Η tango opera «Μαρία του Μπουένος Άιρες» με τη συναρπαστική μουσική του Astor Piazzolla, ανεβαίνει στο Ηρώδειο για μια μοναδική βραδιά με πανσέληνο, την Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου.

Είναι η παγκόσμια πρώτη χορογραφημενη opera tango από τους διάσημους χορογράφους Alejandro Aquino & Natalia Hills με 14 χορευτές, 10 ηθοποιούς – χορωδούς και εννιαμελή ορχήστρα. 50 χρόνια μετά την πρεμιέρα της όπερας η  μαγική φωνή του Buenos Aires, Amelita Baltar, η μούσα και σύντροφος του Astor Piazzola, θα ερμηνεύσει τις ωραιότερες Άριες tango  που γράφτηκαν ποτέ.

H tango opera «Μαρία του Μπουένος Άιρες»  σε μουσική του Astor Piazzolla και λιμπρέτο του Horacio Ferrer είναι το πλέον αντιπροσωπευτικό έργο του είδους. Έκανε πρεμιέρα, 50 χρόνια πριν,  στις 4 Μαΐου του 1968 στο Μπουένος Άιρες και αποτελεί την κορωνίδα της δημιουργίας του Piazzolla έχοντας παρουσιαστεί στις σπουδαιότερες οπερατικές σκηνές και σημαντικότερα φεστιβάλ  του κόσμου: Houston Grand Opera (1991), Covent Garden Festival (2000), Grand Thermae Villa (2003), Teatro Nacional de São João (2006), Edinburgh Festival (2010), Milwaukee Opera (2011), Cincinnati Opera (2012), Florida Grand Opera (2013), Syracuse Opera (2014), Anchorage Opera (2016), Opera Grand Rapids (2016), Atlanta Opera (2017), Mill City Summer Opera (2017).

Η μουσική της «Μαρίας του Μπουένος Άιρες» στηρίζεται κυρίως στο νέο τάνγκο – nuevo tango-  ένα είδος που ανέδειξε κυρίως ο Piazzolla. Στην βάση του βρίσκεται φυσικά το αργεντίνικο tango, μπολιασμένο όμως με στοιχεία από άλλα είδη, την τζαζ και την κλασική μουσική. Βέβαιο είναι ότι ο συνθέτης Piazzolla και ο λιμπρετίστας Ferrer δούλεψαν στενά σκηνή προς σκηνή το έργο. Ο Piazzolla χρησιμοποίησε διαφορετικά είδη tango για κάθε μία από τις περιόδους στη ζωή της Μαρίας – παραδοσιακό, ρομαντικό, σύγχρονο- όπως επίσης άλλα είδη μουσικής, το βαλς και τα τραγούδια των πάμπας, δηλαδή των περιοχών που περιβάλλουν το Μπουένος Άιρες.

H Αμελίτα Μπαλτάρ βρήκε λίγο χρόνο να εξηγήσει τι θα δούμε στις 25 Σεπτεμβρίου στο Ηρώδειο.

 

 

Σε ποια ηλικία ξεκινήσατε να τραγουδάτε επαγγελματικά;

Στα 22 μου χρόνια, με μουσική φολκλόρ αργεντίνικη. Από μικρή ήθελα να δράσω στον χώρο της τέχνης .Δεν το μετάνιωσα ποτέ! Ήθελα να γίνω ηθοποιός, τραγουδίστρια και καλλιτέχνης. Σπούδασα κιθάρα από πολύ μικρή και το 1962 ξεκίνησα την επαγγελματική μου καριέρα ως τραγουδίστρια, τραγουδώντας φολκλόρ. Υπήρξα μέλος του «Quinteto Sombras» ως τραγουδίστρια και επίσης έκανα εμφανίσεις ως σολίστ με κιθάρα. Λίγα χρόνια αργότερα συναντήθηκαν οι δρόμοι μας με τον Πιατσόλα και ξεκίνησε η κοινή μας μουσική πορεία.

Τι αισθάνεστε γνωρίζοντας ότι θα τραγουδήσετε στο Ηρώδειο, ένα σύμβολο της ελληνικής κουλτούρας;

Νιώθω περήφανη  και ιδιαίτερα χαρούμενη . Είναι η πρώτη φορά που επισκέπτομαι την Αθήνα κι αισθάνομαι, μεγάλο σεβασμό και τιμή. Πιστεύω ότι το αξίζω και περιμένω ανυπόμονα να έρθει αυτή η στιγμή που θα με κάνει πολύ ευτυχισμένη. Σε έναν τόσο σημαντικό χώρο θα ερμηνεύσω ένα σημαντικό έργο για μένα αλλά και την αργεντίνικη μουσική. Η Maria του Μπουένος Άιρες κλείνει τα 50 της χρόνια. Ανυπομονώ να σας τραγουδήσω τον Πιατσόλα με όλο μου το είναι!

Πώς είναι η ζωή σήμερα στην Αργεντινή;

Υπέροχη και συγχρόνως πολύ δύσκολη. Τα οικονομικά προβλήματα που κι εσείς τα γνωρίζετε πολύ καλά μας βλάπτουν, αλλά έχουμε περάσει χειρότερες εποχές και ήταν ανθρώπινες. Κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει το στρατιωτικό πραξικόπημα που τόσο κακό μάς έκανε…..

Τι μήνυμα θέλετε να δώσετε στον κόσμο;

Ότι η δύναμη δεν είναι τα χρήματα, είναι η αγάπη στον διπλανό, αυτός που βρίσκεται στο πλευρό μας αν και χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά είναι αυτός που θα σώσει τον κόσμο. Ας μην ξεχνάμε ότι η αγάπη έρχεται από τον Θεό και είναι αυτός που θα μας φέρει κοντά στην ΕΙΡΗΝΗ.

Να ζούμε με πάθος κάθε στιγμή γιατί το μέλλον γίνεται γρήγορα παρόν ….

Τι σας άφησε η μουσική σας σχέση με τον Πιατσόλα;

Πολλά τραγούδια και μία πιο βαθιά γνώση για το τι είναι καλή και κακή μουσική.

Ζήσαμε μαζί έντονα χρόνια, πολυάριθμες περιοδείες στο εξωτερικό για χάρη της Αργεντινής μας που είναι τόσο σπουδαία!!! Η Βραζιλία ήταν η χώρα που κατάλαβε πρώτη τα έργα των Φερέρ και Πιατσόλα, πριν την Αργεντινή.

Εν τέλει, να ταξιδεύεις στον κόσμο και να είσαι η σκιά της ιδιοφυίας του Άστορ Πιατσόλα μου κόστισε λίγο και ταυτόχρονα με διασκέδαζε. Ενεργούσα σαν παρατηρήτρια και ο Πιατσόλα ήταν μία προσωπικότητα με πολύ χιούμορ πέραν του δυνατού του χαρακτήρα, σχετικά με τη μουσική, φυσικά. Ήταν 7 χρόνια, από το 1968 μέχρι το 1975, με τα «έτσι» και τα «αλλιώς» τους.