Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Οι «ανήθικες» διαφημίσεις

Οι «ανήθικες» διαφημίσεις

Καταγγέλλοντας ιστοσελίδα για «εγκληματική δραστηριότητα» ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος επαναφέρει στο προσκήνιο το καυτό θέμα της εξαπάτησης του καταναλωτή

Μαγνητικά σκουλαρίκια που αδυνατίζουν, θαυματουργά ελιξίρια από αποστάγματα φυτών που σου χαρίζουν τις αντοχές μαραθωνοδρόμου, λοσιόν που κάνουν το απόλυτο φυσικό λίφτινγκ «χωρίς νυστέρι φίλες μου!», αλόες, τζοτζόμπες και σάλια μαλακίων που σε αναδομούν εκ βάθρων, παπούτσια που θεραπεύουν αναίμακτα το κότσι, επιθέματα και σπρέι που «δίνουν τέλος στην αϋπνία», κολάν από μικροΐνες «που καθυστερούν τη χαλάρωση των ιστών και σας βοηθούν να διατηρήσετε την τέλεια γραμμή των ποδιών σας», μασαζομηχανές που καίνε λίπος και κάνουν σύσφιξη «χωρίς γυμναστική και κούραση», προϊόντα νανοτεχνολογίας που φέρνουν επανάσταση στην καθημερινότητά μας…

Γεμάτη η τηλεόραση με διαφημίσεις που υπόσχονται το ανέφικτο και αλιεύουν κορόιδα από την τεράστια κοινότητα και των εν Ελλάδι τηλεθεατών _ το φαινόμενο, βεβαίως, δεν αφορά μόνο τα ελληνικά κανάλια.

Κάθε φορά που τις παρακολουθώ _ κακοπαιγμένες,  κακογυρισμένες, αλλά και ψυχαγωγικές σαν επιθεωρησιακά μονόπρακτα trash αισθητικής _  αναρωτιέμαι: Γιατί τις επιτρέπουν; Γιατί δηλαδή επιτρέπουν την παραπλάνηση του τηλεθεατή – αγοραστή;

Το πλασάρισμα προϊόντων που εύκολα καταλαβαίνεις πως μπορεί να είναι ακόμα και βλαπτικά;

Παρόμοιες διαφημίσεις, και διαφημιστικές ιστοσελίδες έχουν, βεβαίως, κάνει την εμφάνισή τους και στο Διαδίκτυο. Η πρόσφατη αντίδραση των φαρμακοποιών επιβεβαιώνει το πρόβλημα:

Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος ζητά από τις αρμόδιες αρχές  (ΕΟΦ , Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης , Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας Πρόνοιας, Σώμα δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης και Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας  ) «την κατεπείγουσα έρευνα για την λειτουργία ιστοσελίδας που πωλεί μέσω Διαδικτύου σκευάσματα διαλαλώντας πώς “τα πάντα θεραπεύονται είναι απλώς θέμα χρόνου”».

Ο πρόεδρος του ΠΦΣ  Κυριάκος Θεοδοσιάδης κάνει λόγο για «εγκληματική δραστηριότητα» και τονίζει πώς «παρόμοιες ιστοσελίδες έχουν καταγγελθεί στο παρελθόν από τον Σύλλογο, ο οποίος είχε προσφύγει σε όλα τα αρμόδια όργανα». Με την ευκαιρία, ας αναλογιστούν και τα κανάλια, που επειδή «είναι πολλά τα λεφτά Αρη» προβάλουν δεκάδες παρόμοια σποτ, τις ευθύνες τους: Εκτός από το κέρδος της διαφήμισης (το απαραίτητο για τη λειτουργία τους), υπάρχει και η ηθική της διαφήμισης.

Εκείνα τα όρια (τι προβάλεις και πώς το προβάλεις, πώς πληροφορείς χωρίς να παραπληροφορείς) η υπέρβαση των οποίων σε καθιστά κοινωνικά επιβλαβή.

Sports in

Σε ποια διοργάνωση θα παίξει ο Ολυμπιακός αν κάνει το double;

Τι θα συμβεί σε αυτό το πρωτοφανές σενάριο; Που θ’ αγωνιστεί ο Ολυμπιακός; Στο Champions League ή στο Europa League;

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024