Μετά από μια μακροσκελή όσο και εθιμοτυπική διαδικασία teasers, η βρετανική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια του πρώτου SUV της γκάμας της, το οποίο δανείζεται την ονομασία του από το μεγαλύτερο διαμάντι που έχει βρεθεί ποτέ και υπόσχεται μια αντίστοιχου… διαμετρήματος προσέγγιση σε όρους πολυτέλειας και επιβολής.

Αρχικά, αξίζει να σημειωθεί ότι οι Βρετανοί δεν αντιμετωπίζουν το Cullinan ως SUV αλλά ως ένα «υπερυψωμένο όχημα παντός εδάφους» όπως αρέσκονται να το αποκαλούν και η αλήθεια είναι ότι κρίνοντας από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του, μάλλον η δική τους επιλογή είναι πιο ταιριαστή.

Ανεξαρτήτως του χαρακτηρισμού της κατηγορίας όπου ανήκει, πρόκειται για μια πρωτιά από μέρους της Rolls-Royce η οποία όπως σημειώνει, ευελπιστεί με το Cullinan να προσελκύσει το ενδιαφέρον «νεότερων αγοραστών οι οποίοι δίνουν μεγάλη σημασία σε αυτό το νέο είδος οικονομίας εμπειριών».

Πλην της οικονομίας εμπειριών το σίγουρο είναι ότι το κοινό του θα έχει σχέση με τις υψηλότερες κλίμακες της κανονικής οικονομίας του χρήματος μιας και το βρετανικό SUV με τιμή που ξεκινά από τις 250.000 στερλίνες (285.000 ευρώ) κέρδισε από τα αποδυτήρια του τον τίτλο του ακριβότερου SUV παραγωγής.

Εκτός από την παραπάνω τιμολογιακή «πρωτιά» και την είσοδο της Rolls-Royce σε μια νέα κατηγορία, το Cullinan είναι και το πρώτο μοντέλο των Βρετανών που διαθέτει θύρα αποσκευών hatch. Oι Βρετανοί την αποκαλούν Τhe Clasp παραπέμποντας στην εποχή που οι αποσκευές τοποθετούνταν, εξωτερικά, στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου προκειμένου να αξιοποιηθεί και ο ελάχιστος χώρος του εσωτερικού για την μεταφορά επιβατών. Στην περίπτωση του Cullinan, βέβαια η θύρα αποσκευών είναι ηλεκτρική και αυτόματη και μπορεί να ανοίξει με ένα πάτημα του αντίστοιχου κουμπιού στο τηλεχειριστήριο-κλειδί.

 

Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα από τα 560 λίτρα και φτάνει έως τα 1.930 με την –σχεδόν ιερόσυλη για Rolls-Royce- κίνηση αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων. Η βρετανική φίρμα σπεύδει να επισημάνει αυτήν την αλλαγή στα ήθη και τις συνήθειες της προσθέτοντας την απαραίτητη ελιτίστική πινελιά, σημειώνοντας ότι στο Cullinan υπάρχει αρκετός χώρος για την μεταφορά ενός Mark Rothko ή ενός αρχαιολογικού ευρήματος».

Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι ως εξοπλιστική επιλογή του πορτ μπαγκάζ διατίθεται και μια συρόμενη ηλεκτρικά κατασκευή αποτελούμενη από δύο καθίσματα, η οποία υπόσχεται μια διαφορετική εμπειρία πικ νικ με φόντο τα νέα απάτητα μέχρι πρότινος για την φίρμα πεδία αποδράσεων.

Σε κάθε περίπτωση, αν δεν απαιτείται η μεταφορά κάποιου ογκώδους έργου τέχνης ή πικ-νικ τα πίσω καθίσματα αποτελούν παραδοσιακά τον πιο άνετο και πολυτελή χώρο του Cullinan, είτε ο ιδιοκτήτης του επιλέξει την διθέσια ή την τριθέσια διάταξη.

Με την επιλογή της διθέσιας διάταξης η οποία αποτελείται από δύο ξεχωριστά καθίσματα-πολυθρόνες, το κέντρο καταλαμβάνεται από μια κονσόλα που κρύβει ένα mini-bar με όλα τα χρειώδη συμπεριλαμβανομένου ψυγείου για τον απαραίτητο πάγο.

Εξίσου εξοπλισμένο αλλά με ένα διαφορετικό σκεπτικό είναι το κάθισμα του οδηγού το οποίο ενσωματώνει λειτουργίες ψύξης και θέρμανσης ενώ για τον έλεγχο των συστημάτων του infotainment, το Cullinan προσφέρει την πρώτη οθόνη αφής που έχει εξοπλίσει ποτέ Rolls-Royce.

Σε κάθε περίπτωση οι λειτουργίες των διαφόρων συστημάτων και υποσυστημάτων του infotainment και του αυτοκινήτου είναι διαχειρίσιμες και μέσω του περιστροφικού επιλογέα στο τούνελ μετάδοσης που φέρει το έμβλημα της φίρμας, Spirit of Ecstasy.

Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς το Cullinan, βρίθει συστημάτων άνεσης ασφάλειας και υποβοήθησης καθώς ο στόχος ήταν η δημιουργία του πιο προηγμένου τεχνολογικά αυτοκινήτου του είδους στον κόσμο.

Για του λόγου το ακριβές, στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων «σύστημα νυχτερινής όρασης, σύστημα περιμετρικής αλλά και άνωθεν θέασης βασιζόμενο σε δεδομένα από τέσσερις κάμερες, σύστημα αποτροπής συγκρούσεων, σύστημα διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας καθώς και τα απαραίτητα gadgets στα οποία περιλαμβάνονται, WiFi hotspot, πέντε θύρες USB αλλά και η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητών τηλεφώνων.

Στην αθέατη πλευρά του επιβλητικού SUV βρίσκεται το ίδιο αλουμινένιο χωροδικτύωμα όπου βασίζεται και η Phantom το οποίο ωστόσο έχει προσαρμοστεί στις νέες ανάγκες που δημιουργεί ο προσανατολισμός του Cullinan, όντας πιο άκαμπτο.

Την εικόνα συμπληρώνει μια πλήρως ανασχεδιασμένη εκδοχή της ενεργής αερανάρτησης των Βρετανών η οποία υπόσχεται εκατομμύρια υπολογισμούς ανά δευτερόλεπτο προκειμένου να προσαρμόζεται στα εκάστοτε νέα δεδομένα των διαφορετικών πεδίων όπου θα κινείται το Cullinan.

Στην καρδιά του βρετανικού SUV βρίσκεται ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V12 των 6,75 λίτρων προσφέροντας ισχύ 563 ίππων και 850 Nm ροπής η οποία στην περίπτωση του Cullinan είναι διαθέσιμη από τις 1.600 σ.α.λ. ενώ το παζλ του μηχανικού συνόλου συμπληρώνεται από σύστημα τετρακίνησης αλλά και τετραδιεύθυνσης.

Για την ιστορία, σύμφωνα με τις συστάσεις η κατανάλωση καυσίμου προσεγγίζει τα 15 λίτρα/100 χλμ. αν και ελάχιστη σημασία έχει αυτό για τους δυνάμει ιδιοκτήτες του.

Σε ό,τι αφορά τώρα την απάντηση στο ερώτημα κατά πόσο οι τελευταίοι θα αξιοποιήσουν μια Rolls-Royce για να αναζητήσουν την περιπέτεια εκτός ασφάλτου, οι Βρετανοί δηλώνουν θετικοί, σημειώνοντας ότι το Cullinan είναι ανοιχτό σε όλα τα ενδεχόμενα χρήσης του προς… άγρα περιπέτειας.

«Η ιστορία καθόρισε τις προηγούμενες επιτυχίες μας και σήμερα η Rolls-Royce απαντά εκ νέου στο κάλεσμα της. Το Cullinan είναι η απάντηση μας και την απευθύνουμε στους οραματιστές, σε όσους αναζητούν την περιπέτεια, στους απανταχού εξερευνητές και σε εκείνους που πιστεύουν ότι η ελευθερία είναι το υπέρτατο αγαθό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Torsten Mueller Otvos, επικεφαλής της φίρμας, εκφράζοντας τις προσδοκίες του για το νέο πρωτόγνωρο απόκτημα της Rolls-Royce.