Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
Μικρόβιο που ενοχοποιείται για την ακμή έχει και την καλή πλευρά του

Πολλοί έφηβοι κρύφτηκαν από την ντροπή τους όταν χτυπήθηκαν από το «προπιονοβακτηρίδιο», το διαβόητο μικρόβιο που ενοχοποιείται συχνά για την ακμή. Φαίνεται όμως ότι το βακτήριο έχει και την καλή του πλευρά, αφού ορισμένα στελέχη του όχι μόνο δεν προκαλούν σπυράκια αλλά αντίθετα δείχνουν να καθαρίζουν το δέρμα -και ίσως στρατολογηθούν στο μέλλον σε νέες θεραπείες.

Παρόλο που η ακμή είναι εξαιρετικά συχνό πρόβλημα -εκτιμάται ότι ασχημαίνει πάνω από το 80% των Αμερικανών κάποια στιγμή στη ζωή τους- τα αίτιά της δεν έχουν γίνει ακόμα κατανοητά. Η θεραπεία που χρησιμοποιείται σήμερα βασίζεται συνήθως σε αντιβιοτικά, τα οποία περιορίζουν την ανάπτυξη μικροβίων στους πόρους του δέρματος.

Τα αντιβιοτικά όμως δεν κάνουν διακρίσεις ανάμεσα σε καλά και κακά μικρόβια, και η νέα μελέτη υποδεικνύει ότι η ενίσχυση των καλών μικροβίων έναντι των κακών θα ήταν μια καλύτερη προσέγγιση.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες χρησιμοποίησαν αυτοκόλλητες ταινίες για να πάρουν δείγματα από τις μύτες 49 εθελοντών με ακμή και 52 εθελοντών με καθαρό δέρμα.

Στη συνέχεια πραγματοποίησαν γενετικές αναλύσεις στα δείγματα για να ταυτοποιήσουν όλα τα στελέχη του βακτηρίου Propionibacterium acnes.

Η ανάλυση αποκάλυψε την ύπαρξη δεκάδων διαφορετικών στελεχών, από τα οποία τα 66 δεν ήταν γνωστά ως σήμερα. Το ενδιαφέρον όμως ήταν ότι δύο στελέχη (RT4 και RT5) απαντώνται κυρίως σε ανθρώπους με ακμή, ενώ ένα άλλο στέλεχος (RT6) απαντάται σχεδόν αποκλειστικά σε ανθρώπους με καθαρό πρόσωπο.

«Όπως ορισμένα στελέχη βακτηρίων του γιαουρτιού κάνουν καλό στο έντερο, έτσι και αυτό το καλό στέλεχος του P.acnes μπορεί να είναι ωφέλιμο για το δέρμα» σχολιάζει ο Χουίνγκ Λι, επικεφαλής της μελέτης που δημοσιεύεται στο Journal of Investigative Dermatology, μια επιθεώρηση των εκδόσεων Νature.

Τα ευρήματα, ελπίζει ο ερευνητής, θα μπορούσαν να οδηγήσουν μια μέρα σε νέες θεραπείες που θα καταπολεμούν επιλεκτικά τα κακά στελέχη και θα ενθαρρύνουν την ανάπτυξη των καλών.

Στο μεταξύ, ή αντιβίωση ή λίγη ακόμα υπομονή…

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

ΑΕΚ – Παναθηναϊκός 3-0: Πήρε το ντέρμπι και πήγε στο +4 (vids)

Η ΑΕΚ νίκησε τον Παναθηναϊκό στη Νέα Φιλαδέλφεια και βρίσκεται στο +4 από τους Πράσινους – Δύο γκολ ο Ελίασον, ένα ο Πόνσε.

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024