«Θα φαίνεται σαν εξωγήινο διαστημόπλοιο» υποσχέθηκε πέρυσι ο «πολύς» Έλον Μασκ, o δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας του Διαδικτύου που ίδρυσε τη SpaceX. Το νέο σκάφος της εταιρείας, το οποίο προορίζεται για αποστολές στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό κι ακόμα παραπέρα, έχει εντυπωσιακή επταθέσια καμπίνα και προσεδαφίζεται «με ακρίβεια ελικοπτέρου».

Το κωνικό σκάφος, με την ονομασία Dragon V2, είναι η αναβαθμισμένη βερσιόν του Dragon Version 1, μιας ρομποτικής, μη επανδρωμένης κάψουλας που ανεφοδιάζει τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) για λογαριασμό της NASA.


O Έλον Μασκ καμαρώνει μπροστά στο νέο του σκάφος (Πηγή: AP)

Το Dragon V2 είναι η υποψηφιότητα της SpaceX στον διαγωνισμό της NASA για τα σκάφη που θα μεταφέρουν τους αμερικανούς αστροναύτες σε χαμηλή γήινη τροχιά -ένας διαγωνισμός στον οποίο φέρεται να βρίσκεται «στήθος με στήθος» με τη μεγάλη δύναμη της Boeing.

Η απόφαση αναμένεται να ληφθεί τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο με την πρώτη επανδρωμένη πτήση να προγραμματίζεται για το 2017.

Ο Έλον Μασκ, συνιδρυτής της PayPal και ιδρυτής της Tesla Motors, ποντάρει στην ικανότητα του Dragon να προσεδαφίζεται μαλακά μετά την επιστροφή του ώστε να μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί -σε αντίθεση με άλλες κάψουλες που επιστρέφουν καψαλισμένες και αχρηστευμένες.

«Μπορείς απλά να το ξαναγεμίσεις με καύσιμα και να το εκτοξεύσεις ξανά» είπε ο Μασκ παρουσιάζοντας το τελευταίο του δημιούργημα στα κεντρικά της SpaceX κοντά στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Λος Άντζελες.

«Αν τα αεροπλάνα κατέληγαν στα σκουπίδια έπειτα από κάθε πτήση, κανείς δεν θα μπορούσε να πετάξει, ή θα μπορούσαν να το κάνουν πολύ λίγοι. Το ίδιο ισχύει με τους πυραύλους και τα διαστημικά σκάφη» επισήμανε.



To animation της SpaceX δείχνει το Dragon V2 να επισκέπτεται τον ISS και να επιστρέφει στη Γη

Σε σχέση με την προηγούμενη βερσιόν, το νέο Dragon διαθέτει καλύτερη θερμική ασπίδα για την επανείσοδο στην ατμόσφαιρα, σκέλη προσεδάφισης και προωστήρες SuperDraco που επιβραδύνουν το σκάφος για την προσεδάφιση, και επιπλέον ενεργοποιούνται για να μεταφέρουν το πλήρωμα σε ασφαλή απόσταση από τον πύραυλο στην περίπτωση προβλήματος κατά την εκτόξευση.

Το εσωτερικό της καμπίνας θα χαρακτηριζόταν ασυνήθιστα πολυτελές, με δερμάτινα καθίσματα και μια μεγάλη οθόνη αφής που ξεδιπλώνεται μπροστά στις μπροστινές θέσεις. Προσφέρει ακόμα ασυνήθιστα μεγάλα παράθυρα και μια θυρίδα διαφυγής για έκτακτες καταστάσεις.

Στο εξωτερικό του Dragon V2, η κωνική μύτη ανοίγει και αποκαλύπτει μια θυρίδα με την οποία το σκάφος μπορεί να συνδέεται αυτόματα στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

Ο ISS είναι ο βασικός προορισμός για τον οποίο σχεδιάστηκε το σκάφος, αν και η SpaceX διατείνεται ότι το Dragon V2 μπορεί να ταξιδέψει και πέρα από τη χαμηλή γήινη τροχιά.

Η εταιρεία έχει ολοκληρώσει με επιτυχία τρεις μη επανδρωμένες αποστολές ανεφοδιασμού στον σταθμό, από τις 12 που προβλέπει ένα συμβόλαιο των 1,6 δισ. δολαρίων με τη NASA.


To εσωτερικό θυμίζει ταινία επιστημονικής φαντασίας (Πηγή: AP)

Στο διαγωνισμό της NASA για ένα νέο επανδρωμένο σκάφος συμμετέχουν επίσης η αμερικανική Orbital Sciences και η Boeing. H SpaceX βρίσκεται «στήθος με στήθος με τη Boeing, σχολίασε στο Associated Press ο Τζον Λόγκστον, επίτιμος καθηγητής πολιτικών επιστημών και διεθνών σχέσεων στο Πανεπιστήμιο «Τζορτζ Ουάσινγκτον».

Η NASA αποφάσισε να αναθέσει σε ιδιωτικές εταιρείες τις αποστολές από και προς τον ISS μετά τον παροπλισμό των διαστημικών λεωφορείων το 2011.

Έκτοτε, και μέχρι να πετάξει το νέο σκάφος, η NASA εξαρτάται από τα ρωσικά Soyuz για τις πτήσεις πληρωμάτων από και προς τον ISS, και η Ρωσία τη χρεώνει σχεδόν 71 εκατομμύρια ανά θέση.

Επιμέλεια: Βαγγέλης Πρατικάκης

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο