Η αυξανόμενη χρήση του Διαδικτύου κάνει τους ανθρώπους να ξεπερνούν τις αναστολές τους και να μοιράζονται υπέρμετρα τα πάντα online, συμπεραίνει νεότερη μελέτη που δημοσιεύεται στην Journal of Consumer Research. Όσα δημοσιεύουμε επιστρέφουν και στοιχειώνουν το μέλλον μας, προειδοποιεί ο συγγραφέας, Russel Berk, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο York.

Φυσικά, το περίφημο sharing ή οι κοινοποιήσεις δεν είναι κάτι νέο για την ανθρωπότητα. Εντούτοις, online οι προτροπές να μοιράζεται κανείς ολοένα περισσότερα είναι πραγματικά πολλές. Ολοένα περισσότερα γκάτζετ που κουβαλάει κανείς πάντοτε μαζί του, όπως το smartphone, συνδράμουν αυτό το μοίρασμα όχι μόνο περισσότερων προσωπικών απόψεων αλλά και σε ευρύτερο κοινό («Δημόσια»).

Το blogging βασίζεται στην δημοσίευση και την κοινοποίηση των αναρτήσεων. Στα σάιτ κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, οι χρήστες καλούνται να μοιραστούν (post, share, like) ό,τι σκέπτονται και το YouTube να εκπέμψουν εαυτόν online (το σύνθημά του είναι «Broadcast Yourself»). Στο δίκτυο, σχολιάζουμε, αξιολογούμε βιβλία, ταινίες, εστιατόρια online, συμμετέχουμε σε φόρα συζητήσεων και σε διαδικτυακά καταστήματα με ονοματεπώνυμο. Οι δυνατότητες να μοιραστούμε κάτι ακόμα είναι απεριόριστες, και πολλά από τα πιο δημοφιλή σάιτ και εφαρμογές για smartphone περιστρέφονται γύρω από την κοινοποίηση ό,τι κάνουμε (φωτογραφίες, βίντεο, μηνύματα).

Τα διάσημα αστέρια του Χόλιγουντ συχνά απολογούνται για tweet και post online, ή ξεπερνούν τις αναστολές τους και δημοσιεύουν προκλητικές φωτογραφίες χωρίς δεύτερη σκέψη. Πρόσφατα, ο 70χρονος σήμερα Geraldo Rivera μοιράστηκε εαυτόν ημίγυμνο στο Twitter, ο Alec Baldwin κλήθηκε να απολογηθεί για αμφιλεγόμενο tweet του περί ομοφοβίας, όπως και ο Mike Wallace για την άποψη που εξέφρασε για την ομοφυλοφιλία. Εν τω μεταξύ, όλοι «οι άλλοι» έχουν κάνει ρουτίνα την δημοσίευση προσωπικών γυμνών ή προκλητικών φωτογραφιών online.

Ενώ είναι λίγοι άνθρωποι που μας συναντούν από κοντά, ο αριθμός των δυνητικών θεατών του ψηφιακού μας εαυτού προσεγγίζει το άπειρο, εξηγεί ο συγγραφέας. Αυτά τα δημοσιεύματα μπορεί να γίνουν εφιάλτης, υποστηρίζει, όταν στο μέλλον ψάχνουμε για δουλειά, υποβάλλουμε αίτηση για εισαγωγή σε μια σχολή ή όταν ξεκινήσουμε μια σχέση. Ο καθηγητής αναφέρεται στο λεγόμενο «online disinhibition effect» και μια τάση να αποκαλύπτουμε online ολοένα περισσότερα λάθη και παραλείψεις μας απ’όσα θα λέγαμε πρόσωπο με πρόσωπο. Έτσι, το παρακάνουμε με τις υπέρμετρες δημοσιεύσεις μας μέχρι να έρθει η ώρα που θα το μετανιώσουμε, μοιάζει να προειδοποιεί εν κατακλείδι.

In.gr Τεχνολογία

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr