Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Βίντεο: Αυτοκίνητα έτοιμα να οδηγήσουν μόνα τους όλα τα Tesla, κατά Μασκ

Βίντεο: Αυτοκίνητα έτοιμα να οδηγήσουν μόνα τους όλα τα Tesla, κατά Μασκ

Μετά από πρόσθετες δοκιμές και με την άδεια των αρμόδιων φορέων, όλα τα αυτοκίνητα που θα βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής της Tesla θα έχουν ό,τι απαιτείται για να οδηγούν αυτόνομα, είπε ο επικεφαλής της εταιρείας. Ο Έλον Μασκ υποστήριξε μάλιστα πως, η τεχνολογία τους θα τα καθιστά «διπλά ασφαλή», σε σχέση με τον άνθρωπο στο τιμόνι.

Μετά από πρόσθετες δοκιμές και με την άδεια των αρμόδιων φορέων, όλα τα αυτοκίνητα που θα βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής της Tesla θα έχουν ό,τι απαιτείται για να οδηγούν αυτόνομα, είπε ο επικεφαλής της εταιρείας. Ο Έλον Μασκ υποστήριξε μάλιστα πως, η τεχνολογία τους θα τα καθιστά «διπλά ασφαλή», σε σχέση με τον άνθρωπο στο τιμόνι.

Από το 2015, η αμερικανική Tesla έχει προσθέσει στα αυτοκίνητά της σύστημα αυτόματης οδήγησης και πέδισης που ονομάζεται Autopilot. Μετά το πρώτο και μοναδικό τροχαίο δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή ενός 40χρονου Τζόσουα Μπράουν, φανατικού οπαδού της, η εταιρεία επισημαίνει κατ’επανάληψη ότι δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για τυχόν ατυχήματα με τη χρήση του Autopilot.

Το θανατηφόρο τροχαίο δεν θα είχε συμβεί αν ο οδηγός δεν επιτρεπόταν να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι, είχε πει ο Έλον Μασκ μετά τη διάθεση του «διορθωμένου» Autopilot στα μέσα Σεπτεμβρίου. Οι αρμόδιες Αρχές στις ΗΠΑ διερευνούν τις συνθήκες του δυστυχήματος.

Ο Έλον Μασκ με νεότερες δηλώσεις του εκτίμησε ότι η αυτόνομη οδήγηση των αυτοκινήτων θα είναι δυο φορές πιο ασφαλής από την οδήγηση από ανθρώπους. Τα μελλοντικά Tesla θα έχουν οκτώ κάμερες αντί μιας, θα έχουν αισθητήρες με μεγαλύτερη εμβέλεια από τα σημερινά και 40 φορές μεγαλύτερη επεξεργαστική ισχύ, ικανή να διεκπεραιώσει 12 τρισεκατομμύρια πράξεις το δευτερόλεπτο, σύμφωνα με τον Μασκ, «ένας υπερυπολογιστής στο αυτοκίνητο», είπε.

Σε ότι αφορά το αναμφισβήτητα υψηλό κόστος των αυτόνομων αυτοκινήτων από την προσθήκη του απαραίτητου υλικού και λογισμικού, ο πολυεκατομμυριούχος δήλωσε πως θα μοιάζει τίποτα όταν κατορθώσει να κάνει την τεχνολογία δέκα φορές πιο ασφαλή από τον οδηγό. Όπως σημειώνει το Associated Press, το κόστος του υλικού και λογισμικού που θα καθιστούσε ένα ήδη ακριβό αυτοκίνητο Tesla (ύψους έως και 80.000 δολαρίων ανάλογα με τον εξοπλισμό) θα πρόσθετε στην τιμή του περίπου 10.000 δολάρια (Enhanced Autopilot και Full Self-Driving Capability) -κόστος που προστίθεται στο κόστος ενός Tesla Model 3 που αναμένεται το 2017 αντί 35.000 δολαρίων.

Η παραγωγή Tesla περιορίζεται στα 100.000 αυτοκίνητα το χρόνο, αριθμός που θα εκτιναχτεί στις 800.000 το 2018, σύμφωνα με την εταιρεία.

Πάντως, ούτε το κόστος, ούτε ο ορατός πλέον κίνδυνος ατυχημάτων έχουν σταματήσει την επένδυση κολοσσών όπως η Google ή η Uber στα οχήματα χωρίς οδηγό, ενώ παράλληλα εξετάζεται το καθεστώς για την κυκλοφορία τους στους δρόμους, κατ’ αρχήν τουλάχιστον τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους.

Υπάρχουν ωστόσο και άλλες προτάσεις που δεν βάζουν στην πρώτη θέση τα αυτοκίνητα για την μετακίνηση στις πόλεις, αλλά στόλους ταξί:

Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi

Associated Press,tech.in.gr

Sports in

LIVE: Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός

LIVE: Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός. Παρακολουθήστε live στις 15:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός για τον 4ο τελικό της Α1 μπάσκετ γυναικών.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024