Την δυνατότητα να προβάλλουν τα προϊόντα και τις τρέχουσες προτάσεις ή τις προσφορές τους στα μέλη του Facebook που κινούνται στην περίμετρο της έδρας τους αποκτούν οι επιχειρήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Facebook Inc. ανακοίνωσε ότι μια από τις διαφημιστικές εκστρατείες που θα μπορούν να σχεδιάσουν οι επιχειρηματίες σύντομα είναι να ειδοποιούν τα μέλη του πολυπληθούς κοινωνικού της δικτύου online για τις προσφορές τους όταν βρίσκονται τριγύρω, κατοικούν ή συχνάζουν στην περιοχή.

Πρόκειται για τις λεγόμενες διαφημίσεις Local Awareness, με τις οποίες οι διαφημιζόμενοι αποκτούν ένα εργαλείο να γνωστοποιούν την παρουσία και την δραστηριότητά τους για να επιτύχουν την επιθυμητή αναγνωρισιμότητα.

Το Facebook μπορεί να γνωρίζει την τρέχουσα θέση του χρήστη, όταν έχει ενεργοποιημένη την ρύθμιση για την «πρόσβαση στην τοποθεσία» του, είτε μέσω δορυφόρων GPS, είτε μέσω ασύρματων δικτύων Wi-Fi ή/και κινητής τηλεφωνίας. Η επιλογή αυτή δεν αφορά το app του Facebook, αλλά αποτελεί κεντρική ρύθμιση του τηλεφώνου που δίνει το δικαίωμα σε όλες εφαρμογές που μπορούν να αξιοποιήσουν την πληροφορία της τρέχουσας θέσης του χρήστη, στην προκειμένη περίπτωση το app του Facebook.

Εάν ο χρήστης συγκεντρώνει τα χαρακτηριστικά του κοινού-στόχου που έχει ορίσει ο διαφημιζόμενος, τότε θα δει είτε στον browser, είτε στην εφαρμογή του Facebook στο τηλέφωνό του την διαφήμιση της παρακείμενης επιχείρησης. Το σύστημα της εταιρείας θα αποφασίζει σε ποιους θα σερβίρει την διαφήμιση, είτε με βάση την τρέχουσα γεωγραφική του θέση και την περίμετρο που όρισε ο διαφημιζόμενος, ή με βάση την πληροφορία που έχει παραχωρήσει ο ίδιος ο χρήστης στο προφίλ του στο Facebook -χωρίς όμως, να απαιτείται να είναι η πραγματική, όπως συμβαίνει με το όνομά του- ή επειδή βρέθηκε «πρόσφατα», «κοντά» στην έδρα της διαφημιζόμενης επιχείρησης.

Οι διαφημιζόμενοι μπορούν να επιλέξουν να προβάλλονται οι προπληρωμένες διαφημίσεις τους σε όσους βρίσκονται σε απόσταση ακόμα και ενός μόλις χιλιομέτρου. Ασαφές παραμένει εάν ο διαφημιζόμενος έχει την δυνατότητα να στέλνει διαφημιστικά μηνύματα σε πραγματικό χρόνο στο κοινό-στόχο.

Η εταιρεία τονίζει πως ο νέος αυτός προσκόμισης εσόδων αναπτύχθηκε με σεβασμό στην ιδιωτικότητα αφού οι διαφημιζόμενοι επιλέγουν τοποθεσίες, όχι μεμονωμένους ανθρώπους, για τις τοπικές διαφημίσεις τους. Επίσης, επισημαίνει πως, δεν παραχωρεί στοιχεία για τους συγκεκριμένους ανθρώπους στο κοινό-στόχο και θεωρεί πως τα μέλη του διατηρούν τον έλεγχο της ροής αφού μπορούν να ενεργοποιούν και να απενεργοποιούν την πρόσβαση στην τοποθεσία τους από τις Ρυθμίσεις στο smartphone τους.

Στο app του Facebook για smartphone (τουλάχιστον σε Android) δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να απενεργοποιήσει την χρήση της τρέχουσας θέσης του στις συνομιλίες, δηλαδή να μην εμφανίζεται η θέση του τουλάχιστον όταν συνομιλεί με τον Facebook Messenger. Μέλλει να αποδειχτεί εάν θα υπάρχει ανάλογη δυνατότητα από το app και για την προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων με βάση την θέση του χρήστη.

Η υπηρεσία αναμένεται να διατεθεί εντός εβδομάδων ανά τις ΗΠΑ και παγκοσμίως «τους επόμενους μήνες».

Το Facebook παρουσίασε πρόσφατα μια νέα τεχνολογία διαφημιστικής προβολής με την επωνυμία Atlas. Ο Άτλαντας αποτελεί το μέσο με το οποίο το Facebook θα ακολουθεί τα μέλη του παντού στο Διαδίκτυο, σε οποιαδήποτε συσκευή, browser ή site, ώστε να τους σερβίρει τις πλέον κατάλληλες διαφημίσεις με βάση το προφίλ τους. Επίσης, το «Atlas» θα μετράει την απόδοση της διαδικτυακής καμπάνιας και εκτός Διαδικτύου, offline, δηλαδή τις πωλήσεις σε κάθε μέλος του Facebook, εκτός Διαδικτύου, «εκεί όπου πραγματοποιείται η συντριπτική πλειονότητα των αγορών».

Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi

    In.gr Τεχνολογία