Ανταπόκριση από το Λονδίνο: Αγγελική Στελλάκη

Έχει προκαλέσει και έχει δεχθεί επιθέσεις, τόσο στην πατρίδα του, την Ολλανδία, όσο και στις ΗΠΑ, ενώ ταυτόχρονα έχει επιτεθεί στο κατεστημένο και έχει δημιουργήσει μερικές από τις πιο απολαυστικές σκηνές στην ιστορία του σινεμά. Με μια πλούσια καριέρα που μετρά δεκαετίες, ο Πολ Βερχόφεν δεν είναι μονάχα ο άνθρωπος που έπεισε την Σάρον Στόουν να κάνει το διάσημο σταυροπόδι στο «Βασικό Ένστικτο».
Μιλώντας για την πορεία του στο Screen Talk του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου, ο Βερχόφεν αναφέρεται στη σημασία του ρεαλισμού.
«Πολλοί Αμερικανοί σκηνοθέτες περιγράφουν το σεξ με ελλειπτικό τρόπο. Βάζουν για παράδειγμα τη γυναίκα να φορά ακόμα το σουτιέν της στη διάρκεια του σεξ» σημειώνει.
Αναφέρεται σε έναν πίνακα του Ολλανδού ζωγράφου Ιερώνυμου Μπος που δείχνει έναν άνδρα να βγαίνει από ένα πορνείο και κάποιον άλλο να ουρεί σε έναν τοίχο, σημειώνοντας ότι κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να βρει κάποιος στους πίνακες των Ιταλών ζωγράφων. «Έτσι μεγάλωσα» προσθέτει. «Η πραγματικότητα πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη. Αυτό ήθελα να δείξω στις ταινίες μου: την πραγματικότητα».
«Δεν μπορείς να κάνεις μια ταινία σκεπτόμενος τι θα πει ο κόσμος. Ελπίζεις ότι σε δέκα – δεκαπέντε χρόνια θα καταλάβουν τι έχεις κάνει» προσθέτει. 
Από τις πρώτες του δημιουργίες, το Turkish Delight μέχρι το Βασικό Ένστικτο και το πρόσφατο Elle με την Ιζαμπέλ Ιπέρ, ο Βερχόφεν έχει μια πλούσια καριέρα γεμάτη σπέρμα και αίμα.
«Μου αρέσει το σεξ και πιστεύω ότι με τη σεξουαλικότητα μπορείς να εκφράσεις κάτι που δεν μπορείς να εκφράσεις με λέξεις» τονίζει.
«Η βία είναι τμήμα του σύμπαντος. Το ίδιο το σύμπαν έχει δημιουργηθεί μέσα από τη βία. Ήμουν 6 – 7 ετών στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Έβλεπα τα πτώματα και τις βόμβες στους δρόμους και σκεφτόμουν ότι έτσι είναι ο κόσμος» λέει.
«Η καταστροφή (βία) και η αναδημιουργία (σεξ) είναι νομίζω οι κυρίαρχες δυνάμεις στον κόσμο» προσθέτει.
Μιλά για τα πρότζεκτ που θα ήθελε να γυρίσει: Μία ταινία για μία φεμινίστρια ιερόδουλη που ήθελε να γίνει πρόεδρος των ΗΠΑ (μία ταινία για την οποία είχε εκφράσει ενδιαφέρον η Νικόλ Κίντμαν), ένα φιλμ νουάρ όπου ο κεντρικός χαρακτήρας πεθαίνει (και για αυτόν τον λόγο δεν βρίσκει χρηματοδότηση), καθώς και μία ταινία για τον… Χριστό.
«Πήγα σε ένα σεμινάριο για να δω τι είναι πραγματικό από αυτά που γράφονται στην Καινή Διαθήκη και τι όχι. Έχω να σας πω ότι το 85% είναι ψέματα. Και όχι: ο Χριστός δεν αναστήθηκε. Κανείς, όμως, δεν ήθελε τη δική μου κινηματογραφική εκδοχή της ιστορίας του Ιησού» τονίζει.
«Με ενδιαφέρουν τα σενάρια με ισχυρούς γυναικείους χαρακτήρες, αν και έχω κάνει ταινίες και για ισχυρούς ανδρικούς χαρακτήρες. Δεν ξέρω γιατί με συναρπάζουν. Ίσως επειδή η σύζυγός μου είναι δυναμική και οι κόρες μου το ίδιο, ενώ έχω και δύο θηλυκά σκυλιά. Περιτριγυρίζομαι από γυναίκες» σημειώνει.
Μία ισχυρή γυναίκα είναι και ο κεντρικός χαρακτήρας της νέας του ταινίας, «Εκείνη». Η Ιζαμπέλ Ιπέρ ερμηνεύει μία γυναίκα που πέφτει θύμα βιασμού, αλλά σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως το θύμα της υπόθεσης. 
«Η Ιζαμπέλ με συνεπήρε πλήρως» σημειώνει ο Βερχόφεν. «Υπάρχει κάτι σε εκείνη που δεν μπορείς να περιγράψεις. Κάνει πράγματα που δεν υπάρχουν στο βιβλίο, δεν υπάρχουν στο σενάριο, δεν υπάρχουν καν στο μυαλό μου και προσθέτει ένα άλλο επίπεδο στην ταινία. Εμπιστεύομαι πλήρως το ένστικτό της».
* Η ταινία «Εκείνη» προβάλλεται ήδη στις αίθουσες σε διανομή Seven Films.

entertainment.in.gr