Ένα πειραματικό αεροπλάνο που κινείται με ηλιακή ενέργεια απογειώθηκε τη Δευτέρα από την Ιαπωνία και πέρασε το «σημείο χωρίς επιστροφή» στο ταξίδι του προς τη Χαβάη, το δυσκολότερο σκέλος στο εγχείρημα να ολοκληρώσει το γύρο του κόσμου χωρίς μια σταγόνα καύσιμα.

Είναι η δεύτερη φορά που το Solar Impulse 2 επιχειρεί να διασχίσει τον Ειρηνικό: πριν από ένα μήνα αναχώρησε από την Κίνα με προορισμό τη Χαβάη, αναγκάστηκε όμως να προσγειωθεί στη Ναγκόγια της Ιαπωνίας όταν ο μοναδικός πιλότος συνάντησε ένα «τείχος από σύννεφα».


Επιλέξτε εδώ για να δείτε την εικόνα σε μεγέθυνση

Δεδομένου ότι το αεροπλάνο είναι εξαιρετικά ελαφρύ και χρειάζεται την ενέργεια της λιακάδας για να φορτίζει τις μπαταρίες λιθίου, οι καιρικές συνθήκες παίζουν κρίσιμο ρόλο στην αποστολή.

«Πρέπει να ακολουθούμε ένα διάδρομο χωρίς σύννεφα» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Μπερτράν Πικάρ, εμπνευστής του φιλόδοξου εγχειρήματος, λίγο μετά την απογείωση από τη Ναγκόγια στις 3 τα ξημερώματα τοπική ώρα (21.00 ώρα Ελλάδας την Κυριακή).

Το ταξίδι αναμένεται να διαρκέσει πέντε μέρες και πέντε νύχτες με μέγιστη ταχύτητα 140 χιλιομέτρων. Χαμηλή νέφωση προβλέπεται για δύο κρίσιμες μέρες.

«Όλοι οι υπολογισμοί για την πορεία μας, την πτήση, το ύψος, της κατάλληλης ώρας, έγιναν προκειμένου να μπορέσουμε πάνω από το στρώμα των σύννεφων την τρίτη και την πέμπτη μέρα» είπε ο Πικάρ.

H τρέχουσα θέση του αεροσκάφους εμφανίζεται στο SolarImpulse.com.

Στριμωγμένος σε ένα κόκπιτ σε μέγεθος ντουλάπας, ο πιλότος Αντρέ Μπόρσμπεργκ θα κοιμάται μόνο για 20 λεπτά κάθε φορά, θα προσπαθεί όμως να κρατά το μυαλό του καθαρό κάνοντας γιόγκα.

Το ταξίδι του Solar Impulse, μια περιπέτεια των 35.000 χιλιομέτρων, ξεκίνησε τον Μάρτιο από το Άμπου Ντάμπι και προγραμματίζεται να διαρκέσει περίπου 25 ημέρες πτήσης χωρισμένες σε 12 σκέλη.

Τα γιγάντια φτερά του αεροπλάνου, με άνοιγμα όσο τα φτερά ενός μεγάλου επιβατικού αεροπλάνου, είναι καλυμμένα με 17.000 φωτοβολταϊκούς συλλέκτες που τροφοδοτούν τέσσερις έλικες αλλά και τις μπαταρίες που επιτρέπουν νυχτερινή πτήση. Το συνολικό βάρος περιορίζεται στους 2,3 τόνους, όσο ένα μεγάλο αυτοκίνητο.

Η πτήση από την Ιαπωνία στη Χαβάη θεωρείται το δυσκολότερο σκέλος του ταξιδιού, καθώς δεν υπάρχει ξηρά για την περίπτωση αναγκαστικής προσγείωσης.

Σε περίπτωση ανάγκης ο πιλότος θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα για να πέσει με αλεξίπτωτο στον ωκεανό και να φουσκώσει μια σωσίβια λέμβο.

Θα έπρεπε να περιμένει γύρω στις τρεις μέρες μέχρι να φτάσει πλοίο που θα τον παραλάβει.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Γράψτε το σχόλιο σας