Με την απειλή προστίμου 10% επί των ετήσιων εσόδων της για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά της διαδικτυακής αναζήτησης και διαφήμισης στην Ευρώπη να πλανάται πάνω από το κεφάλι της, η Google καλείται να αλλάξει «εντός μερικών εβδομάδων» τις πρακτικές που ακολουθεί εις βάρος των ανταγωνιστών της. Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα ανταγωνισμού εξέθεσε τα τέσσερα σημεία-αγκάθια στον τρόπο με τον οποίο επιχειρεί η Google στην Ε.Ε.

Ο Χοακίν Αλμούνια μίλησε την 21η Μάη από τις Βρυξέλλες για την έρευνα που διεξάγει από τον Νοέμβριο του 2010 η Επιτροπή μετά από καταγγελίες ότι η Google καταχράζεται την ηγετική της θέση στην ευρωπαϊκή αγορά.

Δήλωσε μάλιστα ότι, από τότε οι καταγγελίες αυξάνονταν και η έρευνα έλαβε μεγάλες διαστάσεις. Από την μεγάλη αυτή έρευνα στην αγορά, προέκυψαν τα ακόλουθα τέσσερα σημεία, δήλωσε ο αντιπρόεδρος για θέματα ανταγωνισμού στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τονίζοντας προηγουμένως ότι θα ήταν προς όφελος των ταχέως αναπτυσσόμενων αγορών του Διαδικτύου και των χρηστών τα θέματα που εγείρουν οι διαπιστώσεις αυτές να επιλυθούν το ταχύτερο, παρακάμπτοντας χρονοβόρες διαδικασίες.

Ο Χ.Αλμούνια είπε επίσης πως, δεδομένου ότι η Google ήδη εμφανίζεται πρόθυμη να συζητήσει τις ανησυχίες της Επιτροπής, θα της δώσει την ευκαιρία να επιδείξει η ίδια τα διορθωτικά μέτρα που μπορεί να πάρει εντός μερικών εβδομάδων ώστε να αντιμετωπιστούν οι ακόλουθες ανησυχίες της Επιτροπής:
 

  • H μηχανή αναζήτησης της Google εμφανίζει αποτελέσματα από τις εξειδικευμένες μηχανές αναζήτησης της ίδιας, όπως για παράδειγμα ειδήσεις, εστιατόρια ή προϊόντα. Ο τρόπος προβολής των αποτελεσμάτων αυτών κρίνεται προνομιακός εις βάρος ανταγωνιστικών κάθετων μηχανών. 
  • Η Google αντιγράφει περιεχόμενο από ανταγωνιστικές εξειδικευμένες μηχανές αναζήτησης και το προβάλλει στα αποτελέσματα της δικής της μηχανής (όπως για παράδειγμα review από χρήστες). Ενδέχεται να αντιγράφει πρωτογενές υλικό από τους δικτυακούς τόπους των ανταγωνιστών της και να το χρησιμοποιεί σε δικούς της δικτυακούς τόπους χωρίς εξουσιοδότηση. Αυτή η πρακτική είναι επιβλαβής, ιδιαίτερα σε ταξιδιωτικά σάιτ ή σε οδηγούς ψυχαγωγίας. (Σχετικές αναφορές έχουν κάνει στην Επιτροπή, Yelp και TripAdvisor, σχετικά με την προβολή σχολίων από χρήστες στην υπηρεσία Google Places, αν και έχουν αφαιρεθεί από τον Ιούλιο του 2011)
  • Οι συμφωνίες που δεσμεύουν τους δικτυακούς τόπους που συνεργάζονται με την Google για την προβολή σε αυτούς προβεβλημένων διαφημίσεων μαζί με τα αποτελέσματα αναζήτησης αποδεικνύονται στην πράξη αποκλειστικές και ως εκ τούτου αποκλείουν την συνεργασία με άλλες μηχανές αναζήτησης.
  • Υπάρχουν περιορισμοί στην μεταφερσιμότητα μιας διαφημιστικής καμπάνιας που έχει τοποθετηθεί πάνω στην πλατφόρμα του AdWords σε ανταγωνιστικά διαδικτυακά διαφημιστικά προγράμματα.

Ο αντιπρόεδρος Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έστειλε επιστολή στον διευθύνοντα σύμβουλο της Google, Έρικ Σμιντ με τις προαναφερόμενες ανησυχίες καλώντας την Google να προτείνει εντός μερικών εβδομάδων διορθωτικά μέτρα. Εάν πράγματι ανταποκριθεί, θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις για να συμφωνηθούν τα τελικά μέτρα.

«Ελπίζω ότι η Google θα αξιοποιήσει αυτή την ευκαιρία προς όφελος του ανταγωνισμού και της καινοτομίας σε αυτόν τον τομέα», καταλήγει ο Χ.Αλμούνια.

In.gr Τεχνολογία

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr