Μη επανδρωμένες βαρκούλες θα αρμενίζουν στα κανάλια του Άμστερνταμ
Την ώρα που η Google και άλλες εταιρείες δοκιμάζουν τα πρώτα ρομποτικά αυτοκίνητα, η πόλη του Άμστερνταμ ετοιμάζεται να υποδεχθεί τις πρώτες ρομποτικές βάρκες, σχεδιασμένες να μεταφέρουν εμπορεύματα και επιβάτες, ή να ενώνονται η μια δίπλα στην άλλη για να σχηματίσουν πλωτές εξέδρες.
Spotlight
-
«Προσπαθούν κάθε μέρα να σε σκοτώσουν με χημικά» – Αρνητές της… αφρικανικής σκόνης Πετράκος και Παπαθωμά
-
Σοκαριστικό περιστατικό bullying: Ανήλικος έσβησε τσιγάρο στο πρόσωπο συμμαθητή του
-
Σκάνδαλο στo Μονακό: Το Tatler υποστηρίζει ότι ο θρόνος του Αλβέρτου κινδυνεύει
-
Ελληνικό νησί γίνεται πόλος έλξης χιλιάδων Τούρκων τουριστών
Την ώρα που η Google και άλλες εταιρείες δοκιμάζουν τα πρώτα ρομποτικά αυτοκίνητα, η πόλη του Άμστερνταμ ετοιμάζεται να υποδεχθεί τις πρώτες ρομποτικές βάρκες, σχεδιασμένες να μεταφέρουν εμπορεύματα και επιβάτες, ή να ενώνονται η μια δίπλα στην άλλη για να σχηματίσουν πλωτές εξέδρες.
«Η υπάρχουσα υποδομή δρόμων και γεφυρών στο Άμστερνταμ πάσχει από συμφόρηση. Αυτό που θέλουμε είναι να βγάλουμε τους κατοίκους από τα αυτοκίνητά τους και να μειώσουμε την κυκλοφορία στην πόλη μεταφέροντας τη μετακίνηση αγαθών και ανθρώπων στους υδάτινους δρόμους» λέει στο CNN o Δρ Στέφαν Βαν Ντάικ του Ινστιτούτου Προηγμένων Μητροπολιτικών Λύσεων στο Άμστερνταμ, το οποίο συνεργάζεται στο πρόγραμμα με το αμερικανικό MIT.
Οι αυτόνομες βάρκες, με την ονομασία Roboat, είναι ελαφρές και ευέλικτες ώστε να φτάνουν σε οποιοδήποτε σημείο του εκτεταμένου δικτύου καναλιών.
«Η τεχνολογία είναι παρόμοια με αυτή των αυτόνομων αυτοκινήτων, με αισθητήρες που σαρώνουν το περιβάλλον και δημιουργούν ένα τρισδιάστατο μοντέλο πλοήγησης» αναφέρει ο καθηγητής Κάρλο Ράτι, διευθυντής του Εργαστηρίου Senseable City στο MIT,
«Η βασική διαφορά είναι ότι οι δικοί μας αισθητήρες πρέπει να εξετάζουν όχι μόνο την επιφάνεια αλλά και το τι συμβαίνει μέσα στο νερό» επισημαίνει
Ένα πρωτότυπο της αυτόνομης βάρκας αναμένεται να καθελκυστεί στο Άμστερνταμ το 2017, ωστόσο το ερευνητικό πρόγραμμα θα συνεχιστεί για μια πενταετία.
Σύμφωνα με τον Δρ Ράτι, αρκετές πόλεις σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον, ενώ αντίστοιχες τεχνολογίες θα μπορούσαν στο μέλλον να περιορίσουν τα ατυχήματα και στην ανοιχτή θάλασσα.
Σχέδια για μη επανδρωμένα πλωτά μέσα έχουν εξάλλου κι άλλες εταιρείες. Η Rolls Royce, για παράδειγμα, ήδη οραματίζεται ρομποτικά φορτηγά πλοία.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Μελίνα Τραυλού, Πρόεδρος Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών: «Ως ελληνικός εφοπλισμός συμβάλλουμε με έργα που θα προσφέρουν ακόμα καλύτερες υποδομές και υπηρεσίες. Είμαστε και θα είμαστε κοντά σας.»
- Εγκρίθηκε η προμήθεια νέου ιατρικού εξοπλισμού 6 εκατ. Ευρώ για τα στρατιωτικά νοσοκομεία της Περιφέρειας
- Παναθηναϊκός: Τι πρέπει να αλλάξει για να περάσει τη Μακάμπι
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις