Η Airbnb παρουσίασε μια νέα έρευνα σύμφωνα με την οποία η κοινότητα της Airbnb στην Αθήνα συνεισέφερε συνολικά στην εθνική οικονομία 69 εκατομμύρια ευρώ μέσα σε ένα χρόνο και υποστήριξε περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας. Η μελέτη έγινε σε συνεργασία με τον Χρήστο Γκενάκο, Επίκουρο Καθηγητή Οικονομικών στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και ανάλογες έρευνες έχουν προηγηθεί για τις θετικές οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιδράσεις της Airbnb στην κοινότητά της σε Παρίσι, Λονδίνο και Άμστερνταμ.

Σύμφωνα με την μελέτη, η Airbnb προσελκύει νέους επισκέπτες στην Αθήνα, οι οποίοι είναι πιο πιθανό να επισκεφτούν εκ νέου την Αθήνα.  Αυτό βοηθά στην υποστήριξη των τοπικών οικοδεσποτών που μοιράζονται τα σπίτια τους, μέσω της Airbnb, να επιβιώσoυν σε δύσκολες οικονομικές περιόδους.

«Οι οικοδεσπότες της Airbnb προσελκύουν νέους επισκέπτες στην Αθήνα, οι οποίοι ψάχνουν μια αυθεντική, τοπική ταξιδιωτική εμπειρία» δήλωσε ο Jeroen Merchiers, Regional Manager της Airbnb και συνέχισε «Αυτό βοηθά στην αύξηση της τουριστικής αγοράς της Αθήνας και στηρίζει την τοπική οικονομία, καθώς και τη διάδοση των οικονομικών οφελών του τουρισμού σε όλη την Αθήνα, πέρα από τα δημοφιλή μέρη. Οι οικοδεσπότες της Airbnb, έχουν ένα επιπλέον εισόδημα για να συντηρήσουν τον εαυτό τους και τις οικογένειές τους σε αυτή τη δύσκολη οικονομική περίοδο.

Τα κυριότερα σημεία της έρευνας:
 

  • Από τον Οκτώβριο του 2013 μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2014, η κοινότητα της Airbnb έχει συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία, €69 εκ. στο σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας.
  • Ένας τυπικός Αθηναίος οικοδεσπότης νοικιάζει το σπίτι του για περίπου 68 διανυκτερεύσεις το χρόνο. Το 68% των οικοδεσποτών δηλώνουν ότι βασίζονται σε αυτά τα έσοδα για να συνεχίσουν να μένουν στο σπίτι τους.
  • Η Airbnb παρέχει τη δυνατότητα στους οικοδεσπότες να ρισκάρουν επαγγελματικά και να κυνηγήσουν τα όνειρά τους. Το 73% των οικοδεσποτών της Airbnb δεν απασχολείται σε τυπικές θέσεις εργασίας, με το 28% να δηλώνουν ότι με το εισόδημα από τη φιλοξενία μπορούν να βοηθηθούν οικονομικά ενώ απασχολούνται ως ελεύθεροι επαγγελματίες.
  • Η Airbnb συμπληρώνει την υφιστάμενη τουριστική βιομηχανία και κατανέμει τα οικονομικά οφέλη του τουρισμού σε όλη τη Αθήνα σε νέες κοινότητες και μικρές επιχειρήσεις. Οι ιδιοκτησίες Airbnb εκτείνονται σε 25 γειτονιές της Αθήνας, εκ των οποίων το  69%  βρίσκονται εκτός των περιοχών που τυπικά βρίσκει κανείς ξενοδοχείο. Σχεδόν τα μισά χρήματα των επισκεπτών (47%) ξοδεύονται στις γειτονιές στις οποίες διαμένουν.
  • H Airbnb προσελκύει νέους επισκέπτες στην Αθήνα. To 71% των επισκεπτών επισκέφτηκε την Αθήνα για πρώτη φορά, ενώ το 67% δήλωσε ότι είναι πιθανό να επιστρέψουν στην Αθήνα λόγω της εμπειρίας τους με την Airbnb.
  • Οι επισκέπτες της Airbnb διανυκτερεύουν κατά μέσο όρο 3,6 νύχτες και ξοδεύουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους €551. Το 26% δήλωσε ότι δεν θα επισκεπτόταν ή δεν θα έμενε τόσο πολύ στην Αθήνα χωρίς την Airbnb. Το 91% των επισκεπτών θα συνιστούσαν το Airbnb κατάλυμα, στο οποίο διέμειναν στην Αθήνα, σε φίλους και στην οικογένειά τους.
  • Οι επισκέπτες ψάχνουν αυθεντικές εμπειρίες. Το 75% δήλωσε ότι ήθελαν να μείνουν σε μια συγκεκριμένη γειτονιά με το 98% των οικοδεσποτών να προτείνουν τα αγαπημένα μέρη της γειτονιάς τους, ή να τους προτείνουν την εξερεύνηση εναλλακτικών γειτονιών. Το 70% των οικοδεσποτών προσφέρουν στους επισκέπτες τους τοπικά προϊόντα.
  • Το επιχειρηματικό μοντέλο της Airbnb έχει σχεδιαστεί για να προωθήσει τον αποτελεσματικό τρόπο χρήσης των υφιστάμενων πόρων, καθώς και έναν περιβαλλοντικά βιώσιμο τρόπο ταξιδιού. Η επιλογή διαμονής σε καταλύματα Airbnb αντί των παραδοσιακών επιλογών διαμονής, έχει υπολογιστεί  ότι εξοικονομεί ενέργεια που αντιστοιχεί σε 621 σπίτια, ενώ η μείωση χρήσης νερού αντιστοιχεί σε δέκα πισίνες Ολυμπιακών διαστάσεων.

Τα στοιχεία της σημερινής έρευνας, προέρχονται από την δραστηριότητα ενοικίασης των καταλυμάτων της Airbnb στην Αθήνα, από τον Οκτώβριο 2013 έως τον Σεπτέμβριο 2014.

Τι άλλο μοιραζόμαστε στην Ελλάδα;

Η Οικονομία Διαμοιρασμού, που οφείλει φανερά την ανάπτυξή της στην εξέλιξη της τεχνολογίας, οι καταναλωτές μπορούν να μοιράζονται ιδέες, προϊόντα και υπηρεσίες (όπως το διαμέρισμα, το αυτοκίνητο, το ποδήλατό τους κ.ά.) χωρίς ενδιάμεσους, μέσω Internet, μειώνοντας έτσι το κόστος και αποκτώντας νέες εμπειρίες. Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στο εξωτερικό, ενώ τα τελευταία χρόνια εμφανίζεται πλέον και στη χώρα μας.

Από τις πιο γνωστές στο ελληνικό κοινό υπηρεσίες της Οικονομίας Διαμοιρασμού είναι: η Ανταλλαγή σπιτιού, η Ανταλλαγή βιβλίων και η Ενοικίαση καταλυμάτων για ανταλλαγή φοιτητών. Αυτό προκύπτει από την πρόσφατη έρευνα  για το Sharing Economy που πραγματοποίησε η εταιρεία ερευνών MRB Hellas για λογαριασμό της COSMOTE στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την έρευνα, μόνο το 8% των ερωτώμενων φαίνεται να έχει χρησιμοποιήσει υπηρεσίες Sharing Economy, ενώ μόνο 1 στους 4 ερωτώμενους γνωρίζει τον όρο. Αρκετά υψηλός βαθμός αρέσκειας και ενδιαφέροντος καταγράφεται στον γενικό πληθυσμό συνολικά, ενώ οι «Πρεσβευτές» αυτού του συστήματος οικονομίας είναι το κοινό των νέων 18-24 ετών.

Δείτε επίσης μερικές από τις υπηρεσίες Sharing Economy που είναι διαθέσιμες στη χώρα μας:

  • Hopin: Εφαρμογή που βοηθά στον εντοπισμό ατόμων που θέλουν να κάνουν την ίδια ή παρεμφερή διαδρομή και ψάχνουν κάποιον για να τη μοιραστούν. www.hopinside.com/en
  • EasyBike: Δίκτυο δημοσίων ποδηλάτων που είναι εγκατεστημένο σε περισσότερες από 16 πόλεις σε Ελλάδα, Κύπρο και Πολωνία διαθέτοντας πάνω από 1.500 ενεργά ποδήλατα κατανεμημένα σε 75 αυτοματοποιημένους σταθμούς http://www.easybike.gr/
  • StayInAthens: Αναζήτηση διαμονής exchange φοιτητών στην Αθήνα www.stayinathens.com
  • Jamjar: Ελληνικό site που φέρνει κοντά δημιουργούς χειροποίητων αντικειμένων και λάτρεις του χειροποίητου και μοναδικού. www.jamjar.gr
  • Etsy: Παγκόσμιο online market place που διασυνδέει δημιουργούς και πωλητές μοναδικών προϊόντων και υπηρεσιών με πιθανούς αγοραστές από όλο τον πλανήτη. www.etsy.com

    In.gr Τεχνολογία