Στο πλέον πολύβουο διαδικτυακό κοινωνικό δίκτυο εκπαιδεύονται οι μηχανές να «καταλαβαίνουν» τι γράφουμε. Σκοπός των πειραματισμών των επιστημόνων τεχνητής νοημοσύνης στο Facebook είναι να εμπλουτίσουν την εμπειρία των χρηστών του, αυτοματοποιώντας την προσφορά υπηρεσιών ή μέσων που θα τους διευκολύνουν, συχνά χωρίς να το περιμένουν. Αν γράψετε «Χρειάζομαι ταξί» στον Messenger, η τεχνητή νοημοσύνη θα επέμβει για να σας εξυπηρετήσει, παραπέμποντάς σας στην… Uber.

Τρεις μηχανικοί λογισμικού στην Facebook Inc. οι Ahmad Abdulkader, Aparna Lakshmiratan και Joy Zhang μας συστήνουν στο λεγόμενο DeepText, την μηχανή κατανόησης κειμένου που αναπτύσσουν με τη φιλοδοξία να αποδώσουν νόημα σε post, σχόλια και μηνύματα. Βασίστηκαν δε, στις προγενέστερες μελέτες των Ronan Collobert και Yann LeCun από το τμήμα Facebook AI Research πάνω στις τεχνικές «machine deep learning».

Αφήνοντας στην άκρη προς το παρόν τη συζήτηση για το δικαίωμα πρόσβασης και επεξεργασίας των ατομικών δημοσιευμάτων, οι προγραμματιστές αναφέρονται με υπερηφάνεια στο κατόρθωμά τους: η μηχανή του DeepText μπορεί να κατανοήσει με ακρίβεια που αγγίζει την ανθρώπινη το περιεχόμενο του γραπτού κειμένου σε αρκετές χιλιάδες post το δευτερόλεπτο, και μάλιστα σε 20 γλώσσες, σημειώνουν στην ανακοίνωσή τους.

Οι ερευνητές δίνουν δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα της λειτουργικότητας που μπορεί να προστεθεί στο Facebook. Ο χρήστης γράφει ότι χρειάζεται ταξί συνομιλώντας μέσω Messenger με κάποιον. Το DeepText το αντιλαμβάνεται και άμεσα επεμβαίνει για να προτείνει μια κλήση στην Uber. Το DeepText επεμβαίνει και πάλι όταν «καταλάβει» ότι ο χρήστης θέλει να πουλήσει κάτι στους φίλους του όταν για παράδειγμα ετοιμάζεται να δημοσιεύσει ένα post γράφοντας «Πουλάω το παλιό μου ποδήλατο για 100 ευρώ, ενδιαφέρεται κανείς;». Πριν το post δημοσιευτεί, το DeepText συνιστά την δημοσίευση της αγγελίας στην πλέον κατάλληλη μορφή, εξάγοντας τα απαραίτητα στοιχεία, το αντικείμενο προς πώληση και την τιμή. Προτείνει το ειδικό «Sales post», με ειδική μέριμνα για την προβολή και ενδεχομένως, την προώθησή του.

Το DeepText αναμένεται επίσης να αξιοποιηθεί για να διακρίνει post που «δεν θα θέλατε να δείτε»  (ανεπίκλητα μηνύματα spam, ρητορική μίσους), θα εκπαιδευτεί να αναγνωρίζει και λέξεις και φράσεις αργκό καθώς και την χρήση λέξεων με διττή σημασία, από τα συμφραζόμενα.

Τέλος, η εφαρμογή τεχνικών deep machine learning στο Facebook εκτιμάται ότι θα επηρεάσει τη ροή των ειδήσεων/post που θα βλέπει κάθε μέλος του κατά προτεραιότητα, αφού θα είναι σε θέση να διακρίνει τι έχει προτεραιότητα για το καθένα.

Διαβάστε επίσης στο tech.in.gr:

tech.in.gr

Γράψτε το σχόλιο σας