Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η Αφροδίτη Σημίτη αποκλειστικά στο in.gr/TV

Η Αφροδίτη Σημίτη αποκλειστικά στο in.gr/TV

Την ακούμε κάθε πρωί από τη ραδιοφωνική συχνότητα του Best 92,6 και μας ταξιδεύει με τη φωνή της. Η γνωστή ραδιοφωνική παραγωγός, ηθοποιός και εκφωνήτρια διαφημίσεων, μιλά αποκλειστικά στο in.gr/TV. Συνέντευξη στην Εύα Χατζηαργυροπούλου ΕΡ. Είστε χρόνια στο χώρο των ΜΜΕ., Εχετε κάνει ραδιόφωνο, τηλεόραση, ακούγεστε σε διαφημίσεις, έχετε παίξει σε σίριαλ. Τελικά το ραδιόφωνο […]

Την ακούμε κάθε πρωί από τη ραδιοφωνική συχνότητα του Best 92,6 και μας ταξιδεύει με τη φωνή της. Η γνωστή ραδιοφωνική παραγωγός, ηθοποιός και εκφωνήτρια διαφημίσεων, μιλά αποκλειστικά στο in.gr/TV.
Συνέντευξη στην Εύα Χατζηαργυροπούλου

ΕΡ. Είστε χρόνια στο χώρο των ΜΜΕ., Εχετε κάνει ραδιόφωνο, τηλεόραση, ακούγεστε σε διαφημίσεις, έχετε παίξει σε σίριαλ. Τελικά το ραδιόφωνο είναι η μεγάλη σας αγάπη;
ΑΠ.
Ναι είναι η μεγάλη μου αγάπη, μου ταιριάζει περισσότερο, ταιριάζει σε μένα. Μεγάλωσα με ραδιόφωνο, ήμουν και ακροάτρια, πριν γίνω ραδιοφωνική παραγωγός. Η πρώτη μου κίνηση το πρωί είναι να ανοίξω το ραδιόφωνο, όπως και η τελευταία πριν κοιμηθώ. Ανοίγει βέβαια και η τηλεόραση, αλλά η επικοινωνία στο ραδιόφωνο είναι το μεγάλο ατού, ο πόλος έλξης, γιατί έχει αλλάξει στην πορεία του, όταν εγώ ξεκίνησα, οι ακροατές μας στέλνανε fax ή έπαιρναν τηλέφωνο.
Τώρα μπορεί να είναι στην Ν. Υόρκη και να σε ακούει και να σου ζητάει ένα τραγούδι, μέσω internet, έχει γίνει αμφίδρομο το ραδιόφωνο πια, διαδραστικό.

ΕΡ. Εκφωνείτε διαφημίσεις αρκετά χρόνια; Ποια προσόντα πιστεύετε ότι απαιτούνται γι αυτή τη δουλειά.
ΑΠ.
Είναι λίγο περίεργο, γιατί μπορείς να ακούς μια φωνή ωραία, καθαρή, με καλή άρθρωση και ωραία χροιά, και να μην κολλήσει. Δεν έχω βρει ακόμα τη μαγική συνταγή. Λένε ότι η φωνή ηχεί την ψυχή.
Δεν ξέρω τι μπορεί να σημαίνει αυτό. Στη διαφήμιση χρειάζεται να είναι πολύ εκφραστική η φωνή. Δηλαδή κάθε γράμμα, γιατί στις διαφημίσεις δεν μιλάμε και πολύ φυσιολογικά, όπως μιλάμε στη ζωή μας, αλλά πρέπει να είναι όλα τονισμένα, σε κάθε λέξη να βγαίνει το συναίσθημα, κάτι δυνατό.
Σίγουρα με έχει βοηθήσει πολύ στην μέχρι τώρα πορεία μου στο ότι πήγα στη δραματική σχολή, έχω κάνει και σεμινάρια φωνητικής στο εξωτερικό, αλλά πάντα είχα το φόβο, δεν έπαιζα βέβαια ποτέ στο θέατρο, δεν μου ήταν εύκολο να παίζω μπροστά στο κοινό, ίσως γι αυτό μου βγήκε στη φωνή και βρίσκομαι στο ραδιόφωνο, γιατί κρύβομαι και δεν με βλέπουν. Στην τηλεόραση είναι διαφορετικό, βέβαια λένε πως ο καλός ηθοποιός θα γίνει κακός εκφωνητής, μπορεί να ισχύει και το ανάποδο. Ξέρω πολλούς εξαιρετικούς εκφωνητές πρώτης γραμμής, που είναι «κακοί» ηθοποιοί.

ΕΡ. Πιστεύετε ότι αυτή η ειδικότητα αγγίζει πιο πολύ τους ηθοποιούς, ότι δηλαδή η εκφώνηση είναι ένας ρόλος;
ΑΠ. Δεν θα το έλεγα, οι εκφωνητές ανήκουν στο σωματείο των εκφωνητών, τι οποίο λέγεται Σωματείο Ερμηνευτών Διαφημιστικών Κειμένων (ΣΕΔΚ) και δεν απαρτίζεται από ηθοποιούς μόνο. Η εκφώνηση δεν απαιτεί την υποκριτική, δηλαδή του να είναι κάποιος ηθοποιός. Εγώ κάνω εκφωνήσεις, ότι είναι δηλαδή καθαρά εκφωνητικό, δεν κάνω ότι απαιτεί η υποκριτική. Δεν κάνω καθόλου ρόλους.
Αν ήμουν απλώς μια ηθοποιός και η φωνή μου δεν έκανε για εκφώνηση διαφημίσεων θα ήμουν ηθοποιός. Αν μπορoύσα να μην το έκανα δεν θα το έκανα, δεν μου αρέσει να με «ξεπουλάω». Μικρή μου άρεσε να βλέπω διαφημίσεις και να σκέφτομαι πως θα το έλεγα εγώ. Για Νομική πήγαινα αλλά αλλού μου βγήκε…

ΕΡ. Οι χρηματικές απολαβές από την εκφώνηση διαφημίσεων και είναι μεγάλες;
ΑΠ.
Παλιότερα ναι, όπως και σε όλα τα πράγματα. Εξαρτάται βέβαια. Γιατί εγώ ήμουνα τυχερή, μετά από τόσα χρόνια ήθελα και εγώ να αμοίβομαι καλά. Στις διαφημίσεις τα χρήματα είναι τα ίδια, γιατί υπάρχει το σωματείο που ορίζει την κατώτερη τιμή και αυτή έχω. Από εκεί και πέρα εξαρτάται ο καθένας πόσο θέλει να δουλεύει, βάζοντας μια δική του τιμή. Εγώ επιλέγω προιόντα, επιλέγω κείμενα, αν δεν μου αρέσει το κείμενο, δεν το κάνω, κάνω πράγματα, που μου αρέσουν και που πιστεύω ότι ταιριάζουν σε εμένα και εγώ σε αυτά.
Αν τα έκανα όλα (όπως πολλοί φίλοι μου), ίσως τότε θα έλεγα πως το επάγγελμα της εκφώνησης διαφημίσεων είναι επικερδές. Πάντως από το ραδιόφωνο μόνο δεν μπορείς να ζήσεις. Όχι τώρα μόνο με την κρίση, αλλά από πάντα.

ΕΡ. Και οι εκφωνήσεις στην τηλεόραση;
ΑΠ.
Τις εκφωνήσεις στην τηλεόραση τις άρχισα μαζί με το ραδιόφωνο, το 1989. Το πρώτο μου διαφημιστικό ήταν για το περιοδικό Men (στον Τερζόπουλο).

ΕΡ. Ποια είναι η αγαπημένη σας διαφήμιση και ποιά αυτή που δεν μπορείτε να ακούτε;
ΑΠ.
Την δική μου φωνή στις διαφημίσεις δεν μπορώ να την ακούω, εκτός από την πρώτη φορά. Γενικά οι καλογυρισμένες και καλοδουλεμένες διαφημίσεις μου αρέσουν, δεν μου έρχεται τώρα κάποια στο μυαλό, αλλά υπάρχουν μερικά μικρά αριστουργήματα, η διαφήμιση είναι ενας μικρός κινηματογράφος και σε άλλες αναρωτιώμαι, πως είναι δυνατόν να πλήρωσε αυτός.

ΕΡ. Πως βλέπεις την τηλεόραση; Βρίσκεται στην τέλεια παρακμή της;
ΑΠ.
Δεν συμφωνώ, γιατί είδαμε πράγματα εξαιρετικά, με τελευταίο το «Νησί». Καλύτερα να γίνονται λιγότερες και καλύτερες δουλειές. Θα μου πεις οι ηθοποιοί τι φταίνε, αλλά πιστεύω ότι θα την βρούμε την άκρη. Ανήκω στους αισιόδοξους, σε πολλούς τομείς δεν πηγαίναμε καλά, όπως και στην τηλεόραση, άρα ήρθε η ώρα να αλλάξουμε πολλά πράγματα.
Θα έρθουν ιδέες, μέχρι τώρα η τηλεόραση βασιζόταν στο χρήμα, τις υπερπαραγωγές και στη χλιδή, τώρα θα βασίζεται στην ιδέα. Και αυτό νομίζω έχουμε ανάγκη την ουσία. Έχουν μειωθεί οι παραγωγές δραματικά και οι ηθοποιοί ζορίζονται είναι αλήθεια, αλλά είναι και πάρα πολλοί, όπως όλα τα έχουμε πολλά π.χ. οι τράπεζες….

ΕΡ. Χαρίσατε τη φωνή της στη νέα σειρά του Disney Junior «Ένα ποίημα», μια σειρά από 12 ποιήματα όμορφα επενδυμένα με κινούμενα σχέδια, παρουσιάζοντας το πρώτο ποίημα, «Το Ποίημα της Μητέρας». Είναι η πρώτη σας συμμετοχή σε κάτι παιδικό;
ΑΠ.
Έχω συνεργαστεί και παλιά με την Disney και σε κινηματογραφικές ταινίες της, οπότε ήταν ιδιαίτερη χαρά για μένα, η καινούρια πρόσκληση από την εταιρεία.

ΕΡ. Καριέρα ή οικογένεια;
ΑΠ.
Παιδιά πάνω από όλα. Καριέρα ποτέ δεν έκανα, δούλευα, γιατί έτσι το βλέπω. Και πάνω από τη δουλειά τα παιδιά και η οικογένεια.

entertainment.in.gr

Sports in

Πολεμώντας στην… αυλή του

Ο Ολυμπιακός του Γιώργου Μπαρτζώκα είναι ο «λάθος» αντίπαλος playoffs. Και η Μπαρτσελόνα χθες βράδυ ήδη κατάλαβε το «γιατί»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024