Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Αudi PB-18: Ιχνηλατώντας το αύριο των επιδόσεων

Αudi PB-18: Ιχνηλατώντας το αύριο των επιδόσεων

Η Audi αποκάλυψε ένα εκκεντρικό από κάθε άποψη, πρωτότυπο υπεραυτοκίνητο με αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία και μη διαπραγματεύσιμες ικανότητες επιδόσεων αλλά και μια πολυσυλλεκτική όσο και καινοτόμο προσέγγιση σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό.

Η γερμανική φίρμα επανέρχεται στην ιδέα ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου supercar αποκαλύπτοντας από την Καλιφόρνια, στο πλαίσιο της Monterey Car Week και του Concours d’ Elegance του Pebble Beach, ένα επιβλητικό όσο και ιδιαίτερα καινοτόμο τεχνολογικά και σχεδιαστικά πρωτότυπο μοντέλο με αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία και καταφανείς σπορ περγαμηνές και προσανατολισμό.


Σε σχεδιαστικό επίπεδο το PB18 e-tron όπως ονομάζεται, αναμιγνύει αισθητικά μοτίβα με διαφορετικές καταβολές συνδυάζοντας το σφηνοειδές σχήμα ενός σπορ coupe με τις σχεδιαστικές ιδιότητες ενός τρίθυρου hatchback όταν το αντικρίζει κανείς σε προφίλ.

Στις λεπτομέρειες που κυριαρχούν συγκαταλέγεται η ευμεγέθης τραπεζοειδής γρίλια που πλαισιώνεται από τις αιχμηρής αισθητικής εισαγωγές αέρα, οι έντονες καμπύλες των θόλων που φιλοξενούν θηριώδεις τροχούς και ο παράξενος συνδυασμός του έντονα κεκλιμένου παρμπρίζ με την σχεδόν επίπεδη οροφή που καταλήγει σε ένα εξίσου ιδιόμορφο, μυτερό πίσω τμήμα στην αιχμή του οποίου διακρίνεται το ενιαίο LED φως φρένου.

Εξίσου εκκεντρικός είναι και ο σχεδιασμός του εσωτερικού ο οποίος θυμίζει cockpit αεροσκάφους καθώς επί τους ουσίας πρόκειται για ένα μονοθέσιο layout που εφόσον χρειαστεί μπορεί να φιλοξενήσει και ένα δεύτερο επιβάτη.

Έτσι, η θέση του οδηγού και το cockpit βρίσκονται στο κέντρο του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας ανεμπόδιστη και ισοκατανεμημένη ορατότητα περιμετρικά του αυτοκινήτου όπως ακριβώς στα μονοθέσια.

Στον εξοπλισμό του Audi PB18 e-tron συγκαταλέγεται επίσης ένα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας το οποίο εκτός από τις ζωτικές ενδείξεις μπορεί να υποδείξει στον οδηγό την ιδανική αγωνιστική γραμμή. Σε περίπτωση συνοδηγού, το κάθισμα και το cockpit μετακινούνται προς τα αριστερά ενώ ένα δεύτερο κάθισμα που στην μονοθέσια διάταξη βρίσκεται πίσω από τον οδηγό μετακινείται προς τα εμπρός.

Το ίδιο εκκεντρικό μοτίβο απηχούν και οι τεχνικές προδιαγραφές του γερμανικού πρωτότυπου, καθώς στα σπλάχνα του φιλοξενείται ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο αποτελούμενο από μια τριπλέτα ηλεκτροκινητήρων τοποθετημένων σε τριγωνική διάταξη, με ένα ηλεκτρικό μοτέρ να αναλαμβάνει τον μπροστινό άξονα και δύο κάθε τροχό του πίσω άξονα.

Η συνδυαστική ισχύς των τριών ηλεκτρικών μοτέρ διαμορφώνεται σε 680 ίππους ενώ στιγμιαία μπορούν να προσφέρουν έως και 775 ίππους με την συνδρομή της λειτουργίας overboost. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, το PB18 e-tron υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα σε χρόνο που ξεπερνά οριακά τα δύο δευτερόλεπτα.

Στο πλαίσιο καινοτομίας που πρεσβεύει το γερμανικό supercar, επιχειρώντας να σκιαγραφήσει τις τεχνολογίες του ηλεκτροκίνητου μέλλοντος, εφοδιάζεται με μπαταρίες στερεού τύπου απόδοσης 95 kWh οι οποίες του εξασφαλίζουν αυτονομία 500 χλμ. ενώ η πλήρης επαναφόρτισή τους απαιτεί μόλις 15 λεπτά μέσω υπερταχυφορτιστή 800 Volt ενώ μπορεί να πραγματοποιηθεί και επαγωγικά.

Για την μεγιστοποίηση της αποδοτικότητάς του, την πέδηση αναλαμβάνουν ουσιαστικά οι ηλεκτροκινητήρες, λειτουργώντας έτσι κατά τη διαδικασία επιβράδυνσης ως σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ενώ τα παραδοσιακά δισκόφρενα παρεμβαίνουν αυτόματα όταν απαιτείται αμεσότερη απόκριση.

Τις προδιαγραφές του PB18 e-tron συμπληρώνει μια σοφιστικέ ενεργή ανάρτηση η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μαγνητικά αμορτισέρ ενώ ενεργά είναι επίσης ο πίσω αεροδυναμικός διαχύτης και η αεροτομή τα οποία αναλόγως με τις συνθήκες φροντίζουν να βελτιστοποιήσουν τη ροή αέρα προς όφελος μεγαλύτερης κάθετης δύναμης ή υψηλότερης ταχύτητας.

Επίσης, πλην των σπορ προδιαγραφών του, αξίζει να σημειωθεί ότι χάρη στον ιδιόμορφο σχεδιασμό του, το PB18 e-tron προσφέρει χώρο αποσκευών που διαμορφώνεται σε 470 λίτρα δηλαδή κάτι λιγότερο από ένα τυπικό VW Golf.

Δυστυχώς -όσο και προφανώς- δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη από την Audi για την υλοποίηση κάτι αντίστοιχου με όρους παραγωγής, χωρίς ωστόσο αυτό να αναιρεί την τόλμη με την οποία η γερμανική φίρμα φαίνεται να επιθυμεί να αντιμετωπίσει το ηλεκτρικό μέλλον.

Sports in

Πολεμώντας στην… αυλή του

Ο Ολυμπιακός του Γιώργου Μπαρτζώκα είναι ο «λάθος» αντίπαλος playoffs. Και η Μπαρτσελόνα χθες βράδυ ήδη κατάλαβε το «γιατί»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024