Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
Απώλεια βάρους και για άτομα με γενετική προδιάθεση για παχυσαρκία

Τα άτομα με γενετική προδιάθεση για παχυσαρκία μπορούν να χάσουν βάρος με τη βοήθεια της δραστικής ουσίας λιραγλουτίδης

Περίπου το 2-6% των ανθρώπων που είναι παχύσαρκοι, αναπτύσσουν την παχυσαρκία από την πρώιμη παιδική τους ηλικία. Οι μεταλλάξεις στα γονίδια της όρεξης, που ευθύνονται για την παχυσαρκία, αποδίδουν μια ισχυρή γενετική προδιάθεση με αποτέλεσμα οι θεραπευτικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του πλεονάζοντος βάρους να είναι λιγότερο αποτελεσματικές.

Σύμφωνα όμως με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Cell Metabolism, ερευνητές του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης ανακάλυψαν ότι τα άτομα με γενετική προδιάθεση για παχυσαρκία μπορούν να χάσουν βάρος με τη βοήθεια της δραστικής ουσίας λιραγλουτίδης, μιας τροποποιημένης μορφής της ορμόνης GLP-1 που εκκρίνεται φυσιολογικά από το έντερο όταν τρώμε.

Στο πλαίσιο της μελέτης, οι ερευνητές με εξέτασαν 14 άτομα με παχυσαρκία που προκαλούνταν από παθολογικές μεταλλάξεις στο γονίδιο MC4R και 28 παχύσαρκα άτομα αλλά χωρίς τις συγκεκριμένες μεταλλάξεις. Και οι δυο ομάδες πήραν λιραγλουτίδη για τέσσερις μήνες, χωρίς αλλαγές στη διατροφή και το επίπεδο άθλησης.

Τα άτομα με την πιο συχνής μορφή μονογονική παχυσαρκία έχασαν 57 κιλά σωματικού βάρους, συγκριτικά με 6 κιλά που έχασαν τα άτομα με την κοινής μορφής παχυσαρκία.

«Μας εξέπληξε θετικά ότι η θεραπεία είχε τόσο καλή επίδραση. Πολλοί επιστήμονες πιστεύουν ότι η λειτουργία της λιραγλουτίδης επικεντρώνεται κυρίως στην αναστολή της όρεξης. Αλλά η μελέτη μας δείχνει ότι έχει όντως ανασταλτική δράση ως προς την όρεξη αλλά με διαφορετικό τρόπο», εξηγεί η Σίνγκε Σορενσεν Τορεκοφ, συγγραφέας της μελέτης.

Η λιραγλουτίδη δρα ως ανάλογο της φυσικής ορμόνης  GLP-1 και είναι ήδη εγκεκριμένη από τον Αμερικανικό και Ευρωπαϊκό Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων ως θεραπεία της παχυσαρκίας και του διαβήτη τύπου 2. Αλλά η νέα έρευνα έρχεται να δείξει ότι μπορεί να είναι αποτελεσματική και κατά της πλέον κοινής μορφής παχυσαρκίας σε άτομα με γενετική προδιάθεση, που έχουν κακή ανταπόκριση στις υπάρχουσες θεραπείες.

Να σημειωθεί ότι, καθώς οι μεταλλάξεις στο γονίδιο MC4R προκαλούν παχυσαρκία από την πρώιμη παιδική ηλικία, οι ερευνητές ελπίζουν να ανοίξει ο δρόμος για νέες μελέτες της παχυσαρκίας και σε παιδιατρικούς ασθενείς με στόχο να δουν αν μπορεί να προληφθεί η παχυσαρκία πριν ενηλικιωθούν τα άτομα, αποφεύγοντας έτσι τον κοινωνικό στιγματισμό αλλά και τα χρόνια προβλήματα υγείας που συνεπάγεται το υπερβάλλον σωματικό βάρος.

Αυτά μόνο ο Ολυμπιακός: Διεκδικεί 6 ευρωπαϊκά σε 4 αθλήματα!

Δεν υπάρχει αυτό που έχει καταφέρει ο Ολυμπιακός, καθώς βρισκόμαστε στο δεύτερο μισό του Απρίλη και διεκδικεί ακόμα 6 ευρωπαϊκά σε 4 διαφορετικά αθλήματα!

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024