Κυριακή 11 Ιουνίου 2017, 09:00

in.gr » Ψυχαγωγία » Μουσική

«Τρίτη Έξοδος»: Η διεκδίκηση της ενηλικίωσης από τρεις μουσικούς

Ενηλικιώθηκαν μέσα από τα τραγούδια τους. Γι’ αυτό και διάλεξαν να τα στεγάσουν κάτω από τον γενικό τίτλο Τρίτη Έξοδος. Καρπός καλλιτεχνικής σχέσης τεσσάρων χρόνων, ο ομώνυμος δίσκος του 18χρονου σήμερα στιχουργού Γιάννη Βασιλόπουλου, του συνθέτη Σπύρου Παρασκευάκου και της 20χρονης ερμηνεύτριας Δήμητρας Σελεμίδου, αποτελεί την ειλικρινή κατάθεση τριών νέων καλλιτεχνών που, ανοίγοντας διάλογο με το σήμερα, εκθέτουν τόσο τις ανησυχίες όσο και τα αιτήματά τους.

Συνοδοιπόρος στο ταξίδι τους ο Φοίβος Δεληβοριάς που συμμετέχει ερμηνεύοντας ένα τραγούδι μαζί με την Δήμητρα Σελεμίδου.

Κοντά τους ο Παρασκευάς Καρασούλος, εκδότης και παραγωγός της Τρίτης Εξόδου και ο συνθέτης Γιώργος Ανδρέου στον ρόλο του ενορχηστρωτή.

Η παρουσίαση των τραγουδιών του δίσκου θα γίνει τη Δευτέρα στις 21:30 στον Ιανό.


H Τρίτη Έξοδος, ο τίτλος του δίσκου σας, μοιάζει να έχει «ποτιστεί» από κάτι συμβολικό. Πώς σχετίζεται με τον κύκλο της ζωής;

Γιάννης Βασιλόπουλος: Στα τέσσερα χρόνια της δημιουργίας της Τρίτης εξόδου, είχαμε την τύχη οι προσωπικές μας αναζητήσεις να συμπίπτουν σε μεγάλο βαθμό. Συνειδητοποιήσαμε με τον Σπύρο και τη Δήμητρα πως, μέσα στο αβέβαιο και επισφαλές οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο της περιόδου που διανύουμε, για να μπορέσουμε να διατηρήσουμε την ταυτότητα μας, να εξελίξουμε εμάς και τις σχέσεις μας, ήταν απαραίτητο να κάνουμε καθημερινότητα την υπέρβαση. Για να ζήσουμε μια ζωή αντάξια των επιθυμιών μας, έπρεπε να την διεκδικήσουμε και επομένως – επιτέλους – να ενηλικιωθούμε.

Σπύρος Παρασκευάκος: Στην ουσία τα τραγούδια μας καταγράφουν στο σύνολό τους ακριβώς αυτή την ενηλικίωση. Μια ενηλικίωση που δεν περιορίζεται στην βιολογική ηλικία, αλλά αποτελεί συνειδητή απόφαση κατά την οποία ο άνθρωπος ανακαλύπτει, αποδέχεται και οριοθετεί την ταυτότητά του, ώστε να μπορέσει στην πορεία να μετεξελιχθεί σε έναν πραγματικά ενεργό πολίτη. Πρόκειται για ένα είδος χειραφέτησης από το γονικό πρότυπο, από τις προσδοκίες και τους περιορισμούς της κοινωνίας και μια ταυτόχρονη αποδοχή της προσωπικής μας αλήθειας. Όταν είχαμε πια την ολοκληρωμένη εικόνα όσων θέλαμε να πούμε με αυτό τον κύκλο τραγουδιών, αποφασίσαμε να του δώσουμε τον τίτλο «Τρίτη έξοδος».

Δήμητρα Σελεμίδου:Ο όρος «τρίτη έξοδος» έχει τις ρίζες του στις αναλύσεις ενός σημαντικού κοινωνικού ψυχολόγου, του ΈριχΦρομ. Σύμφωνα με τον Φρομ, ο άνθρωπος υφίσταται μια συνεχή διαδικασία γέννησηςή,με άλλα λόγια,πραγματοποιεί μία σειρά από εξόδους. Ως πρώτη έξοδος,θεωρείται εκείνη από τη μήτρα,κατά τη βιολογική διαδικασία του τοκετού, ενώ ακολουθεί η δεύτερη έξοδος από το στήθος της μητέρας και σηματοδοτείται από τη διακοπή του μητρικού θηλασμού. Τέλος, η Τρίτη έξοδος ξεκινά τη στιγμή που πραγματοποιούμε αυτόνομα τα πρώτα μας προσωπικά βήματα έξω από την αγκαλιά των ανθρώπων που μας μεγάλωσαν. Είναι η στιγμή που η ενηλικίωση αποτελεί ξεκάθαρα ζήτημα απόφασης.

Πόσο δύσκολο είναι να συντελεστεί η τρίτη και τελευταία έξοδος εάν υποθέσουμε ότι ακολουθεί δύο προηγούμενες εξόδους;

Γ.Β.: Η τρίτη έξοδος διαφοροποιείται από τις δύο προηγούμενες διότι δεν αποτελεί ένα ακόμη αναπόφευκτο βήμα στην εξέλιξή μας μέσα στα χρόνια αλλά, όπως προαναφέραμε, έγκειται στον κάθε άνθρωπο ξεχωριστά να αναλάβει την πραγματοποίηση αυτής της εξόδου. Στην ουσία η Τρίτη έξοδος προϋποθέτει μια διαρκή εσωτερική διαδικασία, μια αναμέτρηση με τον εαυτό μας και τον κόσμο που μας περιβάλλει.

Σ.Π.: Νιώθουμε πως ο τίτλος ήρθε και ταίριαξε με τον δίσκο απόλυτα, για πολλούς λόγους. Φέρει μέσα του κάθε μας βήμα προς την ενηλικίωση, τις εκφάνσεις της αγωνίας μας και τον ενθουσιασμό κάθε μας προσωπικής κατάκτησης. Κάπως έτσι καταλαβαίνουμε πως ο χρόνος και ο χώρος της τρίτης εξόδου είναι ένα άκρως εξατομικευμένο ζήτημα. Είναι το σημείο εκείνο που καθένας μας καλείται να αντιληφθεί την πατρίδα του και ενσυνείδητα πια να την επιλέξει με προσωπική ευθύνη και κόστος.

Δ.Σ.: Πάνω σε αυτή την κατεύθυνση, είναι εξίσου ευχάριστο και συγκινητικό το γεγονός ότι το εξώφυλλο του δίσκου μας, ένα ζωγραφικό έργο του Αχιλλέα Πιστώνη, έχει τόσο μεγάλη συνάφεια με την ιστορία πίσω απ’ τα τραγούδια και τον τίτλο. Στα έργα του Αχιλλέα που φιλοτεχνούν και το εσωτερικό του CD πραγματοποιείται μία σχεδόν παράλληλη αφήγηση με εκείνη των τραγουδιών, σαν να δημιουργήθηκαν μαζί.

Μέσα από την ενασχόλησή σας με το εγχείρημα τι ξεχωρίζετε και πώς θα περιγράφατε τη συνεργασία με τον Φοίβο Δεληβοριά;

Δ.Σ.: Σε αυτό τον κύκλο τραγουδιών έχουν χαραχτεί στιγμές ανεκτίμητης αξίας για εμάς. Είναι μια μας κατάθεση που, έπειτα από δυσκολίες, έπειτα από ρίσκα και κρίσιμες αποφάσεις, είμαστε πανευτυχείς που μπορούμε πια να την μοιραστούμε με τον κόσμο. Και είμαστε τόσο χαρούμενοι για έναν επιπλέον λόγο: η Τρίτη έξοδος θεμελιώθηκε όχι μόνο στην αγάπη και την φιλία των τριών μας,αλλά και αρκετών άλλων ανθρώπων που βρέθηκαν στο πλάι μας.

Γ.Β.: Είναι αλήθεια πως αν αντιμετωπίζουμε αυτό το δίσκο σαν κάτι τόσο σημαντικό για εμάς, είναι και για τους ανθρώπους που συνετέλεσαν στην διαμόρφωσή του. Ο Παρασκευάς Καρασούλος με την Τέταρτη Ακρόαση της Μικρής Άρκτου στάθηκε δίπλα μας και αγκάλιασε τόσο την Τρίτη έξοδο όσο κι εμάς με απίστευτη φροντίδα αποτελώντας,με την υποστηρικτή του παρουσία, μια εξαιρετικά φωτεινή εξαίρεση σε μια εποχή εσωστρέφειας, έλλειψης όρεξης, γενναιοδωρίας και οράματος.

Σ.Π.: Έπειτα, ο Γιώργος Ανδρέου, που υπογράφει την ενορχήστρωση του δίσκου, δημιούργησε έναν ήχο τόσο ταιριαστό και σεβαστικό απέναντι στον κόσμο της Τρίτης εξόδου. Και τέλος ο ΦοίβοςΔεληβοριάς, ήρθε και προσέθεσε τη δική του ιδιαίτερη και μοναδική ματιά στο τραγούδι μας «Ο μόνος και η μόνη» και μας χάρισε απλόχερα μερικές από τις ομορφότερες στιγμές στη δημιουργία του δίσκου. Όλοι μαζί μας έκαναν να επιμείνουμε ακόμα περισσότερο στη διεκδίκηση των ονείρων μας.
Τι παίζει τώρα Ταινίες της ημέρας