Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Απεβίωσε ο Sergio Marchionne, πρώην επικεφαλής της FCA

Απεβίωσε ο Sergio Marchionne, πρώην επικεφαλής της FCA

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 66 ετών ένας από τους ικανότερους και πληθωρικότερους CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας ο οποίος στο σύντομο και σαρωτικό πέρασμα του από τον κλάδο κατάφερε να διασώσει δύο αυτοκινητοβιομηχανίες αφήνοντας ανεξίτηλο το στίγμα του όσο και μια βαριά κληρονομιά.

Ένα από τα επιδραστικότερα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας των τελευταίων χρόνων  και ο ιθύνων νους της διάσωσης της Fiat και αργότερα της Chrysler, απεβίωσε σε ηλικία 66 ετών στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Ζυρίχης όπου νοσηλευόταν μετά από επιπλοκές που παρουσιάστηκαν σε πρόσφατο χειρουργείο στο οποίο υπεβλήθη στις αρχές Ιουλίου.

Την είδηση του θανάτου γνωστοποίησε ο πρόεδρος της Fiat-Chrysler Automobiles, John Elkann o οποίος αναφέρει στην ανακοίνωσή του «Δυστυχώς, συνέβη αυτό που φοβόμασταν. Ο Sergio Marchionne, ένας πραγματικός άνδρας και φίλος δεν βρίσκεται πια στη ζωή».

Eπί του παρόντος δεν έχουν δοθεί διευκρινίσεις για τα ακριβή αίτια του θανάτου του πρώην επικεφαλής της FCA, ωστόσο σύμφωνα με τις διαθέσιμες επίσημες πληροφορίες, ο S. Marchionne νοσηλευόταν σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση από την Παρασκευή 20 Ιουλίου, μετά από επιπλοκές που παρουσιάστηκαν κατόπιν προγραμματισμένης εγχείρησης στον ώμο στην οποία υποβλήθηκε στις αρχές του μήνα.

Το Σάββατο 21 Ιουλίου, το Δ.Σ. της FCA ανακοίνωσε ως αντικαταστάτη του τον 54χρονο Mike Manley, πρώην επικεφαλής της Jeep και Ram, επισπεύδοντας τη διαδικασία διαδοχής η οποία πριν την χειροτέρευση της κατάστασης της υγείας του 66χρονου Ιταλοκαναδού, προβλεπόταν να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2019 όταν ο Sergio Marchionne θα αποχωρούσε από το τιμόνι των Fiat-Chrysler, με την ολοκλήρωση του πενταετούς επιχειρηματικού σχεδίου του ομίλου το οποίο είχε εκπονήσει το 2014.

«Ο καλύτερος τρόπος να τιμήσουμε την μνήμη του είναι να αξιοποιήσουμε την κληρονομιά που ο ίδιος δημιούργησε, εξακολουθώντας να επενδύουμε στις αξίες της υπευθυνότητας και να είμαστε ανοιχτόμυαλοι όπως ακριβώς ήταν εκείνος» αναφέρει επίσης ο John Elkann για τον εκλιπόντα ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της Fiat το 2004 καταφέρνοντας να την επαναφέρει στην κερδοφορία σε χρόνο ρεκόρ για τα δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας και στη συνέχεια μέσω του deal με την επίσης ημιθανή Chrysler και μια σειρά έξυπνων κινήσεων μεταξύ των οποίων η ανεξαρτητοποίηση της Ferrari, να τις μετατρέψει στην έβδομη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, εντεκαπλασιάζοντας ουσιαστικά την αξία που πήρε στα χέρια του πριν 14 χρόνια.

Γεννημένος στο Κιέτι της μεταπολεμικής Ιταλίας ο S.Marchionne μετανάστευσε στην ηλικία των 14 ετών με την οικογένειά του στο Τορόντο όπου θα σπούδαζε στη συνέχεια φιλοσοφία, διοίκηση επιχειρήσεων και νομική πριν γίνει ένα πολλά υποσχόμενο στέλεχος που θα ανέβαινε γρήγορα τα σκαλοπάτια της ιεραρχίας με δεδομένες ικανότητες και βαθιά γνώση σε όλο το φάσμα τομέων που αφορούν μια επιχείρηση και τις οποίες συνδύαζε με μια απαράμιλλη αμεσότητα, οξύνοια και οξυδέρκεια την οποία εξέφραζε τόσο μέσω των τολμηρών σχεδίων του σε ό,τι αφορά τη χάραξη της στρατηγικής της FCA όσο και μέσω των εξίσου τολμηρών δηλώσεων που έγιναν ταυτόσημες της παρουσίας του στις διεθνείς εκθέσεις και στις εταιρικές εκδηλώσεις μαζί με τα χαρακτηριστικά σκουρόχρωμα πουλόβερ, απουσία γραβάτας.

Ενδεικτικό είναι ότι όταν ανέλαβε την Fiat το 2004, η άλλοτε πανίσχυρη ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραφε ζημιές ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως από τον πυρήνα των δραστηριοτήτων της και ενώ η πλειονότητα των αναλυτών προέβλεπε την πλήρη κατάρρευσή της.

Σε λιγότερο από δύο χρόνια η Fiat, με επικεφαλής τον Sergio Marchionne θα επέστρεφε στην κερδοφορία χάρη σε ένα τολμηρό σχέδιο που αρχικά προέβλεπε την τακτοποίηση των οικονομικών, ξεκινώντας από τη διευθέτηση των διαφορών με την GM από την οποία απέσπασε δύο δις δολάρια και στη συνέχεια, προχωρώντας στην αναδιάρθρωση του χρέους αλλά και των δραστηριοτήτων της και σε δεύτερη φάση την επένδυση 10 δισεκατομμυρίων ευρώ για την εξέλιξη 20 νέων μοντέλων σε διάστημα τεσσάρων ετών.

Έτσι στα τέλη του 2009, μεσούσης της σφοδρότερης οικονομικής κρίσης των τελευταίων ετών ο ιταλικός όμιλος θα ήταν σε θέση να εξαγοράσει αρχικά το 20% της Chrysler και το Νο1 του ομίλου να επαναλάβει την ιστορία, επαναφέροντας «στο μαύρο» την αυτοκινητοβιομηχανία του Detroit μέσω της πλήρους συγχώνευσης με την Fiat το 2014.

Όπως είχε πει ο ίδιος το 2014 για το επίτευγμά του με την Chrysler: «Αυτό που βρήκα ήταν μια εταιρεία την οποία διαχειρίζονταν για πολύ καιρό μια ξένη οντότητα η οποία την είχε αποστερήσει από κάθε ικμάδα η οποία θα μπορούσε να προσφέρει διέξοδο. Την περίοδο 2006-2007 παρουσίαζε μεν μια ικανοποιητική εικόνα από οικονομικής πλευράς ωστόσο από βιομηχανικής ήταν ανίκανη. Αυτό που πήραμε στα χέρια μας τελικά ήταν άδεια ράφια τόσο από προϊοντικής όσο και από τεχνολογικής πλευράς. Έτσι ξαναρχίσαμε από το μηδέν».

Το επιστέγασμα των παραπάνω προσπαθειών, ήρθε στις αρχές του καλοκαιριού όταν o Sergio Marchionne ανακοίνωσε περιχαρής ότι στο τέλος Ιουνίου, ο όμιλος θα επιστρέψει στο «μαύρο», όντας πλήρως απαλλαγμένος από χρέη και θα είναι σε θέση να καταβάλλει μέρισμα για πρώτη φορά μετά την συγχώνευση των Fiat και Chrysler.

Μαζί με την παραπάνω ανακοίνωση ο Sergio Marchionne αποκάλυψε το νέο φιλόδοξο πενταετές πλάνο ανάπτυξης του ομίλου έως το 2022 το οποίο μετά το θλιβερό αυτό γεγονός θα αναλάβει να εκπληρώσει ο αντικαταστάτης του Mike Manley.

Αν και μένει να αποδειχθεί κατά πόσο o 54χρονος Βρετανός θα αρθεί στο ύψος της περίστασης και κατά πόσο το τολμηρό σχέδιο του ανθρώπου που έσωσε δύο αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεχίσει να αποδίδει καρπούς και στο πιο μακρινό μέλλον, αυτό που είναι σίγουρο, είναι ότι ελάχιστα πράγματα έχουν μείνει ίδια στην αυτοκινητοβιομηχανία μετά το μικρό σε διάρκεια αλλά ομολογουμένως σαρωτικό πέρασμα του Sergio Marchionne.

Sports in

Έτοιμος για θρυλικό μπρέικ ο Ολυμπιακός στη Βαρκελώνη

Με στόχο να σπάσει την έδρα της Μπαρτσελόνα με το… καλημέρα ο Ολυμπιακός στο πρώτο παιχνίδι της σειράς με τους Καταλανούς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024