Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Μεγαλώνοντας

Μεγαλώνοντας

Ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ επιτυγχάνει έναν πραγματικό κινηματογραφικό άθλο, έναν ύμνο στη ζωή, μία ταινία – εγχείρημα που γύρισε μέσα σε 12 χρόνια, συγκεντρώνοντας τους ίδιους, κάθε φορά, ηθοποιούς, μπροστά από την κάμερα. Μετά το Πριν τα Μεσάνυχτα (Before Midnight) ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ μας φέρνει έναν πραγματικό κινηματογραφικό άθλο, έναν συγκινητικό, μαγικό, αληθινό ύμνο στη ζωή, […]

Ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ επιτυγχάνει έναν πραγματικό κινηματογραφικό άθλο, έναν ύμνο στη ζωή, μία ταινία – εγχείρημα που γύρισε μέσα σε 12 χρόνια, συγκεντρώνοντας τους ίδιους, κάθε φορά, ηθοποιούς, μπροστά από την κάμερα.

Μετά το Πριν τα Μεσάνυχτα (Before Midnight) ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ μας φέρνει έναν πραγματικό κινηματογραφικό άθλο, έναν συγκινητικό, μαγικό, αληθινό ύμνο στη ζωή, μία ταινία – εγχείρημα που γύρισε μέσα σε… 12 χρόνια (2002-2013), συγκεντρώνοντας τους ίδιους, κάθε φορά, ηθοποιούς, μπροστά από την κάμερα, κερδίζοντας Αργυρή Άρκτο Σκηνοθεσίας στην 64η Μπερλινάλε.

Η ΤΑΙΝΙΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΣΤΙΣ 11/8/2014 ΣΕ ΔΙΑΝΟΜΗ UIP
Με μια διάχυτη αισιοδοξία παρακολουθούμε τον μικρό Μέισον και την οικογένειά του να ζουν τη ζωή τους, να μεγαλώνουν, να αλλάζουν κι όλα αυτά παράλληλα με την ιστορία της Αμερικής που μεγαλώνει…

Boyhood…Η πιο ωραία ειπωμένη ιστορία ενηλικίωσης μάς κάνει να αναπολούμε τη δική μας παιδική ηλικία, αλλά και να προβληματιζόμαστε με απλότητα, χιούμορ και ευαισθησία για το νόημα της ζωής, τη συντροφικότητα, τον χρόνο που περνάει γρήγορα μέσα από εικόνες, καθημερινότητA, μικρές και μεγάλες στιγμές γεμάτες ανθρωπιά, τρυφερότητα, αλήθεια.

Η ταινία αποτελείπραγματικά ένα μοναδικό ταξίδι, που διαπερνά τα παιδικά χρόνια του πρωταγωνιστή, Μέισον, στη διάρκεια μιας δωδεκαετίας -μέχρι δηλαδή την ενηλικίωσή του, οπότε και διαγράφει πλέον τη δική του πορεία- απεικονίζοντας τις αλλαγές που βιώνει μια σύγχρονη οικογένεια (γάμους, διαζύγια, καλές/κακές στιγμές) αλλά και το ίδιο το πέρασμα του χρόνου.

Για να πάρετε μέρος στην κλήρωση κάντε κλικ ΕΔΩ.

Κάντε like στο entertainment.in.gr!
60 τυχεροί κερδίζουν από μία διπλή πρόσκληση για την πρεμιέρα της ταινίας την Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου , στις 19:30 στον κινηματογράφο ΔΑΝΑΟ.

Η κλήρωση πραγματοποιήθηκε και οι νικητές θα έχετε ενημερωθεί στο email σας έως το βράδυ της Δευτέρας 1/9.


Πώς γίνεται μια ταινία να γυρίζεται επί 12 χρόνια;

Οι ταινίες πάντα έχουν να κάνουν με το χρόνο. Αυτός είναι και ο λόγος που το σινεμά προσπαθεί να απαθανατίσει στιγμές σαν να θέλει να τις παγώσει. Υπό αυτό το πρίσμα γυρίζονται οι ταινίες, μέσα σε κάποιες βδομάδες ή, το πολύ μήνες. Ο Λινκλέιτερ όμως ήθελε να καταγράψει τις απλές, καθημερινές στιγμές (και τις ανεπαίσθητες αλλαγές που καθένας μας βιώνει) με τρόπο ρεαλιστικό, αφήνοντας, ουσιαστικά, το χρόνο να κρατά το πηδάλιο της ζωής κι εκείνος ως θεατής να αποτυπώνει στιγμές και πορείες.

Έτσι, κάθε χρόνο συγκεντρώνονταν όλοι οι συντελεστές (με την πολύτιμη βοήθεια της IFC Films) για 3-4 μέρες και κατέγραφαν υλικό, με βάση τη δεδομένη συγκυρία ζωής του πρωταγωνιστή.

Τα 2002 που ξεκίνησε η παραγωγή της ταινίας ο Λινκλέιτερ είχε ήδη αρχίσει να κάνει αίσθηση ως σκηνοθέτης μετά την ταινία Before Sunrise. Έκτοτε η καριέρα του ακολούθησε τάχιστα ανοδική πορεία με ταινίες όπως School of Rock, Bernie, Before Sunset, Before Midnight, ολοκληρώνοντας με τις 2 τελευταίες την Before τριλογία του, όπου και πάλι ο χρόνος έπαιζε πρωταρχικό ρόλο.

Για την επίτευξη του «Μεγαλώνοντας» η πρώτη ανησυχία του σκηνοθέτη ήταν να βρει ένα αγόρι που να μπορεί να «δεσμευτεί» για 12 χρόνια, ώστε να αποτυπώσει στην κάμερα το πέρασμα του χρόνου επάνω στο ίδιο πρόσωπο που μεγαλώνει αληθινά και μεταμορφώνεται εξωτερικά κι εσωτερικά, ενώ οποιοσδήποτε άλλος σκηνοθέτης θα είχε αφηγηθεί την ιστορία με τουλάχιστον τρεις νεαρούς ηθοποιούς στον ίδιο ρόλο.

Και το βρήκε στο πρόσωπο του Έλαρ Κολτρέιν, ο οποίος εξαρχής του έβγαζε κάτι καλλιτεχνικό, ακόμα και ως παιδάκι, πιθανώς και λόγω του γεγονότος πως οι γονείς του ήταν καλλιτέχνες. Σχολιάζει ο πρωταγωνιστής

«Τα δώδεκα χρόνια ήταν διπλάσια της ηλικίας μου, όταν ξεκινήσαμε. Και τώρα ακόμα δεν μπορώ να φανταστώ τα επόμενα 12 χρόνια μου, πόσο μάλλον τότε. Αρκετά χρόνια μετά άρχισα να κατανοώ τι γίνεται και τι γυρίζαμε». Έτσι, ο Έλαρ βρέθηκε με μια δεύτερη οικογένεια, εκείνη των συντελεστών της ταινίας.

Για το ρόλο της αδερφής του πρωταγωνιστή, η επιλογή ήταν εύκολη, καθώς η 9χρονη τότε κόρη του σκηνοθέτη είχε εκφράσει την επιθυμία της να παίξει στην ταινία. Στην πορεία η μικρή απέκτησε κλίση στα εικαστικά και ήθελε να αποδεσμευτεί, αλλά η καλλιτεχνική της φλέβα τη συγκράτησε και ολοκλήρωσε το εγχείρημα. Τα δύο παιδιά έχουν παραμείνει πολύ καλοί φίλοι, καθώς η ταινία αυτή τους έκανε να μοιραστούν συναισθήματα και εμπειρίες μοναδικές.

Στο ρόλο της μαμάς βρίσκουμε τη (μαμά και στην πραγματικότητα) Πατρίσια Αρκέτ, υποψήφια τρεις φορές για Χρυσή Σφαίρα για την τηλεοπτική σειρά Medium. Αρχικά η Αρκέτ πέρασε μέρες με τα παιδιά ώστε να γνωριστούν και να αποκτήσουν οικειότητα και μετά όλα πήραν το δρόμο της.


Ο συνεργάτης χρόνων του Λινκλέιτερ, Ίθαν Χοκ έχει το ρόλο του πατέρα και ξέρει από εμπειρία πώς είναι να μεγαλώνουν τα παιδιά μετά από το διαζύγιο των δικών τους, καθώς και ο ίδιος είναι παιδί χωρισμένων γονιών, ενώ κατά τη διάρκεια της ταινίας χώρισε κι εκείνος, έχοντας παιδιά.

Σχολιάζει ο ηθοποιός για το χαρακτήρα του:

«Πρόκειται για έναν ανώριμο, αρχικά, χαρακτήρα, που δεν είναι έτοιμος να γίνει γονιός κι ο οποίος αναγκάζεται να ωριμάσει, αποφασίζοντας να συμμετέχει ενεργά στη ζωή των παιδιών του, θυσιάζοντας τα όνειρά του. Έτσι αποκτά μια συμβατική δουλειά, μολονότι πάντα διατηρούσε κάτι καλλιτεχνικό μέσα του.»

Η όλη διαδικασία έμοιαζε με ετήσιο reunion μιας ομάδας που σταδιακά μεγάλωνε φτάνοντας τελικά στα 400 άτομα. Η πρώτη φορά που είδαν την ταινία ήταν έντονα συγκινητική ιδίως για τα παιδιά που την είδαν, επίτηδες, μόνα τους.

«Ήταν κάτι πολύ έντονο, καθώς έβλεπα πτυχές του εαυτού μου που δεν θα έβλεπα σε άλλη περίπτωση. Είναι κάτι πολύ προσωπικό για μένα, αλλά έχει παγκόσμια απήχηση καθώς πιάνει κάτι που όλοι μας ξεχνάμε : το ότι πρέπει να εκτιμάμε τις στιγμές γι’ αυτό που είναι.» σχολιάζει ο Έλαρ.

Η πιο συγκινητική στιγμή για το σκηνοθέτη ήταν το γύρισμα της τελευταίας σκηνής, όπου ο Μέισον, αρχίζει την νέα πορεία ζωής του. Το πού θα πάει, άγνωστο. Άπειρες οι επιλογές. Τουλάχιστον ξέρουμε πώς βρέθηκε εκεί.

«Θυμάμαι να στέκομαι και ο ήλιος να δύει, κι υπήρχε τρομερή ενέργεια. Ήταν το τελευταίο γύρισμα μιας 12ετούς εμπειρίας και το συναίσθημα είναι απερίγραπτο. Δεν γίνεται να επαναληφθεί κάτι ανάλογο» σημειώνει ο σκηνοθέτης.

Ίθαν Χοκ
Ηθοποιός:Πατρίτσια Αρκέτ
Ηθοποιός:Λόρελαϊ Λινκλέιτερ
Ηθοποιός:Έλαρ Κόλτρέιν
Ρίτσαρντ Λίνκλατερ

Sports in

Μπαρτσελόνα – Ολυμπιακός 75-77: ΘΡΥΛΑΡΑ στη Βαρκελώνη – Μυθική εμφάνιση και break για το 1-0!

Μυθικό παιχνίδι για τον Ολυμπιακό, που «έσπασε» την έδρα της Μπαρτσελόνα και έκανε το 1-0 στη σειρά των playoffs της Euroleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024