Ηταν μια όμορφη καλοκαιρινή βραδιά στην πρεσβευτική κατοικία του Τζέφρι Πάιατ (φωτογραφία), την ώρα που στην κυβέρνηση πελαγοδρομούσαν με τους Ρώσους, τον Κοτζιά και τον Λαβρόφ. Οπως αποκαλύπτει ο Βηματοδότης, η αμερικανική πρόσκληση έλεγε ότι είναι μεγάλη τιμή για τον αμερικανό πρεσβευτή να υποδεχθεί τους καλεσμένους στην εκδήλωση για τον εορτασμό της δημοσίευσης του καταλόγου τέχνης στην πρεσβεία καθώς και της εγκατάστασης του γλυπτού Horizon που επιμελήθηκε ο Κώστας Βαρώτσος.

Περίπου 150 άτομα από τον χώρο της πολιτικής, των επιχειρήσεων, του εφοπλισμού και της τέχνης τίμησαν την εκδήλωση «Art in Embassies».

Ομως, εκείνο που είχε ιδιαίτερη σημασία (κι απ’ ό,τι μου λένε οι πληροφοριοδότες μου στην πρεσβεία σχολιάστηκε ιδιαίτερα) ήταν μια συμβολική κίνηση του κ. Πάιατ. Η έκθεση συνοδεύτηκε από την προβολή της ταινίας «The Post», στην οποία παίζουν μεταξύ άλλων η Μέριλ Στριπ και ο Τομ Χανκς. Πρόκειται για μία πολιτική ταινία, σε σκηνοθεσία Στίβεν Σπίλμπεργκ, βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα.

Αφορά την κρίσιμη απόφαση που καλείται να πάρει η ιδιοκτήτρια και ο αρχισυντάκτης της «Washington Post» σχετικά με τη δημοσίευση των διαβόητων «Φακέλων του Πενταγώνου». Κι όπως είπαν αρκετοί από τους παρευρισκομένους, ο κ. Πάιατ δεν επέλεξε τυχαία αυτή την ταινία, μιας και η ελευθερία του Τύπου – και στην Ελλάδα – δεν είναι και τόσο δεδομένη…

Ε, το να μην κάνει κάποια παρέμβαση ο αμερικανός πρεσβευτής στα του Τύπου θέματα θα μου έκανε εντύπωση. Εβαλε μπροστά τη Μέριλ Στριπ και τον Τομ Χανκς με την περίφημη ταινία και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε (τώρα, μεταξύ μας, όλοι κατάλαβαν!).