Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα τη νέα Mercedes-Benz A180 d

Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα τη νέα Mercedes-Benz A180 d

Με εφαλτήριο την υπερ-αποδοτικότητα ενός κινητήρα diesel 1,5 λίτρου και το προηγμένο τεχνολογικό της υπόβαθρο, η νέα Mercedes-Benz A-Class ξεδιπλώνει τις αρετές της στην ελληνική άσφαλτο.

Φωτογραφίες: Δημήτρης Κολιός

Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, όταν η Mercedes-Benz δημιουργούσε τη μικρότερη σε διαστάσεις πρόταση της ιστορίας της, επενδύοντας για τον σκοπό αυτό στην ημίψηλη αρχιτεκτονική ενός πολυχρηστικού οχήματος, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί τη συνέχεια.

Κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει πως δύο δεκαετίες αργότερα, η  “Baby-Benz” θα αποτελούσε την αιχμή του δόρατος της γερμανικής φίρμας και το σημείο αναφοράς  στην κατηγορία στην οποία εσχάτως κλήθηκε να δραστηριοποιηθεί.

Αποκηρύσσοντας έστω και την ύστατη στιγμή τα αμφιλεγόμενα χαρακτηριστικά ενός εν δυνάμει MPV, η Α-Class φόρεσε τον μανδύα ενός κλασικού μικρομεσαίου hatchback διεκδικώντας με αυτόν τον τρόπο τον ρόλο του πρωταγωνιστή.

Με τον ενθουσιώδη δυναμισμό της νιότης δεν άργησε να διακριθεί και εν συνεχεία να αναδειχθεί σε μια ακράδαντη βάση πάνω στη οποία η Mercedes-Benz «έχτισε» ένα νέο, σαφώς νεανικότερο προφίλ.

Κι αν πάλι το στοιχείο της έκπληξης στην τέταρτη κατά σειρά γενιά του αυτοκινήτου έχει πλέον χαθεί, υποκαταστάθηκε από τη γοητεία που αποπνέει μια πιο ώριμη και πιο αποτελεσματική κατασκευή. Οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος κάνουν αυτήν τη φορά την αρχή, δίνοντας τη σκυτάλη στις ηπιότερες σχεδιαστικές γραμμές που έχουν υιοθετηθεί.

Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το προτεταμένο ρύγχος του αυτοκινήτου, το οποίο εξακολουθεί να προκαλεί, ακολουθώντας χάρη στους στενόμακρους προβολείς και τις εξίσου εντυπωσιακές εισαγωγές αέρα που φιλοξενεί μια διαφορετική, άκρως επιθετική στρατηγική.

Αντιστοίχως, τα παράλληλα προς το έδαφος φωτιστικά σώματα τα οποία επεκτείνονται πλέον και στην πόρτα του χώρου αποσκευών τονίζουν το πλάτος του αμαξώματος, οπτικοποιώντας ως έναν βαθμό την… ενηλικίωση του αυτοκινήτου.

Από εκεί και πέρα ο λόγος ανήκει στην τεχνολογία, μιας και η είσοδος στο «πιλοτήριο» της νέας A-Class εξασφαλίζει ένα σύντομο αλλά σε κάθε περίπτωση απολαυστικό ταξίδι στο μέλλον της αυτοκίνησης.

Τα δύο ψηφιακά πάνελ υψηλής ανάλυσης, το μέγεθος των οποίων φτάνει συνδυαστικά έως και τις 20,1 ίντσες, δεν έχουν προηγούμενο στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων, εντυπωσιάζοντας ακόμη και εκείνους που θέλοντας και μη ακολουθούν τις εξελίξεις.

Το ίδιο ισχύει και για το προηγμένο σύστημα φωνητικών εντολών που δίνει στον οδηγό την ευκαιρία να αναπτύξει μια ιδιαίτερη μορφή… επικοινωνίας με το αυτοκίνητο και να απολαύσει στα πρότυπα του «Alexa» ή του «Siri» τις υπηρεσίες ενός προσωπικού βοηθού κινητικότητας.

Το Mercedes-Benz User Experience συμπληρώνεται από πλήθος διακοπτών, παραδοσιακούς ή αφής, οι οποίοι φιλοξενούνται είτε στο τιμόνι είτε στην κεντρική κονσόλα εξασφαλίζοντας εύκολη και άμεση πρόσβαση στα υποσυστήματα του αυτοκινήτου. Έτσι, αν η λειτουργία των φωνητικών εντολών, η οποία για την ώρα δεν υποστηρίζει την ελληνική γλώσσα, φαντάζει «ξένη» για κάποιους, τότε η επιλογή της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης αφής ή της επιφάνειας αφής στο μέσον της κεντρικής κονσόλας είναι η ενδεδειγμένη.

Στο «οπλοστάσιο» της νέας A-Class περιλαμβάνονται φυσικά όλες οι λιγότερο ή περισσότερο απαραίτητες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας, η παρουσία των οποίων συνυπογράφει το προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου.

Ένας ακόμη τομέας στον οποίο η πρόοδος που επετεύχθη κρίνεται σημαντική είναι εκείνος της κατασκευαστικής ποιότητας. Η φιλοσοφία που θέλει το συνθετικό δέρμα να κυριαρχεί στις μεγαλύτερες επιφάνειες του θαλάμου επιβατών διατηρήθηκε, ωστόσο, εστιάζοντας στα επιμέρους τμήματα του εσωτερικού αντιλαμβάνεσαι πως έχεις να κάνεις με ένα ανώτερο ποιοτικά σύνολο.

Ωστόσο, υπάρχουν σημεία που επιδέχονται βελτίωσης, με χαρακτηριστικό παράδειγμα εκείνο των διακοπτών που συναντά κανείς στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

Καταλήγοντας, πάντως, στην πίσω σειρά καθισμάτων μπορείς κανείς να αντιληφθεί την ευεργετική επίδραση των σχεδόν 12 εκατοστών που προστέθηκαν στο συνολικό μήκος του αμαξώματος και τους γενναιόδωρους χώρους που προσφέρει η νέα A-Class στους πίσω επιβάτες.

Ανάλογη, άλλωστε, είναι η εικόνα και στον χώρο αποσκευών, καθώς πέρα από το μεγαλύτερο άνοιγμα και την ευκολία πρόσβασης που αυτό εξασφαλίζει, ο συνολικός όγκος έχει αυξηθεί κατά 29 λίτρα σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν έχοντας ως αφετηρία τα 370 λίτρα.

Θα μπορούσε, λοιπόν, να ισχυριστεί κανείς ότι η «μικρή» Mercedes-Benz έπαψε να είναι… μικρή, χωρίς αυτό βέβαια να της στερεί την ικανότητα να κινείται με χαρακτηριστική άνεση σε αστικό ή περιαστικό περιβάλλον.

Η διατήρηση του βάρους στα ίδια επίπεδα, η αναβάθμιση των κινητήριων συνόλων και των συστημάτων μετάδοσης και  η εντυπωσιακή βελτίωση που παρουσιάζουν τα χαρακτηριστικά λειτουργίας της ανάρτησης είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που καθιστούν τη νέα A-Class ακόμη πιο ευχάριστη.

Στην έκδοση diesel των 1,5 λίτρων, απόδοσης 116 ίππων και 260 Nm ροπής, στις αρετές του αυτοκινήτου οφείλει να προσθέσει κανείς την αποδοτικότητα και την ευκολία χρήσης που προκύπτει από την παρουσία του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη στον βασικό εξοπλισμό.

Αρετές που συναντούν την ικανότητα του πλαισίου να ισορροπεί μεταξύ άνεσης και δυναμικής, ικανοποιώντας τόσο εκείνους που αρέσκονται σε ένα πιο επιθετικό στιλ οδήγησης όσο και αυτούς που θα αρκεστούν στις απρόσμενα χαμηλές ενεργειακές απαιτήσεις του πετρελαιοκίνητου συνόλου.

H προοδευτικότητα των αντιδράσεων της νέας A-Class θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, καθώς ακόμα και αν κινηθείς πέρα από τα συνήθη όρια το σύστημα δυναμικής ευστάθειας θα παρέμβει άμεσα και αποφασιστικά. Όχι μόνο κατά την αποσταθεροποίηση του πίσω – ημιάκαμπτου άξονα αλλά και στο ενδεχόμενο υποστροφής, προσομοιώνοντας με απόλυτη επιτυχία τη λειτουργία ενός ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης και καταστέλλοντας.

Σε κάθε περίπτωση, η μερική απενεργοποίηση του γνωστού σε όλους ESP μεταβάλλει τον χρόνο και την ένταση των παρεμβάσεών του, χαρίζοντας το δικαίωμα στον οδηγό να καταφύγει στο μεστό σύστημα διεύθυνσης για να διορθώσει την πορεία του αυτοκινήτου.

Υπό αυτές και μόνο τις συνθήκες μπορείς να αναγνωρίσεις την πρόθεση του ημι-αυτόματου κιβωτίου των επτά σχέσεων να «υπερασπιστεί» τη συνοχή του και την απολύτως φυσιολογική «κόπωση» του κινητήρα που σου υπενθυμίζει ότι πλησιάζεις στο όριο λειτουργίας του.

Υπενθυμίζει ότι η μικρότερη σε ισχύ και η πλέον αποδοτική έκδοση της νέας A-Class δεν δημιουργήθηκε ώστε να προσφέρει τις υψηλότερες των επιδόσεων ή τις μεγαλύτερες των συγκινήσεων, γεγονός που δεν της «απαγορεύει» παρόλα αυτά να αξιοποιεί τις δυνατότητες που προκύπτουν από μια στιβαρή, αποτελεσματική, αναμφίβολα… γερμανική κατασκευή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός: 1.461 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 116 ίπποι/4.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 260 Nm/1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση: Ημιαυτόματο 7 σχέσεων

Μέση κατανάλωση καυσίμου: 4,1 λίτρα/100 χλμ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,5 δευτερόλεπτα

Μέγιστη ταχύτητα: 202 χλμ./ώρα

Διαστήματα Service: 30.000 χλμ. ή 24 μήνες

Εκπομπές CO2: 108 γραμμ./χλμ.

Tέλη κυκλοφορίας: € 105,84

Τιμή έκδοσης δοκιμής: € 32.338

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024