Το Facebook λανσάρει μια νέα υπηρεσία επικοινωνίας με σύντομα βίντεο και φωτογραφίες που παραμένουν μυστικά εάν προηγουμένως οι παραλήπτες δεν αντιδράσουν «εκσφενδονίζοντας» το δικό τους μήνυμα με «χίλιες λέξεις». Τα μηνύματα στο Slingshot έχουν ημερομηνία λήξης, εντούτοις αυτό είναι το μόνο που θυμίζει τον τρόπο επικοινωνίας που λάνσαρε το Snapchat (πριν αποκαλυφθούν τα μεγάλα ψέματά του).

Τo Facebook ανακοίνωσε την νέα υπηρεσία των Creative Labs του, με την οποία φιλοδοξεί να μετατρέψει την πλειονότητα μελών και μη από απλούς θεατές σε δημιουργούς. Το νέο app για συσκευές με Android και iOS (προς το παρόν διαθέσιμο μόνο σε χρήστες στις ΗΠΑ) ονομάστηκε Slingshot και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι ότι για να δει κανείς το μήνυμα που του έχει κοινοποιηθεί θα πρέπει
προηγουμένως να μοιραστεί κάτι.

Ο αινιγματικός τρόπος λειτουργίας αυτού του νέου τρόπου επικοινωνίας περιγράφεται ως εξής: Ο χρήστης τραβάει ένα βίντεο ή μια φωτογραφία -«τι ετοιμάζεται να κάνει, με ποιον είναι  ή απλά ένα γρήγορο selfie». Προσθέτει τίτλο και χρώμα και το στέλνει επιλεκτικά σε μια ομάδα ανθρώπων (χαρακτηριστικό που δεν υπήρχε στο Snapchat). Μάλλον περίεργο είναι ότι οι παραλήπτες δεν μπορούν να δουν την λήψη, η οποία εμφανίζεται «πιξελιασμένη», μέχρι να στείλουν το δικό τους… slingshot – δηλαδή μοιραστούν κάτι με τον αποστολέα.

Κάθε φορά που λαμβάνει κάποιος ένα slingshot μοιάζει να ρωτάει στιγμιαία «τι κάνεις τώρα;», όντας διατεθειμένος να μοιραστεί ό,τι κάνει ο ίδιος εκείνη την στιγμή. Ό,τι «εκσφενδονίζεται» έχει ημερομηνία λήξης, αφού «τα βίντεο και οι φωτογραφίες που δεν είναι παντοτινές μας επιτρέπουν να επικοινωνούμε αυθόρμητα», γράφουν οι δημιουργοί του Slinghot, «Will, Joy, Rocky και η υπόλοιπη ομάδα».

Ο χρήστης που έχει «ξεκλειδώσει» απεσταλμένες λήψεις μπορεί να της προβάλλει «αργότερα», αν κρατήσει παρατεταμένα πάνω τους το δάκτυλό του και ορίσει «να προβληθεί αργότερα». Μπορεί επίσης να αποθηκεύσει τις δικές του λήψεις -μέσα από το Slingshot- στο άλμπουμ των φωτογραφιών της συσκευής του.

  • Όλες οι λήψεις καθίστανται αδιόρατες (το Slingshot δεν αναφέρει τον όρο «διαγραφή») μέσα σε 30 ημέρες ή νωρίτερα εάν ο χρήστης κάνει την χαρακτηριστική κίνηση σύροντας το δάκτυλό του πάνω στην λήψη ή την αντίδραση στις δικές του λήψεις (swipe away).

Το Slingshot ζητάει πλήθος πληροφοριών για να λειτουργήσει αποτελεσματικά. Μεταξύ άλλων, ζητά τον αριθμό τηλεφώνου του χρήστη και πρόσβαση στο τηλεφωνικό του ευρετήριο, το οποίο μάλιστα διατρέχει περιοδικά για να εντοπίσει εάν όσοι βρίσκονται εκεί χρησιμοποιούν επίσης το Slingshot ώστε να εμφανίζονται στους δυνητικούς αποδέκτες slingshot. Ακόμα, χαρακτηριστικό των slingshot είναι ότι εμφανίζουν την θέση και τον χρόνο λήψης της φωτογραφίας ή του βίντεο, εκτός εάν ο χρήστης επιλέξει διαφορετικά από τις ρυθμίσεις του τηλεφώνου του. Τέλος, στο Slingshot επεκτείνεται η πολιτική απορρήτου του Facebook.

Οποιοσδήποτε γνωρίζει τον αριθμό τηλεφώνου κάποιου άλλου, ή το username του ή είναι «φίλοι» στο Facebook μπορεί να στείλει slingshot σε κάποιο άλλο μέλος της υπηρεσίας. Εάν τα μηνύματα που στέλνονται θεωρηθούν ενοχλητικά, ο παραλήπτης μπορεί να «κρύψει» τον αποστολέα ώστε να πάψει να λαμβάνει τις λήψεις του (χωρίς εκείνος να ενημερώνεται γι’αυτό).

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το Slingshot στο Κέντρο Βοήθειας του Facebook για την υπηρεσία, στο οποίο, σημειώνεται, πως δεν αναρτώνται τα μηνύματα που μοιράζονται με το app τα μέλη του.

Η διάθεση του Slingshot είχε γίνει γνωστή ήδη από τα τέλη Μαΐου από την εφημερίδα Financial Times, αν και αποκάλυπτε μόνο το στοιχείο της εφήμερης δημοσίευσης βιντεομηνυμάτων, χαρακτηριστικό του SnapChat, της υπηρεσίας που πρότεινε να εξαγοράσει η Facebook Inc. αντί 3 δισ. δολαρίων χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi

In.gr Τεχνολογία

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr