Τρίτη 16 Απριλίου 2024
Ο πιθανός πιο μακρινός γαλαξίας είναι λίγο νεαρότερος από το Σύμπαν

Τα διαστημικά τηλεσκόπια Hubble και Spitzer εντόπισαν έναν γαλαξία που εκτιμάται ότι έχει ηλικία τουλάχιστον 13,3 δισεκατομμυρίων ετών. Αν οι υπολογισμοί ευσταθούν, πρόκειται για τον αρχαιότερο και πιο απομακρυσμένο γαλαξία που έχει εντοπιστεί ποτέ, μόλις 420 εκατομμύρια χρόνια νεαρότερο από το ίδιο το Σύμπαν.

Διεθνής ομάδα ερευνητών χρησιμοποιώντας τα διαστημικά τηλεσκόπια Hubble και Spitzer εντόπισαν ένα πανάρχαιο και πολύ μακρινό γαλαξία. Αν επιβεβαιωθούν οι υπολογισμοί που έχουν κάνει ο γαλαξίας αυτός θα είναι ο αρχαιότερος και πιο μακρινός που έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα. Την ανακάλυψη έκαναν ερευνητές του προγράμματος CLASH οι οποίοι εντόπισαν τον MACS00647-JD. Ο γαλαξίας βρίσκεται σε απόσταση 13,3 δισ. ετών φωτός από εμάς, δηλαδή δημιουργήθηκε 420 εκατομμύρια έτη μετά τη γέννηση του Σύμπαντος.

Ο γαλαξίας λάμπει μόνο στα ερυθρά μήκη του φάσματος και η ερευνητική ομάδα αναφέρει ότι έχει εντοπίσει και άλλους παρόμοιους γαλαξίες στην μελέτη των οποίων θα επικεντρωθεί σε μια προσπάθεια να κάνει μια γαλαξιακή χαρτογράφηση της πρώιμης εποχής του Σύμπαντος.Η ανακάλυψη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Astrophysical Journal».

Βήμα Science

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

8 Ιουλίου-15 Απριλίου: τόσο διάστημα περίμενε ο Σλούκας…

Η μετακίνηση του Κώστα Σλούκα στον Παναθηναϊκό και η ανακοίνωση στις 8 Ιουλίου ήταν μια στιγμή που έφερε δονήσεις στο ελληνικό και ευρωπαϊκό μπάσκετ.

Τρίτη 16 Απριλίου 2024