτευγμα ή στρατηγική δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη σημασία του να κατανοήσουμε τις ανάγκες, τις συμπεριφορές και τις επιθυμίες του καταναλωτή.

Και βέβαια είναι εξίσου απαραίτητο με αφετηρία τον καταναλωτή να φτιάξουμε μια δημιουργική ιδέα που θα κάνει αίσθηση – θα συναρπάσει, θα συγκινήσει ή παρακινεί τους καταναλωτές.

Αρκούν αυτά για να ακουστεί το μήνυμα και να ξεχωρίσει μέσα στην πληθώρα των μηνυμάτων που μας βομβαρδίζουν καθημερινά;

Η έμφαση στον καταναλωτή και η δημιουργική ιδέα είναι βασικά συστατικά. Αυτό που όμως είναι νέο στη σημερινή εποχή, και πρέπει να εκμεταλλευτούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, είναι η δυνατότητα να εκφράσουμε τη μάρκα μας στην πλειάδα μέσων και σημείων επαφής που έχουμε στη διάθεσή μας, σαν ένα έργο τέχνης ζωγραφισμένο σε καμβά.

Κάποια σημεία πάνω στον «καμβά» πείθουν, εξηγώντας το ρόλο τις μάρκας και τα πλεονεκτήματά της. Κάποια άλλα εκπαιδεύουν, ενώ πάντα υπάρχει η δυνατότητα κάποιες «πινελιές» να αφήνουν ένα κοινωνικό αποτύπωμα. Το πιο σημαντικό όμως είναι η ιδέα που βρίσκεται στο επίκεντρο να είναι αυθεντική και να προέρχεται από μια πραγματική ανάγκη του καταναλωτή η οποία συνδέεται με τη μάρκα και το μοναδικό σκοπό που αυτή υπηρετεί. Η μάρκα πρέπει πάντα να φαίνεται και να ξεχωρίζει ώστε να μην περνά απαρατήρητη.

Οι καταναλωτές που υπηρετούμε είναι εκείνοι που αποφασίζουν και απορρίπτουν πολλές από τις διαφημίσεις γιατί είναι αδιάφορες. Το ad blocking για παράδειγμα πολλές φορές είναι αποτέλεσμα κακής εμπειρίας.

Είναι ευθύνη όλων μας να ανεβάσουμε τον πήχη της δημιουργικότητας και την επικοινωνία.

Αφού οι καταναλωτές όπως σωστά λέτε ανταποκρίνονται στις δημιουργικές ιδέες τι πρέπει να κάνουν οι ειδικοί της επικοινωνίας για να δούμε περισσότερες τέτοιες ιδέες;

H ταχύτητα των αλλαγών στον κλάδο μας είναι πρωτοφανής. Νέοι παίκτες, νέες συνήθειες, νέες δυνατότητες και νέες προκλήσεις.

Είναι ευθύνη όλων μας – διαφημιστές, διαφημιζόμενοι, εκδότες, ad tech εταιρίες, διαδικτυακές πλατφόρμες – να ανεβάσουμε τον πήχη σε αυτά που απαιτούμε από τους εαυτούς μας και από τους συνεργάτες μας.
Το νέο περιβάλλον μας δίνει αναρίθμητες δυνατότητες αλλά αυτό θα το αξιοποιήσουμε μόνο αν όλοι μαζί συνεργαστούμε έτσι ώστε αυτή η απίθανη νέα «μιντιακή μηχανή» να λειτουργεί με ακεραιότητα, διαφάνεια και προς όφελος όλων των εμπλεκομένων και κυρίως του καταναλωτή.

Η νέα πραγματικότητα είναι εδώ και απαιτεί να προσαρμόσουμε τον ρόλο μας ή να «κατέβουμε από τη σκηνή».

Ξένη δημοσίευση

Sports in

Νέα ήττα για Μπακς - Συνεχίζει ασταμάτητος και… μόνος ο Αντετοκούνμπο (107-100)

Οι Μπακς ηττήθηκαν από τους Πέλικανς (107-100) και πλέον πιέζονται έντονα από Νικς και Καβαλίερς για τη δεύτερη θέση στην Ανατολή.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024