Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Βασίλης Κουκαλάνι: «Θεωρώ τη συμφιλίωση με το μόνιμο ρίσκο μια πνευματική κατάκτηση»

Βασίλης Κουκαλάνι: «Θεωρώ τη συμφιλίωση με το μόνιμο ρίσκο μια πνευματική κατάκτηση»

Μεταξύ του «πρέπει» και του «ρίσκου» επιλέγει το δεύτερο αναφέροντας ότι είναι «καταδικασμένος στην εξαντλητική, περιπετειώδη και τόσο δημιουργική διαδικασία του ακατάπαυστου ρίσκου» λέει ο Βασίλης Κουκαλάνι στο in.gr με αφορμή το δυστοπικό έργο που συμπρωταγωνιστεί «Δεν έχω τίποτα» του Έντουαρντ Μποντ που παίζεται σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Σχολιάζοντας τη […]

Μεταξύ του «πρέπει» και του «ρίσκου» επιλέγει το δεύτερο αναφέροντας ότι είναι «καταδικασμένος στην εξαντλητική, περιπετειώδη και τόσο δημιουργική διαδικασία του ακατάπαυστου ρίσκου» λέει ο Βασίλης Κουκαλάνι στο in.gr με αφορμή το δυστοπικό έργο που συμπρωταγωνιστεί «Δεν έχω τίποτα» του Έντουαρντ Μποντ που παίζεται σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Σχολιάζοντας τη σημερινή κατάσταση που διανύει το θέατρο «τον ενοχλεί που δεν υπάρχει “πολυφωνία”, ενώ υπάρχουν χιλιάδες ομάδες και εκατοντάδες θεάματα».

Ποια είναι τα θέματα που βάζει στο «μικροσκόπιο» το έργο;
Νομίζω ένα κυρίαρχο θέμα που βάζει αυτό το έργο είναι κατά πόσο οι άνθρωποι, οι κοινωνίες, «οι λαοί», επιλέγουν να δέχονται να ζήσουν σε έναν κόσμο καταστολής με μια συνείδηση διαμελισμένη, μνήμη σβησμένη και κάθε ανθρώπινη επαφή απούσα.
Το έργο αυτό προσφέρει συμπυκνωμένη σοφία που επαληθεύει τους οιωνούς του παρόντος στο όνομα μιας πραγματικής διεκδίκησης ενός καλύτερου μέλλοντος.

Ο τρίτος που εισβάλλει στη σκηνή πόσο διαταράσσει τις ισορροπίες;
Ο τρίτος που εισβάλει λοιπόν στη δεδομένη συνθήκη του ζευγαριού αντιπροσωπεύει κάθε τι απαγορευμένο, διαταράσσει κάθε κανόνα και ο ερχομός του κρύβει κίνδυνο θανάτου, τέλους, εκτέλεσης, καθαίρεσης και αυτοκτονίας. Προκαλεί τον απόλυτο πανικό που όμως διαχειρίζεται με εσωτερικές λάμψεις και εκρήξεις συναισθημάτων και άναρθρων σχεδόν παράλογων αντιδράσεων των προσώπων.

Ποιες οι εκπλήξεις και ποια τα συναισθήματα επιφυλάσσει το έργο;
Πιστεύω πως η έκπληξη είναι η πολύ ισχνή γραμμή μεταξύ της απόλυτα ζοφερής απεικόνισης του υπαρξιακού δράματος και της γελοιότητας της μαύρης κωμωδίας. Αυτή η παράσταση πετυχαίνει δηλαδή όταν ο τρόμος και η απαισιοδοξία βιώνονται στο κοινό με μια σκωπτική, γαργαλιστική αίσθηση, και αντίστοιχα η γελοιότητα του παράλογου προκαλέσει την σκέψη, ανάλυση και το συμπέρασμα.

Ποια είναι η πιο δυνατή ατάκα που σας αντιπροσωπεύει;
Η ατάκα «Δεν αποτελεί κάθισμα εάν ο κώλος σας βρίσκεται στον αέρα». Είναι ο απόλυτος οδηγός επιβίωσης, το τέλειο πρόταγμα δικαιοσύνης, πυρηνικό στοιχείο επικοινωνίας και μοιραία σύγκρουση.

Είσαστε του «πρέπει» ή του ρίσκου;
Νομίζω είμαι κι εγώ όπως πολλοί «καλλιτέχνες» ή τέλος πάντων άνθρωποι των παραστατικών τεχνών σε αυτόν τον τόπο, καταδικασμένος στην εξαντλητική, περιπετειώδη και τόσο δημιουργική διαδικασία του ακατάπαυστου ρίσκου. Προσωπικά θεωρώ τη συμφιλίωση με το μόνιμο ρίσκο μια πνευματική κατάκτηση.

Τι είναι αυτό που συνειδητοποιείτε μεγαλώνοντας;
Ποιόν είπες μεγάλο… Ο πατέρας μου μου είχε πει όταν ήμουνα παιδί και επέμενα επιτακτικά να πάω στη γειτονιά να παίξω πριν κάνω τα μαθήματά μου, ότι σαν παιδί έχω το αναφαίρετο δικαίωμα να παίζω, να παίζω συνεχώς και να είναι η πρωταρχική μου ασχολία από την ώρα που ξυπνάω μέχρι να κοιμηθώ …, «μπορείς να διαβάσεις σαν να παίζεις;». Νομίζω μου πήρε άλλα 30 χρόνια να το καταλάβω αλλά σήμερα προσπαθώ να είναι μια φιλοσοφία ζωής αλλά και τεχνική επιβίωσης. Το ρίσκο, η περιπέτεια και δημιουργικότητα σε όλα τα επίπεδα θα σε διατηρήσουν παιδί κι ας μεγαλώνεις.

Νιώθετε μέσω της δουλειά σας ότι εγκλωβιζόσαστε στην εικόνα ή στο πλαίσιο που σας επιβάλλεται; Ή αντίθετα δοκιμάζεστε σε πράγματα που σας γοητεύουν.
Νιώθω σίγουρα πολλές φορές πως υπάρχει ένας κατεστημένος τρόπος αντίληψης της καλλιτεχνικής πραγματικότητας που «θεσμοθετεί» ανεπίσημα τη λειτουργία, την αποτίμηση, την ανταγωνιστικότητα και κυρίως την απόλυτη εμπορευματοποίηση της τέχνης. Είναι πολλές φορές δύσκολο, χρονοβόρο αλλά κυρίως ριψοκίνδυνο να προσπαθήσεις να απεγκλωβιστείς από αυτό γιατί μπορεί να σε πετάξει τελείως έξω και να σε περιθωριοποιήσει, όπως κάθε αντίδραση και αντίσταση βέβαια. Νομίζω τα τελευταία χρόνια έχω διεκδικήσει την πολυτέλεια του ρίσκου να διαλέγω αυτό που με γοητεύει βαθειά.

Υπάρχει κάτι που σας ενοχλεί όσον αφορά στο θέατρο τις ημέρες που διανύουμε;
Ενώ υπάρχουν χιλιάδες ομάδες και εκατοντάδες θεάματα, δεν υπάρχει πολυφωνία.


Info
Το έργο «Δεν έχω τίποτα» του Έντουαρντ Μποντ θα παρουσιάζεται έως τις 31 Μαϊου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου -συμπαραγωγή με την Εταιρεία Θεάτρου Εν Δράσει- σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά. Εκτός από τον Βασίλι Κουκαλάνι παίζουν η Άννα Ελεφάντη και ο Πάρις Θωμόπουλος.

Συνέντευξη: Μαρία Παπουτσή

entertainment.in.gr

Sports in

Αυτός είναι ο πρώτος υποψήφιος για τον πάγκο της Λίβερπουλ

Μετά την διαφαινόμενη παραμονή του Τσάμπι Αλόνσο στη Μπάγερν Λεβερκούζεν, η Λίβερπουλ έχει τον επόμενο υποψήφιο αντί-Κλοπ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024