Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Ινδία 2014: Τα Like στο Facebook έδειχναν ποιος θα κέρδιζε τις εκλογές

Ινδία 2014: Τα Like στο Facebook έδειχναν ποιος θα κέρδιζε τις εκλογές

Τα Like στις Σελίδες των κομμάτων και των εκπροσώπων τους στο Facebook που καταγράφονται τον τελευταίο μήνα πριν τις εκλογές είναι ικανά να προβλέψουν το αποτέλεσμα των εθνικών εκλογών, συμπεραίνει μελέτη που δημοσιεύεται στην ασιατική επιστημονική επιθεώρηση για την Πολιτική Επιστήμη. Η έρευνα έγινε την προεκλογική περίοδο του 2014 στην Ινδία από τις 24 Ιανουαρίου έως τις 12 Μαΐου 2014 και ο αριθμός των Like του τελευταίου μήνα προέβλεπε τον νικητή με ακρίβεια 86,6%.

Τα Like στις Σελίδες των κομμάτων και των εκπροσώπων τους στο Facebook που καταγράφονται τον τελευταίο μήνα πριν τις εκλογές είναι ικανά να προβλέψουν το αποτέλεσμα των εθνικών εκλογών, συμπεραίνει μελέτη που δημοσιεύεται στην ασιατική επιστημονική επιθεώρηση για την Πολιτική Επιστήμη. Η έρευνα έγινε για τις εκλογές του 2014 στην Ινδία από τις 24 Ιανουαρίου έως τις 12 Μαΐου 2014 και ο αριθμός των Like του τελευταίου μήνα προέβλεπε τον νικητή με ακρίβεια 86,6%.

Η ομάδα των ερευνητών με επικεφαλής τον Φράνσις Μπάρκλεϊ υποστηρίζει ότι, σε αντίθεση με τις δημοσκοπήσεις που είναι χρονοβόρες και κοστίζουν, η απλή και ανέξοδη αυτή μέθοδος καταγραφής των Like στο Facebook έχει καλύτερα αποτελέσματα. «Οι δημοσκοπήσεις αρκετά συχνά αποτυγχάνουν να αποδείξουν την σχέση τους με τα εκλογικά αποτελέσματα», καταλήγουν.

  • Το πλήρες κείμενο της μελέτης που δημοσιεύεται στην Asian Journal of the Political Science δημοσιεύεται στην διεύθυνση http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/02185377.2015.1020319 (αρχείο pdf) και υπογράφεται από τους Francis P. Barclay, C. Pichandy, Anusha Venkat και Sreedevi Sudhakaran.

Η κεντρική ιδέα πίσω από την διενέργεια της μελέτης αυτής είναι ότι οποιοδήποτε μέσο χρησιμοποιείται σε τέτοια έκταση μπορεί να αξιοποιηθεί για να κατανοηθεί η τρέχουσα διάθεση των χρηστών και να προβλέψει την συμπεριφορά τους στο μέλλον. Ο αριθμός των μελών του Facebook στην Ινδία στις 31 Μαρτίου 2014 ξεπερνούσε τα 100 εκατομμύρια, σε σύνολο 250 εκατομμυρίων χρηστών του Διαδικτύου στην χώρα.

Κατά την καταγραφή των Like στις επιβεβαιωμένες επίσημες Σελίδες των Ινδών πολιτικών και των κομμάτων τους φάνηκε ότι το αντιπολιτευόμενο κόμμα BJP θα κέρδιζε τις εκλογές -με ακρίβεια 86,6%-, όπως συνέβη. Η μελέτη συμπεραίνει ότι όσο περισσότερα Like καταγράφονται στην Σελίδα των πολιτικών ή των κομμάτων τόσο περισσότερες ψήφους θα λάβουν στις εκλογές, και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό, όταν η χρονική περίοδος που καταγράφονται είναι ο τελευταίος μήνας πριν από τις εκλογές.

Ο βρετανικός οίκος Routledge που δημοσιεύει την μελέτη του Μπάρκλεϊ και των συνεργατών του, σημειώνει στο σχετικό δελτίο Τύπου ότι, παρά το γεγονός ότι η μελέτη αφορά μια μόνο εκλογική διαδικασία στην Ινδία, τα αποτελέσματά της έχουν σημαντικές συνέπειες για τους βρετανούς πολιτικούς, δημοσιογράφους και δημοσκόπους εν όψει των εκλογών στην χώρα. Το Facebook, καταλήγει, κάνει μια ακριβή καταγραφή της διάθεσης του εκλογικού σώματος, διάθεση την οποία θα μεταφέρουν και στην κάλπη.

  • Το Topsy.com υπολογίζει για όλο περιεχόμενο που αντλεί το λεγόμενο «Sentiment Score», με το οποίο επιχειρεί να διακρίνει το θετικό (με ένδειξη πράσινο) με το αρνητικό συναίσθημα (κόκκινο) που εκφράζουν οι χρήστες του Twitter, όταν υπάρχει ικανός αριθμός tweet με την αναφορά του όρου αναζήτησης που εισάγει ο χρήστης. Το Twitter αναλαμβάνει επίσης να παρέχει τις υπηρεσίες του σε κυβερνήσεις για την δημιουργία του δικού «πολιτικού δείκτη» (Twitter Political Index).

Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο από το «λάθος» του Facebook να δημοσιοποιήσει τα αποτελέσματα ενός ψυχολογικού πειράματος, εν αγνοία των μελών του, προκαλώντας την οργή τους. Η έρευνα έδειξε ότι η υπηρεσία μπορεί να επηρεάσει την διάθεση των μελών του.

Διαβάστε επίσης:

αλλά και…

Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi

In.gr Τεχνολογία

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024