Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τουρκική λίρα και ελληνικός τουρισμός

Τουρκική λίρα και ελληνικός τουρισμός

Η ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος της Τουρκίας ενισχύεται σημαντικά, καθώς αναμένει πάνω από 40 εκατ. επισκέπτες φέτος

Είναι γεγονός ότι ο τουρισμός για την χώρα μας είναι η βαριά βιομηχανία που πρέπει να προστατευτεί αλλά και να αυξηθεί, καθώς είναι ίσως ο μόνος κλάδος που σηματοδοτεί προς στιγμή την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.

Παρ’όλα αυτά είναι πολύ πιθανό από τη φετινή χρονιά να δεχθεί πλήγμα λόγω των οικονομικών της Τουρκίας και της κατάρρευσης της τουρκικής λίρας η οποία έχει χάσει πάνω από το 25% της αξίας της το τελευταίο έτος και συνεχίζει να χάνει, παρά τις προσπάθειες για στήριξη του νομίσματος.

Αυτό το γεγονός από την μία καθιστά δυσχερή την πληρωμή χρέους σε ξένο νόμισμα, από την άλλη όμως ενισχύει τα μέγιστα τον εσωτερικό τουρισμό της γείτονος και μάλιστα σε μία ευαίσθητη περίοδο για την χώρα μας όπου οι σχέσεις είναι αρκετά τεταμένες.

Η ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος της Τουρκίας ενισχύεται σημαντικά, καθώς αναμένει πάνω από 40 εκατ. επισκέπτες φέτος, ενώ ήδη έχουν περάσει δύο χρόνια από το αποτυχημένο πραξικόπημα του 2016 και έχει επέλθει σχετική ομαλοποίηση στο πολιτικό σύστημα.

Επίσης στα παράλια της Τουρκίας, απέναντι από τα νησιά του Αιγαίου, δημιουργούνται με ξένους πολυεθνικούς κολοσσούς νέες πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες, με άκρως ανταγωνιστικές τιμές, που δεν μπορούν να απορροφηθούν από την ελληνική αγορά.

Αντιθέτως στην χώρα μας, παρά την αύξηση των κρατήσεων, η κατά κεφαλή ημερήσια δαπάνη παραμένει στάσιμη ή μειούμενη, με αποτέλεσμα τα συνολικά έσοδα να είναι συγκρατημένα και να δέχονται πίεση από την Τουρκία, που επενδύει τόσο σε νέες τουριστικές μονάδες, όσο και σε δημιουργία από μαρίνες με πολύ χαμηλά τέλη ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής.

Το προσφυγικό πρόβλημα στα νησιά του Αιγαίου, που τα έχει καθηλώσει σε μεγάλο βαθμό τουριστικά λόγω και της υπερφορολόγησης, αλλά και ο κορεσμός δυναμικότητας, δημιουργούν πρόσθετες προκλήσεις για τον ελληνικό τουρισμό, που αναζητά απάντηση απέναντι σε φθηνότερα προϊόντα και μάλιστα τόσο σε πακέτα all inclusive όσο και σε VIP υπηρεσίες.

Είναι καιρός λοιπόν να υπάρξει μία ολοκληρωμένη στρατηγική για τον τουρισμό στην Ελλάδα όλο τον χρόνο, με συμμετοχή κράτους και παραγωγικών φορέων, που θα εξετάζει σε τακτά χρονικά διαστήματα, τόσο τις εγχώριες μακροοικονομικές συνθήκες και τις διεθνείς τάσεις, όσο και το πώς λειτουργούν οι ανταγωνιστικές χώρες όπως η Τουρκία, με βάση τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτουν.

Ο Μελέτης Ρεντούμης είναι οικονομολόγος – τραπεζικός

Sports in

Πολεμώντας στην… αυλή του

Ο Ολυμπιακός του Γιώργου Μπαρτζώκα είναι ο «λάθος» αντίπαλος playoffs. Και η Μπαρτσελόνα χθες βράδυ ήδη κατάλαβε το «γιατί»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024