Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Το 22% των χρηστών smartphone παγκοσμίως μπλοκάρει τις διαφημίσεις

Το 22% των χρηστών smartphone παγκοσμίως μπλοκάρει τις διαφημίσεις

Νέα στοιχεία από τις εταιρείες ερευνών PageFair και Priori Data, σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», δείχνουν ότι σχεδόν 420 εκατομμύρια άνθρωποι διεθνώς (περίπου το 22% των συνολικά 1,9 δισεκατομμυρίων χρηστών smartphones) ενεργοποιούν το μπλοκάρισμα των διαφημίσεων, όταν πλοηγούνται στο διαδίκτυο από το κινητό τους. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει μια αύξηση 90% σε ετήσια βάση, δηλαδή υπήρξε φέτος σχεδόν διπλασιασμός σε σχέση με το 2015.

Όλο και περισσότεροι χρήστες «έξυπνων» κινητών στον κόσμο – περισσότεροι πλέον από ένας στους πέντε- χρησιμοποιούν ειδικό λογισμικό, το οποίο μπλοκάρει στις συσκευές τους την εμφάνιση των online διαφημίσεων, τόσο αυτών που φορτώνονται από τις ιστοσελίδες του διαδικτύου, όσο και εκείνων που φορτώνονται από τις διάφορες εφαρμογές (apps). Το γεγονός αυτό ανησυχεί εταιρείες, όπως η Google και το Facebook, που βγάζουν τα περισσότερα χρήματά τους ακριβώς από τέτοιες διαφημίσεις.

Νέα στοιχεία από τις εταιρείες ερευνών PageFair και Priori Data, σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», δείχνουν ότι σχεδόν 420 εκατομμύρια άνθρωποι διεθνώς (περίπου το 22% των συνολικά 1,9 δισεκατομμυρίων χρηστών smartphones) ενεργοποιούν το μπλοκάρισμα των διαφημίσεων, όταν πλοηγούνται στο διαδίκτυο από το κινητό τους. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει μια αύξηση 90% σε ετήσια βάση, δηλαδή υπήρξε φέτος σχεδόν διπλασιασμός σε σχέση με το 2015.

«Το περιεχόμενο παράγεται χάρη στα έσοδα από τη διαφήμιση»

Το ζήτημα έχει διχάσει τον ψηφιακό κόσμο. Οι υποστηρικτές θεωρούν ότι οι χρήστες έχουν κάθε δικαίωμα να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο που επιθυμούν, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να ‘φορτώνονται’ και τις -όχι σπάνια ενοχλητικές- διαφημίσεις.

Από την άλλη, οι υποστηρικτές των διαφημίσεων -κυρίως οι εταιρείες που έχουν σχετικό συμφέρον- αντιτείνουν ότι η «φραγή» στις διαφημίσεις παραβιάζει το άρρητο συμβόλαιο, στο οποίο -υποτίθεται ότι- συμφωνούν οι χρήστες. Το σκεπτικό των εταιρειών είναι ότι ένα μεγάλο μέρος από το ψηφιακό περιεχόμενο έχει δημιουργηθεί και είναι προσβάσιμο, ακριβώς επειδή έχει πληρωθεί χάρη στα έσοδα από την online διαφήμιση.

Το σχετικό λογισμικό που μπλοκάρει τις διαφημίσεις (mobile ad blocking software ή απλούστερα ad blockers) έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές στις αναδυόμενες αγορές και σε αναπτυσσόμενες χώρες, όπου οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το κινητό τους σε μεγάλο βαθμό για να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, καθώς λείπουν οι σχετικές σταθερές υποδομές δικτύου. Για παράδειγμα, στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού πάνω από ένας στους τρεις χρήστες κινητών (το 36%) μπλοκάρουν τις διαφημίσεις, ενώ στην Ινδία και στην Ινδονησία σχεδόν δύο στους τρεις χρήστες κάνουν το ίδιο (122 εκατ. και 38 εκατομμύρια χρήστες αντίστοιχα). Στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική υπολογίζονται σε σχεδόν 19 εκατομμύρια οι χρήστες που καταφεύγουν συστηματικά σε mobile ad blockers.

Οι διαφορές μεταξύ Δύσης-Ανατολής είναι μεγάλες. Ενώ στην Κίνα 159 εκατ. χρήστες κινητών (οι περισσότεροι από κάθε άλλη χώρα) χρησιμοποιούν τέτοιο λογισμικό, στις ΗΠΑ μόνο 4,3 εκατ. χρήστες -ή το 2,2% των κατόχων smartphones- κάνουν το ίδιο, ενώ στη Βρετανία και στη Γαλλία δεν ξεπερνούν τους 1,3 εκατομμύρια χρήστες σε κάθε χώρα. Όμως «είναι θέμα χρόνου το σχετικό λογισμικό να έλθει και στη Δύση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της PageFair Σον Μπλάντσφιλντ.

Ο ομόλογός του στην Priori Data Πάτρικ Κέιν επεσήμανε ότι οι χρήστες συνήθως χρησιμοποιούν το μπλοκάρισμα των διαφημίσεων, για να μειώσουν τη χρήση δεδομένων στο κινητό τους και έτσι τον λογαριασμό τους. Τα προγράμματα «ad blockers» επιτρέπουν στον χρήστη να φορτώνει ταχύτερα τις σελίδες του διαδικτύου και να μένει έτσι λιγότερο χρόνο online.

Η τάση αυτή κάνει καλό στο πορτοφόλι των χρηστών, αλλά κακό στο πορτοφόλι των εταιρειών (παρόχων περιεχομένου, παρόχων κινητής τηλεφωνίας, διαφημιστικών, διαφημιζομένων κ.α.). Πολύ περισσότερο που, σύμφωνα με την PageFair, άλλοι 200 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως έχουν τέτοιο λογισμικό μπλοκαρίσματος διαφημίσεων και στους επιτραπέζιους υπολογιστές τους (desktop). Το πιο δημοφιλές πρόγραμμα ad blocking για κινητά τηλέφωνα είναι το UC Browser-Fast Download.

Παύλος Δρακόπουλος

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sports in

Βαθμολογία UEFA: O Ολυμπιακός κρατάει το όνειρο της Ελλάδας ζωντανό

Η ιστορική πρόκριση του Ολυμπιακού στα ημιτελικά δίνει έξτρα βαθμούς στην Ελλάδα και κρατάει το μεγάλο όνειρο της 15ης θέσης ζωντανό.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024