Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Μόνο ένα στα δέκα θύματα οικονομικής απάτης online αποζημιώνεται πλήρως

Μόνο ένα στα δέκα θύματα οικονομικής απάτης online αποζημιώνεται πλήρως

Το 41% περίπου των χρηστών που έχασαν τα χρήματά τους ως αποτέλεσμα οικονομικής ψηφιακής απάτης δεν κατάφεραν να πάρουν πίσω ούτε ένα σεντ, αποκαλύπτει παγκόσμια έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την B2B International και την εταιρεία ανάπτυξης αντι-ιικού λογισμικού Kaspersky Lab.

Το 41% περίπου των χρηστών που έχασαν τα χρήματά τους ως αποτέλεσμα οικονομικής ψηφιακής απάτης δεν κατάφεραν να πάρουν πίσω ούτε ένα σεντ, αποκαλύπτει παγκόσμια έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την B2B International και την εταιρεία ανάπτυξης αντι-ιικού λογισμικού Kaspersky Lab.

Θεωρητικά, ακόμη κι αν οι απατεώνες έχουν καταφέρει να κλέψουν χρήματα από ένα λογαριασμό e-banking ή e-payment, τα χρήματα αυτά είναι δυνατό να επιστραφούν στους κατόχους τους είτε μέσω της τράπεζας είτε ως αποτέλεσμα νομικών διεργασιών.

Ωστόσο, η έρευνα της B2B International αποδεικνύει ότι κάτι τέτοιο δεν είναι δεδομένο. Μόνο το 45% των χρηστών που έπεσε θύμα διαδικτυακής απάτης αποζημιώθηκε πλήρως. Ένα 14% ανέκτησε μέρος των κλεμμένων, ενώ τα υπόλοιπα θύματα (41%) τα έχασαν όλα.

Όπως δήλωσε το 33% των θυμάτων, πιο συχνά, η απώλεια των χρημάτων ήταν ανεπανόρθωτη αν τους είχαν κλαπεί κατά τη διάρκεια διαδικασιών e-payment. Στο 17% των περιπτώσεων, τα χρήματα εξαφανίστηκαν κατά τη διάρκεια e-banking συναλλαγών ενώ το 13% των θυμάτων ήταν πελάτες διαδικτυακών καταστημάτων.

Οι τράπεζες και τα ηλεκτρονικά καταστήματα επιστρέφουν τα χρήματα στους πελάτες τους πιο συχνά από ότι, για παράδειγμα, τα συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών: γενικά, μόνο το 12% των πελατών διαδικτυακών καταστημάτων έλαβε πλήρη αποζημίωση για απώλειες που οφείλονταν σε κακόβουλες επιθέσεις, ενώ όταν πρόκειται για πελάτες τραπεζών, το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 15%.

  • Ένας στους δέκα ερωτηθέντες είχε την τύχη να πάρει όλα τα χρήματά του πίσω.

Υπάρχει, επίσης, ένα αισθητά υψηλό επίπεδο «κακού χρέους» – 6% των πελατών διαδικτυακών καταστημάτων, 4% των πελατών του online banking και 4% των χρηστών συστημάτων e-pay, ανέφεραν ανεπανόρθωτη απώλεια χρημάτων.

Την ίδια στιγμή, πολλοί χρήστες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι οι συναλλαγές τους προστατεύονται αποτελεσματικά από τους παρόχους αυτών των υπηρεσιών.

Τα αποτελέσματα της έρευνας B2B International δείχνουν ότι το 45% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η τράπεζα είναι υπεύθυνη για να ξεπληρώσει οποιαδήποτε χρηματικό πόσο χάνεται κατά τη διάρκεια online διαδικασιών και το 42% των συμμετεχόντων της έρευνας θεωρεί ότι η τράπεζα θα πρέπει να παρέχει δωρεάν εργαλεία ασφαλείας για την προστασία της online μεταφοράς χρημάτων.

Όλα αυτά συνθέτουν μια περίπλοκη κατάσταση: οι ψηφιακοί απατεώνες «μυρίζονται» τα κέρδη και διπλασιάζουν τις προσπάθειές τους για να κλέψουν χρήματα από τους χρήστες, ενώ οι χρήστες εναποθέτουν την εφαρμογή μέτρων προστασίας στις τράπεζες, στις υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών και στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι επιχειρήσεις αυτές, ωστόσο, δεν είναι πάντοτε σε θέση ή δεν επιθυμούν να παρέχουν το απαιτούμενο επίπεδο προστασίας, για τεχνικούς ή άλλους λόγους. Αυτό κάνει τις επιθέσεις εναντίον των οικονομικών συναλλαγών ακόμα πιο ελκυστικές για τους ψηφιακούς απατεώνες.

Η Kaspersky Lab προτείνει την χρήση του προγράμματος Kaspersky Internet Security, το οποίο βραβεύτηκε πρόσφατα από τα ανεξάρτητα εργαστήρια AV-Test. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την καινοτόμο τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο σχετικό άρθρο στο tech.in.gr:

{{{related}}}

Πάντως, με αφορμή υπαρκτά περιστατικά προσπάθειας ψαρέματος προσωπικών δεδομένων από τις υπηρεσίες e-banking σε ελληνικές τράπεζες καταλήγουμε στο ίδιο συμπέρασμα: οι χρήστες συνεχίζουν να φέρουν μέρος της ευθύνης για την απώλεια των χρημάτων τους.

Οι τράπεζες τονίζουν καταρχήν τις ενέργειες που κάνουν για να ενημερώσουν επαρκώς τους πελάτες των υπηρεσιών ηλεκτρονικής εγχρήματων τραπεζικών συναλλαγών.

Οι πελάτες των τραπεζών επιχειρούν να ενημερώνουν επαρκώς για τον κίνδυνο αλλά και για τις ενέργειες που οι χρήστες πρέπει να κάνουν για την αποφυγή του. Για το λόγο αυτό η τράπεζα θεωρεί ότι δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί κίνηση σε λογαριασμό πελάτη της από τρίτο με χρήση των προσωπικών κωδικών που ήλθαν στην κατοχή του από αμέλεια του πελάτη (με φυσική υποκλοπή τους ή με παραπλανητικές μεθόδους όπως αυτή των πλαστών e-mail). Κατά τα λοιπά η τράπεζα δηλώνει πρόθυμη να εξετάζει με προσοχή κάθε τυχόν αμφισβήτηση λογαριασμού από πελάτη της και αν διαπιστώσει, με βάση τα πραγματικά περιστατικά κάθε συγκεκριμένης περιπτώσεως, ότι η υποκλοπή του προσωπικού κωδικού του πελάτη κατέστη δυνατή από πλημμέλεια των συστημάτων της και δεν οφείλεται σε αμέλεια του ιδίου, προβαίνει σε αποκατάσταση της ζημίας του.

Τον ίδιο σκοπό εξυπηρετεί και η χρήση ειδικών συσκευών παραγωγής μοναδικών κωδικών μιας χρήσεως για την είσοδο των χρηστών στο Web banking και κάθε συναλλαγή που απαιτεί τη χρήση πρόσθετου κωδικού ασφαλείας.

Οι χρήστες θεωρούνται υποχρεωμένοι να αποφεύγουν κάθε αποκάλυψη προσωπικών δεδομένων σε τρίτους. Εάν παρά την επαρκή ενημέρωση συμβεί σχετικό περιστατικό και γίνει μεταφορά χρημάτων, οι αρμόδιες υπηρεσίες της τράπεζας έχουν εντολή να διερευνήσουν το συμβάν. Η αποζημίωση του πελάτη θα γίνει σύμφωνα με το αποτέλεσμα του πορίσματος το οποίο θα του κοινοποιηθεί. Εάν εμφανιστούν κρούσματα, ο πελάτης θα πρέπει να υποβάλλει γραπτή αναφορά του γεγονότος σε κατάστημα ή σε κεντρική υπηρεσία της τράπεζας και οι αρμόδιες υπηρεσίες επιλαμβάνονται του θέματος και ενεργούν ανάλογα με τα εκάστοτε δεδομένα.

Ανθή Παναγιωτάκη

@techingr

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Η μεγάλη βραδιά του Ολυμπιακού

Παραμιλάει η Ευρώπη με το νέο έπος του Ολυμπιακού με ήρωα τον Τζολάκη - Πύρινος κόσμος έκανε τη νύχτα μέρα στο Πασαλιμάνι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024