Ο Γιάννης Χατζήμπεης κατάφερε να συγκεντρώσει μέσω Διαδικτύου τα έξοδα για την συμμετοχή του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα τριάθλου στο Λονδίνο τον Σεπτέμβριο του 2013. Ο διακεκριμένος παραολυμπιακός αθλητής που έχει στο ιστορικό του ένα άθλο -θεωρείται ο πρώτος Έλληνας που κολύμπησε επί 12 ώρες διανύοντας μαραθώνια απόσταση 26 χιλιομέτρων- δοκίμαζε ταυτόχρονα την αποτελεσματικότητα της δικής του, ελληνικής, πλατφόρμας διαδικτυακής χρηματοδότησης από το πλήθος. Μετά το επιτυχημένο εγχείρημα, το δικό του Give & Fund φιλοδοξεί να χρηματοδοτήσει και άλλα «πρότζεκτ ζωής» και όχι μόνο.

Ο Γιάννης Χατζήμπεης μας προτείνει να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες της τεχνολογίας, της κοινωνικής δικτύωσης και της επικοινωνίας και να τολμήσουμε να ζητήσουμε χρηματοδότηση μέσω Διαδικτύου από φίλους, γνωστούς, φίλους των φίλων μας και άγνωστους που συμμερίζονται τον σκοπό μας. Κι αυτό, μέσα από μια πλατφόρμα crowdfunding που είναι ελληνική (δεν περιορίζεται όμως μόνο στην Ελλάδα).

Το Give & Fund μόλις ανακοίνωσε το ντεμπούτο του στο Διαδίκτυο, απευθυνόμενο σε όλους όσοι έχουν μια νέα επιχειρηματική ιδέα, έναν προσωπικό στόχο ή μια κοινωνική δράση, για την εκπλήρωση της οποίας χρειάζονται χρηματοδότηση.

Η ιδέα είναι ότι ιδιώτες, ελεύθεροι επαγγελματίες και μη κυβερνητικές οργανώσεις μπορούν να απευθυνθούν στους κύκλους των προσωπικών τους επαφών, επαφών κοινών γνωστών τους αλλά και αγνώστων που θα ευαισθητοποιηθούν και θα θελήσουν να υποστηρίξουν την ιδέα ή το project που παρουσιάζεται στην πλατφόρμα.

Ο Γιάννης Χατζήμπεης εξηγεί: «Το GIVE&FUND ξεκίνησε από μια απλή ιδέα: από το γεγονός ότι στην εποχή των οικονομικών προκλήσεων που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, οι πηγές χρηματοδότησης είναι εξαιρετικά περιορισμένες. Δημιουργήσαμε, λοιπόν, μια απλή και φιλική πλατφόρμα, ώστε ο καθένας μας να μπορεί να παρουσιάσει την ιδέα του και να ζητήσει χρηματική υποστήριξη, είτε πρόκειται για τις σπουδές του, είτε για ένα επιχειρηματικό εγχείρημα, είτε για μια κοινωνική δράση κάποιου συλλόγου ή οργανισμού. Με τη συμβολή μιας διεθνούς ομάδας επαγγελματιών με εμπειρία από το χώρο του marketing, της επικοινωνίας και των ΜΚΟ, παρέχουμε μια εναλλακτική και διάφανη πηγή άντλησης χρηματοδότησης για όλες τις παραπάνω δράσεις, πρεσβεύοντας στην πράξη την αξία της αλληλεγγύης και στηρίζοντας τη δημιουργικότητα».

Το GIVE&FUND παρέχει τη δυνατότητα χρηματοδότησης σε projects διαφόρων κατηγοριών:

  • Life projects: Σημαντικές στιγμές της ζωή μας ή καθημερινές προκλήσεις που χρειάζεται να αντιμετωπίσουμε, όπως σχετικές, μεταξύ άλλων, με εκπαίδευση, παιδιά, οικογένεια, ταξίδια, αθλητισμό

Δείτε για παράδειγμα την προσπάθεια χρηματοδότησης του Σωματείου για την Αντιμετώπιση του Παιδικού Τραύματος: «Ζητά την άμεση στήριξή σας, για την αγορά της απαραίτητης «ειδικής οθόνης, (μόνιτορ) μεταφοράς με απινιδωτή» για παιδιά, για την Μονάδα Εντατικής Θεραπείας  του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου, Ηρακλείου στην Κρήτη (ΠΑΓΝΗ). Ο προϋπολογισμός για την προμήθεια της, μαζί με την κάλυψη των σχετικών εξόδων ανέρχεται στα  17.000 ευρώ.

[..]

Τα ατυχήματα είναι η πρώτη αιτία θανάτου παιδιών στη χώρα μας. Σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία, περίπου 500.000 παιδιά τραυματίζονται στην Ελλάδα κάθε χρόνο. Από αυτά, τα 700 πεθαίνουν ενώ 3.000 μένουν ανάπηρα. Το δικό μας όραμα είναι να εξοπλίσουμε τα δημόσια νοσοκομεία με τα μηχανήματα και τον εξοπλισμό που θα επιτρέψουν την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση παιδικών τραυμάτων για όσο το δυνατόν περισσότερα περιστατικά.»

  • Startups : Νέες επιχειρηματικές ιδέες, δημιουργικοί άνθρωποι, νέα προϊόντα και εφαρμογές
  • MKO & φιλανθρωπικές ενέργειες: Δράσεις που αφορούν σε ΜΚΟ ή οργανώσεις πολιτών, δράσεις σε μια πόλη ή μια γειτονιά

Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να δημιουργήσει το δικό του project σήμερα. Αφού καταχωρίσει τα στοιχεία του μέσω της λειτουργίας «Εγγραφή», ώστε να γίνει δωρεάν μέλος του GIVE&FUND, μπορεί να δημιουργήσει και να ανεβάσει μια σύντομη παρουσίαση του project που επιθυμεί να χρηματοδοτήσει. Το μόνο που απαιτείται (εκτός από μια εμπνευσμένη παρουσίαση της ιδέας!) είναι ένας λογαριασμός στο PayPal, η δημιουργία του οποίου διαρκεί λίγα λεπτά. Η πλατφόρμα παρέχεται τόσο στα ελληνικά όσο και στα αγγλικά, προκειμένου να απευθύνεται σε όσο περισσότερους ανθρώπους γίνεται, ελαχιστοποιώντας δυνητικά εμπόδια επικοινωνίας.

Στην παρουσίαση του project ή της ιδέας του, ο χρήστης μπορεί να συμπεριλάβει video, φωτογραφίες, περιγραφή κειμένου, ή συνδυασμό των παραπάνω, ώστε να αποτυπώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ιδέα του και το λόγο που επιδιώκει τη χρηματοδότησή της.

Μετά την έγκριση από την ομάδα διαχείρισης, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις, το project δημοσιεύεται στο web site του GIVE&FUND www.giveandfund.com και οποιοσδήποτε επιθυμεί, μπορεί να παρέχει χρηματοδότηση με επώνυμο ή ανώνυμο τρόπο. Ακόμη, μπορεί να το μοιραστεί με το δικό του κύκλο επαφών, λειτουργώντας ως ένας πρεσβευτής της ιδέας ή του project και αξιοποιώντας στο μέγιστο τη δύναμη των κοινωνικών δικτύων και της online κοινότητας.

Δείτε το ενημερωτικό video για το GIVE&FUND

Η πλατφόρμα χρεώνει προμήθεια 4,5 % + 0,20 σέντς του ευρώ από την κάθε εισφορά. Το PayPal χρεώνει 3,4 % +0,30 ευρώ από τα χρήματα που συγκεντρώνει ο κάθε δημιουργός αυτόματα. Στις παραπάνω προμήθειες θα πρέπει να υπολογιστεί και ένα επιπλέον έξοδο ΦΠΑ 23%, που αφορά μόνο τις προμήθειες και όχι το ποσό της χρηματοδότησης. Οι δημιουργοί των projects θα πρέπει να υπολογίσουν ότι ο ΦΠΑ αντιστοιχεί σε περίπου 1-2 % της συνολικής χρηματοδότησης και αφορά δημιουργούς κατοίκους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν γίνεται άλλη χρέωση στον δημιουργό και δεν γίνεται καμία χρέωση στον υποστηρικτή . Εκτός από την χρέωση από το GIVE&FUND ακολουθούνται οι συγκεκριμένες χρεώσεις που γίνονται από την PayPal.

Συγκριτικά, η δημοφιλής πλατφόρμα Indiegogo χρεώνει 4% όταν ο στόχος επιτευχθεί ή 9% όταν δεν συμβεί αυτό, συγκεντρωθούν όμως αρκετά χρήματα (ευέλικτη χρηματοδότηση). To επίσης δημοφιλές Kickstarter χρεώνει 5%.

In.gr Τεχνολογία

Γράψτε το σχόλιο σας