Η ανακοίνωση της Nvidia ήταν η πρώτη που εντυπωσίασε τους απανταχού θιασώτες της CES 2013. Η εταιρεία που έχει συνδέσει το όνομά της με το (καλό) παιχνίδι, δεν περιορίστηκε στην ανακοίνωση του διαδόχου του επεξεργαστή Tegra 3, αλλά γνωστοποίησε τα σχέδιά της για την διάθεση μιας φορητής παιχνιδομηχανής διαφορετικής από τις άλλες.

Ο Tegra 4 έχει τέσσερις πυρήνες ARM Cortex-A15, 72 πυρήνες GPU αφοσιωμένους στην επεξεργασία γραφικών και (κατ’επιλογή) το πρώτο μόντεμ της Nvidia 4G LTE. Κατά την παρουσίασή του, η Nvidia υποστήριξε πως ένα σύστημα βασισμένο σε Tegra 4 είναι ταχύτερο από το iPad 4, το Nexus 10, το Droid DNA και το Kindle Fire HD (με αυτή την σειρά), τουλάχιστον στην φόρτωση ιστοσελίδων. Ενδεικτικά, στο πρότυπο σύστημα με Tegra 4, για 25 ιστοσελίδες χρειάστηκαν 27 δευτερόλεπτα, όταν στο Nexus 10 έφτασαν τα 50». Το χαρακτηριστικό στο οποίο έδωσε ιδιαίτερη έμφαση ο κατασκευαστής ηταν η βελτίωση στην λήψη φωτογραφιών και βίντεο σε smartphone ή tablet με Tegra 4, θέτοντας παράλληλα σε λειτουργία όλους τους διαθέσιμους πυρήνες: της κεντρικής μονάδας επεξεργασίας (CPU), της μονάδας επεξεργασίας γραφικών (GPU) και του επεξεργαστή της κάμερας (ISP) με σκοπό να αποδίδεται με λεπτομέρεια η εικόνα ακόμα και όταν πρόκειται για τις υποφωτισμένες περιοχές της σκηνής, με το αποτέλεσμα να ξεπερνά αυτό του λεγόμενου HDR.

Shield για Windows και Android games

Η μεγάλη ανακοίνωση από την Nvidia αφορούσε στα σχέδιά της για την κατασκευή μιας «ανοικτής» φορητής παιχνιδομηχανής με Tegra 4, ένα εγχείρημα που φέρει την κωδική ονομασία Project Shield.

Η αρχιτεκτονική του Tegra 4 (ο οποίος, παρεπιμπτόντως έχει έναν πυρήνα που αναλαμβάνει ό,τι εκτελείται σε mode active standby, αλλά και την αναπαραγωγή μουσικής και βίντεο εξοικονομώντας ενέργεια) επιτρέπει στο Shield να αντέχει 5 έως και 10 ώρες gameplay και 24 ώρες αναπαραγωγή βίντεο σε υψηλή ευκρίνεια.

Τo Shield τρέχει Android και έχει έξοδο HDMI, θύρα microUSB, υποδοχή microSD για επέκταση της μνήμης και 3.5mm έξοδο ήχου. Ο χειρισμός του Shield γίνεται με την αφή αλλά και με ειδικό controller. Το Shield συνδέεται σε τηλεόραση HDTV μέσω HDMI και κατά την επίδειξη της Nvidia συνδέθηκε με μια τηλεόραση 4K για να τρέξει μια εφαρμογή 3D.

To ενδιαφέρον ήταν ότι το Shield επιτρέπει στον παίκτη να παίξει μέσω του Shield όχι μόνο παιχνίδια από το Google Play ή το Tegrazone αλλά και Windows games από το PC (το οποίο αναλαμβάνει το απαιτητικό rendering του περιεχομένου 3D).

To Shield έχει οθόνη 5 ιντσών 1280×720 HD retinal multitouch display, με πυκνότητα εικονοστοιχείων στα 294 dpi) και ο ήχος ξεπερνάει την απόδοση high end PC, όπως αυτά της HP με Beats Audio, αναφέρθηκε χαρακτηριστικά κατά την παρουσίαση.

Πάντως, η Nvidia δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για την εμπορική διάθεση του «Shield», το οποίο θα βαπτιστεί επίσημα όταν κυκλοφορήσει.

Τέλος, η Nvidia δήλωσε έτοιμη να συνδράμει την υλοποίηση υπηρεσιών gaming από το cloud, αποδεσμεύοντας τα παιχνίδια από το «κουτί» τους. Η απαιτητική επεξεργασία θα γίνεται σε παντοδύναμους server και το παιχνίδι θα μεταδίδεται με τεχνολογία ροής στον παίκτη. Η Nvidia δήλωσε πως τουλάχιστον έξι μεγάλες υπηρεσίες gaming ετοιμάζονται να αξιοποιήσουν την NVidia GRID Cloud Platform.

In.gr Τεχνολογία

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr