Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2017, 23:35

in.gr » Ψυχαγωγία » Θέατρο -Χορός

H Φ. Αθερίδου και ο Σπ. Χατζηαγγελάκης μιλούν στο in.gr για το «Σεξ Λεξικόν»

Τι γινόταν όταν ένα νεαρό ζευγάρι -το έτος 1978- επιχειρούσε να κάνει έρωτα για πρώτη φορά; Σχεδόν κανείς δε θυμάται πια...

Στο θέατρο 104 όμως κάθε Δευτέρα και Τρίτη οι παλιοί θυμούνται και οι νέοι μαθαίνουν ότι όλα είναι διαφορετικά από τότε, αλλά η πρώτη φορά δεν αλλάζει είτε συμβαίνει στην εποχή του cyber sex είτε στα χρόνια της μεταπολίτευσης.

Η Κάτια και ο Τάκης, οι χαρακτήρες της κωμωδίας «Σεξ Λεξικον: Η επιστήμη του έρωτα» είναι δυο πρόσωπα βγαλμένα από άλλη εποχή. Δύο πρόσωπα που το αθηναϊκό κοινό λάτρεψε για αυτό επιστρέφουν μέσα από νέα διανομή, φρέσκια ματιά και πολλές ανατροπές.

Η Φωτεινή Αθερίδου και ο Σπύρος Χατζηαγγελάκης πρωταγωνιστούν σε μια κωμική ιστορία με άξονα την πρώτη ερωτική εμπειρία δυο νέων ανθρώπων και με έναν ήπιο πολιτικό σχολιασμό στις άκαμπτες ερωτικές πεποιθήσεις και προκαταλήψεις της παλιάς Ελλάδας, του 20ου αιώνα –όπου η γυναίκα δεν επιτρέπεται να έχει «ανεξέλεγκτες σεξ-επαφές» και ο άντρας «πρέπει να αποφεύγει την αυτοϊκανοποίηση για να μην πάθει νευρώσεις».



Το «Σεξ Λεξικόν» είναι ο οδηγός για τον Τάκη και την Κάτια, στο ταξίδι της ενηλικίωσης. Πρόκειται για ένα βοήθημα επιστημονικής φύσεως, ένα «παράλογο» εγχειρίδιο που θα μπερδέψει τους πρωταγωνιστές μας και θα δημιουργήσει τη βάση για μία αληθινή και ευαίσθητη κωμωδία.

Το έργο είναι γραμμένο από τον Σπύρο Δ. Μιχαλόπουλο, δημοσιογράφο και βραβευμένο με το βραβείο Μπότση. Με χιούμορ, τρυφερότητα και φρέσκια ματιά η σκηνοθέτις Αγγελίτα Τσούγκου διεισδύει σ΄ έναν ξεχασμένο χρόνο για να θυμίσει στο κοινό λέξεις, έννοιες, σκέψεις, μια ολόκληρη υπέροχη εποχή.

Με αφορμή την παράσταση ζήτησα από την Φωτεινή και τον Σπύρο να απαντήσουν στις ίδιες ερωτήσεις για τον έρωτα αλλά και τα social media αλλά χωρίς να κρυφοκοιτάει ο ένας τις απαντήσεις του άλλου. Απολαύστε το αποτέλεσμα.

Ποιες λέξεις θα ψάξει σήμερα στο λεξικό ένας νέος που θα έρθει να δει την παράσταση;

Φωτεινή: Xμμ... στο συγκεκριμένο λεξικό ελπίζω καμία. Δεν αφορά τους σημερινούς νέους κάτι τόσο παλιομοδίτικο και οπισθοδρομικό. Στην παράσταση σατιρίζουμε αυτήν την πλευρά της εποχής.

Σπύρος: Αυτές τις λέξεις που θα έψαχνε και ο νέος του 1978. Δεν έχει διαφορά στο πως σκέφτεται ο νέος του 2017 το σεξ και τις έννοιές του με έναν νέο του '78. Οι συνθήκες και η κοινωνία αλλάζουν, η ουσία όχι!

Υπάρχουν συμπεριφορές που θα τον ξενίσουν;

Φ: Φυσικά. Το λεξικό χαρακτηρίζει την ομοφυλοφιλία ως «κατάρα», και «διαστροφή», ή γράφει «η γυναίκα είναι κάτι...», χαρακτηρίζει τη γυναίκα «κάτι» (γέλια), τραγικό.

Σπ: Πιστεύω ότι λίγο ή πολύ ο καθένας που θα δει αυτή την παράσταση θα βρει κοινά σημεία με τον εαυτό του. Παρ’ όλ’ αυτά οι δύο ήρωες είναι πολύ συγκεκριμένοι χαρακτήρες και δεν σημαίνει ότι αντιπροσωπεύουν το σύνολο των νέων σαν προσωπικότητες.


Πόσο έχει αλλάξει η πρώτη φορά για ένα νέο του σήμερα και του τότε;

Φ: Νομίζω πολύ. Πλέον τα πράγματα με την τεχνολογία, και τα facebook, κτλ, έχουν γίνει εύκολα. Ο καθένας έχει πρόσβαση στο σεξ, χωρίς να δυσκολευτεί, κι έτσι δε το επιθυμεί βαθιά. Τότε τα πράγματα ήταν διαφορετικά, έπρεπε να κατακτήσεις τον άλλον, δεν μπορούσες εύκολα να τον βρεις, ούτε να τον απομονώσεις, κι αυτό μεγέθυνε την επιθυμία.

Σπ: Η ουσία είναι πάντα η ίδια. Η ίδια αγωνία, το ίδιο πάθος, το ίδιο «κατόρθωμα». Η αντιλήψεις τις κοινωνίας έχουν αλλάξει και βλέπουμε πλέον τα της σεξουαλικής επαφής πιο «φυσιολογικά» από ότι πριν. Αν και αυτό δεν είναι κανόνας..


Παραμένουν οι νέοι σήμερα ρομαντικοί;

Φ: Πια ο ρομαντισμός είναι λίγο θεωρητικός πιστεύω. Είναι πολύ λίγοι αυτοί που βλέπω που στην πράξη τους είναι ρομαντικοί. Νομίζω πως όλοι είμαστε κάπως ρομαντικοί μέσα μας, το θέμα είναι πως υπάρχει πολύ μοναξιά κι απομόνωση που κανείς δε ξέρει πως να την επικοινωνήσει. Θες να γίνεις ρομαντικός, αλλά δεν ευνοούν οι συνθήκες που λέμε.

Σπ: Αυτό έχει να κάνει με την προσωπικότητα του κάθε ανθρώπου, όχι με την εποχή. Κατά τη γνώμη μου εννοείται πως παραμένουν οι νέοι ρομαντικοί, σίγουρα πολύ περισσότερο από έναν αιώνα πριν όπου τα προξενιά γάμου έδιναν και έπαιρναν.


Το ίντερνετ έχει αλλάξει τον τρόπο που κάνουν οι νέοι σεξ ή είναι απλώς ένα όχημα προσέγγισης;

Φ: Το internet αυτό που έχει κάνει στην ουσία είναι να μας το κάνει εύκολο. Κι αυτό σίγουρα αφαιρεί επιθυμία. Δεν ξέρω, μπορεί τώρα για κάποιους να μην είναι έτσι. Αλλά εγώ θεωρώ η έλλειψη επικοινωνίας , face to face, μας κάνει λίγο λίγο, δειλούς, θλιβερούς και μόνους.

Σπ: Τα social media θεωρώ πως είναι ένα όχημα προσέγγισης. Το σεξ γίνεται με την επαφή δυο σωμάτων και αυτό κάνουν κ οι νέοι τώρα. Τώρα αν μιλάτε για την εύκολη πρόσβαση σε αισθησιακό περιεχόμενο αυτό σίγουρα επηρεάζει την αντίληψή μας για το πως είναι το ιδανικό σεξ. Τα λάθος πρότυπα όμως υπάρχουν παντού όχι μόνο στη βιομηχανία του πορνό.


Τι κοινό έχεις με τον ήρωα/ηρωίδα που υποδύεσαι;

Φ: Είμαι κι εγώ ντροπαλή, και σε πολλά πράγματα είμαι ακόμα μικρή… όπως ο ρόλος μου που είναι στα 17 χρονών.

Σπ: Νομίζω πως δεν έχω κοινά σημεία και αυτό είναι ακόμα πιο ενδιαφέρον. Ο Τάκης είναι ένας αρκετά συντηρητικός νέος, με πιο οπισθοδρομικές αντιλήψεις. Εγώ θα έλεγα πως είμαι ακριβώς το αντίθετο!

Νατάσα Μαστοράκου




Τι παίζει τώρα Ταινίες της ημέρας