Γιάννης Αδάναλης

Την εποχή που η πλειονότητα των κατασκευαστών αναζητεί νέους τρόπους ώστε να καρπωθεί τη δημοφιλία των προτάσεων που διατηρούν, έστω και σε θεωρητικό επίπεδο, τη δυνατότητα να κινούνται μακριά από την άσφαλτο, εξασφαλίζοντας ακόμα και σε αστικό περιβάλλον μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, η Citroen επιλέγει να κινηθεί κόντρα στο ρεύμα, επαναπροσδιορίζοντας τη θέση του C4 Cactus στην γκάμα της.

Επιλέγει να εξορθολογίσει τα σχεδιαστικά γνωρίσματα ενός αυτοκινήτου το οποίο αποτέλεσε τον προπομπό της σημερινής της ταυτότητας, χαρίζοντάς του τη δυνατότητα να απευθυνθεί σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό.

Αλλαγή προσανατολισμού

Στο ερώτημα αν η αναθεώρηση των σχεδιαστικών χαρακτηριστικών του C4 Cactus, η οποία πραγματοποιήθηκε με αφορμή την… εθιμοτυπική mid life ανανέωση του αυτοκινήτου, αρκεί ώστε να απομονώσει από τον γενετικό του κώδικα εκείνα τα στοιχεία που παραπέμπουν στο πολύ πρόσφατο παρελθόν του, η απάντηση είναι αρνητική.

Μπορεί λοιπόν οι άνθρωποι της Citroen να αφαίρεσαν από τις αναφορές τους στο ανανεωμένο C4 Cactus τον χαρακτηρισμό του crossover και πλέον να μιλούν για ένα πραγματικό-συμβατικό hatchback, ωστόσο η γαλλική πρόταση εξακολουθεί να διαφέρει ουσιαστικά από εκείνα τα τετράτροχα που καλείται σήμερα να ανταγωνιστεί.

Δεν είναι μόνο η απόσταση από το έδαφος, τα προστατευτικά τμήματα του αμαξώματος και η παρουσία του συστήματος διαχείρισης πρόσφυσης Grip Control στον προαιρετικό εξοπλισμό εκείνα τα χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν τη διαφορετικότητά του. Πρωτίστως είναι η φιλοσοφία… ζωής που το C4 Cactus ενστερνίζεται και με συνέπεια ακολουθεί.

Από την άλλη, οφείλει να αναγνωρίσει κανείς πως οι εκτεταμένες παρεμβάσεις της Citroen διαμορφώνουν ένα σύνολο το οποίο παραμένει ξεχωριστό χωρίς να κινδυνεύει να χαρακτηριστεί εκκεντρικό.

Τα νέα φωτιστικά σώματα και η αλλαγή στο μέγεθος και στη θέση των πλευρικών προστατευτικών (airbumps στη γλώσσα των Γάλλων) εξυπηρετούν αυτόν ακριβώς τον σκοπό.

Στο επίκεντρο η άνεση

Η μεγιστοποίηση της άνεσης αποτελεί τον βασικό – αν όχι τον μοναδικό – πυλώνα γύρω από τον οποίο αναπτύσσονται οι σχεδιαστικές και οι εξοπλιστικές προδιαγραφές του θαλάμου επιβατών.

Από τις κορυφαίες εκδόσεις του δεν λείπουν οι εξεζητημένες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας, οι εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και εν γένει οι τεχνολογίες που του επιτρέπουν να ανταποκρίνεται στο σήμερα και στις υψηλές απαιτήσεις του.

Ωστόσο, η απλότητα ή, αν προτιμάτε, η ευθύτητα με την οποία το C4 Cactus παραθέτει την εξοπλιστική του πραμάτεια δίνουν την αίσθηση ότι θα μπορούσες να ζήσεις και χωρίς αυτή.

Έναν εναλλακτικό δρόμο ακολουθούν άλλωστε και τα υλικά κατασκευής, καθιστώντας την όποια σύγκριση με προτάσεις του ανταγωνισμού περιττή. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το ανανεωμένο C4 Cactus ικανοποιεί το αισθητικό και το ποιοτικό κριτήριο του υποψήφιου αγοραστή που θα επιλέξει συνειδητά να διαφοροποιηθεί.

Επιστρέφοντας στον τομέα της άνεσης και με δεδομένο ότι η πίσω σειρά καθισμάτων καθώς και τα 358 λίτρα του διαμερίσματος των αποσκευών διαθέτουν τη επάρκεια ώστε να υποστηρίξουν την παρουσία του αυτοκινήτου στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks, αξίζει κανείς να αναφερθεί στην προσπάθεια αναβάθμισης της ηχομόνωσης.

Προσπάθεια που αυτομάτως αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία σε εκείνες τις εκδόσεις την κίνηση των οποίων αναλαμβάνει ο αποδοτικότερος μεν, πιο θορυβώδης δε κινητήρας diesel των 1,6 λίτρων.

Ο τελευταίος φέρει τα διακριτικά HDi και προικίζει με 100 ίππους και 254 Nm ροπής μια κατασκευή το βάρος της οποίας δεν ξεπερνά τα 1.115 κιλά. Εστιάζοντας στη μέγιστη τιμή της ροπής, η οποία μάλιστα γίνεται διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ., μπορείς να προσπεράσεις το γεγονός ότι το μηχανικό κιβώτιο διαθέτει πέντε σχέσεις και έναν επιλογέα που δεν διακρίνεται για την ακρίβειά του.

Ο άλλος δρόμος

Ψήγματα του εναλλακτικού χαρακτήρα του C4 Cactus μπορείς να εντοπίσεις και στον τρόπο με τον οποίο το πλαίσιο αντιδρά υπό πίεση. Οι κλίσεις του αμαξώματος συνοδεύουν κάθε υπερβολή, το σύστημα διεύθυνσης δεν ευνοεί τις οριακές διορθώσεις και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα τους πειραματισμούς.

Στον αντίποδα, οι αναρτήσεις με τα περίφημα Progressive Hydraulic Cushions περιορίζουν, και μάλιστα σημαντικά, τους κραδασμούς που καταλήγουν στο εσωτερικό, προσφέροντας ταυτόχρονα στο γαλλικό σύνολο τη δυνατότητα να διαχειριστεί απαιτητικότερες συνθήκες.

Η κίνηση σε αστικό περιβάλλον είναι μία από αυτές. Μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση τον πρώτο λόγο έχει η αναγνωρισμένη αποδοτικότητα του BlueHDi κινητήρα των 1,6 λίτρων και το εξίσου αποτελεσματικό σύστημα start & stop, το οποίο αναλαμβάνει με τη σειρά του να περιορίσει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου.

Επί της ουσίας, το C4 Cactus συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε, αξιοποιώντας τη σοφία των προηγούμενων ετών αλλά και την πρόθεση της Citroen να δημιουργήσει μια πρόταση ικανή να καλύψει την απουσία ενός καθαρόαιμου μικρομεσαίου hatchback από την γκάμα της.

Συνδεσιμότητα

Ενας ακόμα τομέας στον οποίο το C4 Cactus πρωταγωνιστεί είναι εκείνος της συνδεσιμότητας. Τη διαφορά στη συγκεκριμένη περίπτωση κάνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με την έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, το οποίο υποστηρίζει τόσο το Android Auto όσο και το Apple Car Play, προσφέροντας τη λειτουργία Mirror Screen. Στις κορυφαίες εξοπλιστικά εκδόσεις στις παραπάνω εφαρμογές προστίθεται και το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης με τρισδιάστατες προβολές.

Καθίσματα Advanced Comfort


Kορυφαία άνεση για τον οδηγό και τον συνοδηγό υπόσχονται τα καθίσματα Advanced Comfort, τα οποία τοποθετούνται για πρώτη φορά στο C4 Cactus. Χάρη στον ειδικό σχεδιασμό τους, αλλά και στο υψηλής πυκνότητας αφρώδες υλικό που «κρύβουν» στο εσωτερικό τους, προσφέρουν βέλτιστη άνεση αποτρέποντας ταυτόχρονα οποιαδήποτε μορφή καθίζησης ύστερα από μακροχρόνια χρήση. Ας σημειωθεί ότι το πάχος των συγκεκριμένων καθισμάτων είναι κατά 15 χιλιοστά μεγαλύτερο σε σχέση με εκείνο των συμβατικών, ενώ εξίσου εντυπωσιακό είναι και το πλάτος, το οποίο δείχνει ικανό να υποστηρίξει κάθε πιθανό σωματότυπο.

Progressive Hydraulic Cushions


Συνέχεια σε μια παράδοση που θέλει τη Citroen να καινοτομεί στον τομέα των αναρτήσεων και δη των υδροπνευματικών δίνουν τα πρωτοποριακά αμορτισέρ με τα οποία η γαλλική φίρμα εξοπλίζει το ανανεωμένο C4 Cactus. Στο εσωτερικό των συγκεκριμένων αμορτισέρ συνδυάζονται τα υδραυλικά στοιχεία (λάδι) με τα μηχανικά (ελατήριο) ώστε να ομαλοποιείται η διαδικασία απόσβεσης των κραδασμών. Ο σχεδιασμός τους εξασφαλίζει την απαιτούμενη προοδευτικότητα τόσο στη φάση της συμπίεσης όσο και στη φάση της εκτόνωσης, βελτιώνοντας σημαντικά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας της ανάρτησης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός: 1.560 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 100 ίπποι/1.750 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 254 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: Μηχανικό έξι σχέσεων
Μέση κατανάλωση καυσίμου: 3,6 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 94 γραμμ./χλμ.
Tέλη κυκλοφορίας: € 84,6
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 11,8 δευτερόλεπτα
Μέγιστη ταχύτητα: 184 χλμ./ώρα
Διαστήματα Service: Κάθε 25.000 χλμ. ή 12 μήνες
Τιμή έκδοσης δοκιμής: €16.800