Τρίτη 02 Ιανουαρίου 2018, 12:50

in.gr » Ψυχαγωγία » Θέατρο -Χορός

Η Τζωρτζίνα Λιώση μιλά στο in.gr για το «Lolita Reversed»

Η Τζωρτζίνα Λιώση είναι από τις περιπτώσεις που η ομορφιά, το ταλέντο και το μυαλό συνδυάζονται αρμονικά. Το ευρύ κοινό τη γνώρισε μέσα από τη συμμετοχή της στην τηλεοπτική σειρά «Ταμάμ». Είχαν προηγηθεί όμως δύο κινηματογραφικές της εμφανίσεις στην ταινία «Κανένας» του Χρήστου Νικολέρη και στο «Η αγάπη έρχεται στο τέλος» του Βασίλη Κεχαγιά. Αν στα παραπάνω προσθέσετε ένα πτυχίο στη Ψυχολογία – Φιλοσοφία και ένα μεταπτυχιακό στην Εγκληματολογία, μπορείτε να καταλάβετε εύκολα ότι η Τζωρτζίνα δεν είναι η celebrity της μίας σεζόν.

Φέτος υποδύεται την προκλητική, ανήλικη Λολίτα στο έργο του Χρήστου Καρασαββίδη “Lolita Reversed”, που μετά από μία επιτυχημένη πορεία στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού και το θέατρο Επί Κολωνώ, συνεχίζει τις παραστάσεις του στο θέατρο Tempus Verum – Εν Αθήναις στο Γκάζι κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00 μέχρι τις 25 Ιανουαρίου.
Πρόκειται για μία αναθεωρημένη εκδοχή του διάσημου μυθιστορήματος του Ναμπόκοφ, που θέλει έναν μεσήλικα σκηνοθέτη να νοικιάζει δωμάτιο στο σπίτι μιας όμορφης χήρας και να έλκεται παθολογικά από τη δεκατριάχρονη κόρη της με την οποία και δημιουργεί δεσμό. Η πιο διάσημη παράνομη ερωτική ιστορία του κόσμου έρχεται στο σήμερα και να ξαναγράφεται από την αρχή.
Η Τζωρτζίνα Λιώση μιλάει στο in.gr για την ηρωίδα της και την παράσταση, που έκανε αίσθηση.

Τι συναισθήματα σας γεννάει η ηρωίδα σας; Μπορείτε να την καταλάβετε ή ακόμα και να τη δικαιολογήσετε μέσα σας;
Ξεκίνησα με ανοιχτό χώρο και πολλή παρατήρηση και είδα να αναδύονται διαθέσεις και στιγμές μέσα απ’ τις οποίες άρχισε να σχηματίζεται το πρώτο σκίτσο της. Φυσικά δεν απέφυγα την κρίση στα πρώτα στάδια, αλλά γρήγορα μεταστράφηκε σε κατανόηση. Όλα, αν ανακαλύψεις τα γιατί από πίσω και τους ρίξεις το φως της ανάγκης, αποκτούν οντότητα αυθύπαρκτη χωρίς απαραίτητα να παίρνεις κάποια θέση. Δεν έχεις λοιπόν ύστερα παρά να ακολουθήσεις την πορεία του όποιου ρόλου σαν ό,τι κάνει να είναι έτσι επειδή δεν μπορεί να κάνει αλλιώς.

Ποιός πιστεύετε ότι είναι το θύμα και ποιος ο θύτης στην παράνομη ερωτική ιστορία του Σκηνοθέτη και της 13χρονης Νίνας (Λολίτας); Υπάρχουν ξεκάθαροι ρόλοι;
Ενώ φαινομενικά πρόκειται για μια ιστορία όπου ο καθηγητής μοιάζει σαν τον απόλυτο διαφθορέα του ανήλικου νυμφιδίου, θα ήταν αφελές από μέρους μας να πάρουμε πολωμένη θέση επί του γεγονότος, πολλώ δε μάλλον όταν πρόκειται για ένα καλλιτεχνικό έργο. Οι ρόλοι μεταξύ θύματος και θύτη είναι ασφαλώς δυσδιάκριτοι όταν μιλάμε για ανθρώπους ολικώς παραδεδομένους στα πάθη τους. Η πρόκληση είναι βασικός πυλώνας της εξέλιξης της ιστορίας κι αυτή είναι προδήλως ένα όπλο της Λολίτας. Η διαχωριστική γραμμή προσπερνιέται συνεχώς κι απ’ τους δυο κι αυτό είναι το ζητούμενο: να εξερευνηθεί κάθε οπτική γωνία αυτής της παράνομης σχέσης. Ποιός καταστρέφεται περισσότερο; Εκείνος που προκαλεί ή εκείνος που δέχεται; Αν δεν δεχτούμε πως κι οι δυο ζωές είναι κοσμικά επικηρυγμένες…

Στον έρωτα επιτρέπονται τα πάντα; Ή υπάρχουν κόκκινες γραμμές;
Υπάρχουν όλα παντού. Είτε στον έρωτα είτε στη μοναξιά. Εξαρτάται απ’ τη χρήση και την κρίση. Φυσικά στον έρωτα υπάρχει αυτό που λέγεται αδρεναλίνη γι’ αυτό και διαρκώς προκύπτει αυτή η κατά τ´ άλλα αδιάφορη ερώτηση. Το θέμα λοιπόν είναι τι την κάνεις αυτή την αδρεναλίνη και πώς τη διαχειρίζεσαι ώστε να μην σε εκτοξεύσει απλώς εν μία νυκτί στα αστέρια κι ύστερα σε τσακίσει απρόσμενα στην σκληρή νηφάλια πραγματικότητα. Αν γίνεται κατάχρηση τότε χάνεις τον άλλον και ερωτεύεσαι την ουσία αυτή καθαυτή, άρα τον ίδιο τον έρωτα σαν κατάσταση/διέγερση και άρα από μέσον γίνεται ζητούμενο και τελικά κτήση και καταστροφή. Αν πάλι γίνει με σκοπό την κοινή διαρκή διάνοιξη προς τα έξω, προς τον άλλον και για τον άλλον ώστε μόνο να βαθαίνει όχι το ''εγώ'' μου αλλά το ''ανάμεσα'' τότε και όλα επιτρέπονται και γραμμές δεν υπάρχουν.

Πέρα από ηθοποιός έχετε σπουδάσει ψυχολογία και μάλιστα έχετε μεταπτυχιακό στην εγκληματολογία. Με βάση αυτή σας την ιδιότητα θα λέγατε ότι η παιδοφιλία συνιστά έγκλημα ή πρέπει να αντιμετωπίζεται αλλιώς;

Όταν κάτι απειλεί με τρόπο ίσως ανεπανόρθωτο για το μέλλον, την εξέλιξη στη διαμόρφωση του χαρακτήρα ειδικά σε μια ευαίσθητη ακόμη ηλικία ενός ανθρώπου φυσικά δε θα μπορούσα παρά να υποστηρίξω ότι είναι μια ξεκάθαρα εγκληματική πράξη.

Η τηλεοπτική σειρά «Ταμάμ» σας έκανε αναγνωρίσιμη στο ευρύ κοινό. Πώς ονειρεύεστε τη συνέχεια στον χώρο της υποκριτικής; Ποιο είναι το ζητούμενο για εσάς;
Να μπορώ να έχω ίσως λίγο παραπάνω την πολυτέλεια να επιλέγω. Μιλώντας και σε καλλιτεχνικό επίπεδο και σε οικονομικό.

Νατάσα Μαστοράκου
Τι παίζει τώρα Ταινίες της ημέρας