Στις ράγες το πρώτο στον κόσμο τρένο που κινείται με υδρογόνο
Η νέα τεχνολογία στα τρένα είναι πιο ακριβή, αλλά και πιο φιλική στο περιβάλλον, καθώς επίσης πιο ήσυχη από πλευράς θορύβου
Spotlight
-
Ποιος είναι ο Ρώσος «βασιλιάς της μίζας» που συνελήφθη για διαφθορά - Η χλιδή, οι βίλες και τα κότερα
-
Τραγική κατάληξη στο θρίλερ εξαφάνισης μοντέλου - Τι συνέβη πραγματικά στην Kaikan Kaennakam;
-
Όμηρος της Χαμάς εμφανίζεται σε βίντεο με ακρωτηριασμένο χέρι - «Οι IDF σκότωσαν 70 από εμάς»
-
«Κρυστάλλινη και ευρέως γνωστή η πορεία μου», απαντά ο Γ. Μώραλης σε δημοσιεύματα για την υπόθεση οπαδικής βίας
Δύο τρένα κατασκευασμένα στη Γαλλία, τα οποία άρχισαν από τη Δευτέρα να κυκλοφορούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της βόρειας Γερμανίας, είναι τα πρώτα στον κόσμο που κινούνται με υδρογόνο.
Τα τρένα Coradia iLint φωτεινού μπλε χρώματος είναι δημιούργημα της γαλλικής εταιρείας Alstom, που φτιάχνει και τα γρήγορα γαλλικά τρένα TGV. Ήδη κινούνται σε μια διαδρομή περίπου 100 χιλιομέτρων ανάμεσα σε γερμανικές πόλεις, οι οποίες έως τώρα συνδέονταν με ντιζελοκίνητα τρένα. Ο σταθμός ανεφοδιασμού τους με υδρογόνο βρίσκεται στο Μπρεμερβέρντε.
Η νέα τεχνολογία στα τρένα είναι πιο ακριβή, αλλά και πιο φιλική στο περιβάλλον, καθώς επίσης πιο ήσυχη από πλευράς θορύβου, κάτι πολύ σημαντικό για τις πόλεις που θέλουν να μειώσουν τόσο τη ρύπανση από τα ορυκτά καύσιμα (λόγω κλιματικής αλλαγής), όσο και την ηχορύπανση.
Η Alstom θα παραδώσει άλλα 14 υδρογονοκίνητα τρένα μηδενικών εκπομπών ρύπων στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας έως το 2021. Και άλλα γερμανικά κρατίδια έχουν εκφράσει ανάλογο ενδιαφέρον.
Τα τρένα είναι εφοδιασμένα με κυψέλες καυσίμου, οι οποίες παράγουν ηλεκτρισμό μέσω ενός συνδυασμού υδρογόνου και οξυγόνου, μια διαδικασία που αφήνει ως υποπροϊόντα στο περιβάλλον μόνο ατμό και νερό. Η έξτρα παραγόμενη ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρίες λιθίου, που επίσης διαθέτει το τρένο.
Το τρένο Coradia iLint μπορεί να διανύσει περίπου 1.000 χιλιόμετρα χωρίς να ανεφοδιασθεί με υδρογόνο, μια απόσταση περίπου ίδια με εκείνη των ντιζελοκίνητων τρένων.
Άλλες χώρες, όπως η Βρετανία, η Ολλανδία, η Δανία, η Νορβηγία, η Ιταλία και ο Καναδάς, ενδιαφέρονται επίσης για τα τρένα υδρογόνου, έκανε γνωστό η Alstom, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο. Στη Γαλλία η κυβέρνηση θέλει το πρώτο τρένο υδρογόνου να τρέξει στο δίκτυο της χώρας έως το 2022.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις