Τρίτη 16 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Γιατί το μούσι πηγαινοέρχεται στη μόδα

Γιατί το μούσι πηγαινοέρχεται στη μόδα

Το πλούσιο μούσι μπορεί να φαινόταν γοητευτικό όταν το πρωτοείδαμε στον Τζορτζ Κλούνι και τον Μπεν Άφλεκ, τώρα όμως που κοσμεί το πρόσωπο του κάθε τυχόντα, αρχίζει να φαίνεται ντεμοντέ: Πείραμα εξελικτικών βιολόγων επιβεβαιώνει ότι ορισμένα εμφανισιακά χαρακτηριστικά θεωρούνται ελκυστικά μόνο όταν σπανίζουν.

Το πλούσιο μούσι μπορεί να φαινόταν γοητευτικό όταν το πρωτοείδαμε στον Τζορτζ Κλούνι και τον Μπεν Άφλεκ, τώρα όμως που κοσμεί το πρόσωπο του κάθε τυχόντα, αρχίζει να φαίνεται ντεμοντέ: Πείραμα εξελικτικών βιολόγων επιβεβαιώνει ότι ορισμένα εμφανισιακά χαρακτηριστικά θεωρούνται ελκυστικά μόνο όταν σπανίζουν.

Αυστραλιανή μελέτη, η οποία δημοσιεύεται στην έγκριτη επιθεώρηση Biology Letters, δείχνει ότι το μούσι πηγαινοέρχεται στη μόδα ακολουθώντας ένα φαινόμενο της εξέλιξης που ονομάζεται «αρνητική επιλογή εξαρτώμενη από τη συχνότητα».

Με απλά λόγια, ορισμένα χαρακτηριστικά παύουν να θεωρούνται επιθυμητά όταν γίνουν κοινότυπα.

Οι εξελικτικοί βιολόγοι είχαν πρωτοδεί αυτό το φαινόμενο σε άλλα είδη όπως τα πολύχρωμα ψάρια γκάπι (Poecilia reticulata), ιδιαίτερα δημοφιλή σε ενυδρεία. Τα θηλυκά γκάπι δείχνουν προτίμηση στα αρσενικά με ασυνήθιστο χρώμα, καθώς τα αρσενικά αυτά είναι λιγότερο πιθανό να μπουν στο στόχαστρο θηρευτών. Όταν όμως το νέο χρώμα εξαπλωθεί στον πληθυσμό παύει να θεωρείται ελκυστικό, καθώς οι θηρευτές προσαρμόζονται σταδιακά στη νέα παλέτα και επιτίθενται στις νέες αποχρώσεις.

Αυτός ο μηχανισμός, «αρνητική επιλογή που εξαρτάται από τη συχνότητα», είναι μια από τις εξηγήσεις που έχουν προταθεί για τη διατήρηση της ποικιλομορφίας των εξωτερικών χαρακτηριστικών στους πληθυσμούς.

Το μούσι βέβαια δεν είναι κληρονομικό χαρακτηριστικό (είναι θέμα απόφασης αν κανείς θα μείνει αξύριστος), όπως φαίνεται όμως η μόδα της αξυρισιάς ακολουθεί την ίδια λογική.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Νέας Νότιας Ουαλίας στο Σίδνεϊ αναζήτησαν εθελοντές με αγγελία στη σελίδα τους στο Facebook, με την ονομασία The Sex Lab («Εργαστήριο του Σεξ»). Συνολικά 1.453 ετεροφυλόφιλες γυναίκες και 213 ετεροφυλόφιλοι άνδρες κλήθηκαν να κοιτάξουν φωτογραφίες ανδρών που εμφανίζονταν σε διάφορα στάδια ανάπτυξης των τριχών: καλοξυρισμένοι, με μούσι 5 ημερών, με μούσι 10 ημερών ή με γενειάδα 4 εβδομάδων.

Οι εθελοντές κλήθηκαν να βαθμολογήσουν την ελκυστικότητα κάθε προσώπου σε μια κλίμακα που χρησιμοποιείται ευρέως σε πειράματα ψυχολογίας. Ορισμένοι είδαν τυχαία επιλεγμένα πρόσωπα, ενώ άλλοι είδαν κυρίως αξύριστα ή κυρίως ξυρισμένα.

Η ανάλυση των απαντήσεων έδειξε ότι το πόσο γοητευτικό θεωρείται το μούσι εξαρτάται από το πόσα αξύριστα πρόσωπα εμφανίζονταν σε κάθε σετ φωτογραφιών. Όταν τα περισσότερα πρόσωπα ενός σετ ήταν καλοξυρισμένα, το μούσι και η μακριά γενειάδα βαθμολογούνταν κατά 20% περισσότερο γοητευτικά.

Είναι λοιπόν λογικό να συμπεράνει κανείς ότι η σεξουαλική γοητεία της γενειάδας δεν είναι απόλυτο μέγεθος αλλά σχετικό.

Οι ερευνητές εκτιμούν μάλιστα ότι η πρόσφατη μόδα της γενειάδας φτάνει στην κορύφωσή της.

Η νέα μόδα είναι το ξυραφάκι.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

8 Ιουλίου-15 Απριλίου: τόσο διάστημα περίμενε ο Σλούκας…

Η μετακίνηση του Κώστα Σλούκα στον Παναθηναϊκό και η ανακοίνωση στις 8 Ιουλίου ήταν μια στιγμή που έφερε δονήσεις στο ελληνικό και ευρωπαϊκό μπάσκετ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 16 Απριλίου 2024