Ενώ μερικοί άνθρωποι υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να αποφύγετε τους υδατάνθρακες με κάθε κόστος επειδή μπορούν να οδηγήσουν σε διαβήτη τύπου 2 και παχυσαρκία, άλλοι δηλώνουν ότι τουλάχιστον ένα μέρος των θερμίδων σας πρέπει να προέρχεται από υδατάνθρακες. Ποια είναι η σωστή θέση;

Και οι δύο πλευρές παρουσιάζουν καλά επιχειρήματα και η αλήθεια είναι ότι εξαρτάται από εσάς. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι υπάρχουν διάφοροι τύποι υδατανθράκων και είμαστε εδώ για να σας καθοδηγήσουμε ώστε να σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε τη διαφορά μεταξύ καλών και κακών υδατανθράκων. Έτσι, μπορείτε να κάνετε καλές επιλογές διατροφής σε όλη τη ζωή σας.

Τι είναι οι υδατάνθρακες;

Οι υδατάνθρακες είναι ένα από τα 3 μακροθρεπτικά συστατικά που απαιτούνται για μια υγιεινή διατροφή, μαζί με τα λίπη και τις πρωτεΐνες.

Οι υδατάνθρακες μπορούν να χωριστούν σε 3 κύριες κατηγορίες: σάκχαρα, άμυλα και ίνες. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, δεν είναι όλοι οι υδατάνθρακες ίδιοι. Μπορείτε να έχετε ανεπεξέργαστους ή εξευγενισμένους (επεξεργασμένους) υδατάνθρακες. Απλά ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω παράδειγμα και θα καταλάβετε εύκολα τη διαφορά:

Όταν κάποιος μιλάει για υγιεινή διατροφή, αυτό περιλαμβάνει συνήθως τα φρούτα και τα λαχανικά, τα οποία δρουν στον οργανισμό ως σύνθετοι υδατάνθρακες που περιέχουν ίνες. Δεν υποβάλλονται σε επεξεργασία με κανέναν τρόπο, επομένως είναι υγιείς υδατάνθρακες. Από την άλλη πλευρά, έχετε χυμούς φρούτων, για παράδειγμα. Παρά το γεγονός ότι ο χυμός περιέχει φρούτα, η πηγή υδατανθράκων δεν είναι φυσική επειδή τα φρούτα υποβλήθηκαν σε επεξεργασία. Έτσι, αυτοί θεωρούνται εξευγενισμένοι υδατάνθρακες.

Καλoί υδατάνθρακες
Φρούτα και λαχανικά
Όσπρια, όπως μπιζέλια, φακές, φασόλια κ.λπ.
Ολόκληροι κόκκοι, όπως καστανό ρύζι, κινόα, καθαρή βρώμη κ.λπ.
Σπόροι, όπως σπόροι κολοκύθας
Κόνδυλοι, όπως γλυκοπατάτες, πατάτες κ.λπ.
Ξηροί καρποί, όπως καρύδια, φιστίκια, αμύγδαλα, καρύδια, φουντούκια κ.λπ.

Κακοί υδατάνθρακες
Προπαρασκευασμένοι χυμοί φρούτων
Ζαχαρούχα ποτά, τύπου κόλα, αναψυκτικά κ.λπ.
Μπισκότα, γλυκά και κέικ
Λευκό ψωμί ή λευκά κράκερ
Λευκά ζυμαρικά
Σοκολάτες και καραμέλες
Παγωτό, κατεψυγμένο γιαούρτι ή οποιαδήποτε άλλη κατεψυγμένη γλυκιά γεύση
Πατατάκια και πατάτες τηγανητές